Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp/tips styling/tuning Subaru Legacy 2.2GX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet hvor kabelen til bakluke "popperen" går?

min har ingen funksjon lengre og det irriterer litt. må slå av bilen for å åpne.

 

finnes det evt noen el-kit med fjernkontroll man kan montere? noe ala pop-locs som de shave-handle kitene.

9531987[/snapback]

 

Jeg hadde også denne "feilen" da jeg kjøpte bilen. Fant fort ut at det var bare å åpne bakluka, se på låsen på innsiden, og der var det en knott som var satt på "lock" eller noe sånn. Satte den tilbake, og vips, bakluka kunne åpnes fra inni bilen. Den forrige eieren hadde visst aldri funnet ut av det! :!:

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
noen som vet hvor kabelen til bakluke "popperen" går?

min har ingen funksjon lengre og det irriterer litt. må slå av bilen for å åpne.

 

finnes det evt noen el-kit med fjernkontroll man kan montere? noe ala pop-locs som de shave-handle kitene.

9531987[/snapback]

 

Jeg hadde også denne "feilen" da jeg kjøpte bilen. Fant fort ut at det var bare å åpne bakluka, se på låsen på innsiden, og der var det en knott som var satt på "lock" eller noe sånn. Satte den tilbake, og vips, bakluka kunne åpnes fra inni bilen. Den forrige eieren hadde visst aldri funnet ut av det! :!:

9533621[/snapback]

Var vist ikke det som var mitt problem. Testa det i sted. Har funnet ut hvor/hvordan jeg skal feste cd-skifteren. Bak baksetet skal jeg sette en plate i seteryggen og skru skifteren gjennom stoffet og inn i plata så vil den holde seg der selv.

 

Beste plasseringen jeg kunne finne. Lett tilgjengelig, trenger ikke kappe/kjøpe/endre noe.Håper det hjelper litt på hakkingen i skarpe humper.

 

Edit: var knappen i lokket eller nede på kanten? På lokket mitt er det en sånn slider-knapp hvor det står "Cancel"

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Edit: var knappen i lokket eller nede på kanten? På lokket mitt er det en sånn slider-knapp hvor det står "Cancel"

9539187[/snapback]

 

Samme her. Den skal ikke stå på cancel.

9541644[/snapback]

Er vel et ledd som er gått av eller noe sånt. Skal få dem til å sjekke det på verkstedet.

Skal inn med bilen om 14 dager og få dem til å se over det elektriske, justere ekstralys og montere festestagene. Fikse varmeapparatet mitt(funker kun i 80km/t+)

 

Vurderer å finne et par bedre seter til bilen. Tenker da spesielt på et per STI seter. fant et par på japanparts.com De virker ganske bra men er uten setevarmer er det ikke på tale. Er et lite must her oppe om vintern.

 

Tror dere et par 4" ville bli brukbart i midtsetet bak? Ta ned armlenet og feste det i luka. Muligens stive den opp med tilpasset hobbyplate eller liknende. lage en liten kasse på en måte. Tenker da på et par Focal slim høytalere. Er litt usikker på hva jeg skal ha i bakdørene. Muligens et 5.1/4" kompsett eller 6.5" kompsett. blir hvertfall et skikkelig 6.5" foran og et par bra 6x9 i hylla.

Tenker da en 4kanal forsterker, en 2 kanal og en monoblokk. til en eller to 10/12"ere.

Lenke til kommentar
Mudflaps...

 

107404.jpeg107405.jpeg107406.jpeg

9573940[/snapback]

Blir nok et par sånne mot vintern. Har pratet med noen kamerater, de har vist funnet styling men skal høre mer om det i morgen. Og de har funnet en lakkboks vi kan leie her i byen slik at vi kan lakkere den og bli kvitt de stygge rust flekkene på taket.

Skal snart bestille fra Realcar.no og da tar jeg med sparco matter, mudflaps, "kickplate" og muligens noen småting. Skal i løpet av uka ta ut varmeapparatet og sjekke hva som er galt med det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...

hallo. eg skal snart begynne å lærekjøre og har fått meg ein subaru legasy 93 modell 2.0 L eg er eiger nummer to og den har akurat gått 90.000 km.. og bilen er heil og fin. er montert neonlys og sterioanlegg. men eg har lyst på ein ny front og sideskjørt og bak. eksosanlegge... kjøpe ny lyddemper på biltema? bare for å få litt lyd tenkte eg ? er dette ein bil med 60 % drag bak og 40% framme?

 

kontakt meg om du har styling liggande.. eller bare tips.. selv selger eg neon lys om dette er innterisangt-

Lenke til kommentar

Stikk på Svendsen eksos og få dem til å trikse litt med eksosanlegget ditt, så vil boxer-lyden komme frem. Du kan risikere å få skikkelig dårlig lyd med "noe" fra Biltema.

Jeg snakka selv med dem og han jeg snakket med forespeilet meg en løsning med å bytte til Impreza-anlegg 2.5" eller 3" ("uorginalt") og strekke det litt. Ville komme på 5-6000 inkl. katalysator.

 

Regner med bilen er en manuell siden du øvelseskjører med den. Da har du 50/50-fordeling med diff.sperre bak.

 

Har selv en 92mod 2.2L og vinteren har aldri vært så morsom årstid før!

 

Du vil nok finne veldig lite styling til denne bilen hvis du ikke velger noe universalgreier. Du må regne med noe ekstraarbeid om du skal tilpasse andre sett. Men det finnes mye fine sideskjørt du kutter i en lengde som passer bilen og setter på medfølgende deksel over skjøten. Slik som dette: http://bsbildeler.no/?pno=111448

Søk på universal inne på bsbildeler så vil du finne mye artig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...