Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp/tips styling/tuning Subaru Legacy 2.2GX


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en 1993 Subaru Legacy 2.2GX Dette blir min første bil og har tenkt å beholde den en stund og ønsker derfor å gjøre den litt "spesiel"

 

Tenker da body, panser interiør etc.

 

Legger med bilder av bilen det er snakk om.

 

skal sote bakrutene og bytte ut ekstralysene forran med noen bedre.

 

Stereo kommer først da, men kom gjerne med tips til det og. Står en Kenwood spiller med cdveksler i bilen.

 

Noe av det første jeg blir å gjøre er å bytte sideblinkerne til hvite eller svarte.

 

Vil gjerne ha litt ekstra HK om mulig, bakvingen er orginal og skal beholdes.

post-70891-1187910176_thumb.jpg

post-70891-1187910270_thumb.jpg

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, og grattis med stilig bil, med gromlyd i :)

 

Først og fremst vil jeg anbefale deg utbytte av eksos til 3", da kommer bokserlyden fram, og du får fram litt ekstra hk. Frittstående filter kan også monteres..

 

Her er en kompis av meg sin Legacy 2,2 GX 1993

 

20052007.jpg

 

28052007006.jpg

 

09062007006.jpg

 

10062007.jpg

 

25062007002.jpg

 

27062007001.jpg

 

27062007003.jpg

 

DSC03525.jpg

 

DSC03530.jpg

 

10072007006.jpg

 

Han er ennå ikke ferdig med fronten, men skal poste bilde til deg når han blir det ;)

All stylingen er laget for hånd, så om du vil ha, så er det bare å gi meg en lyd, så setter han i gang..

 

Bilen er ikke senket enda, men coilovers er visstnok på vei.. Grym bil, som ser og låter bra ut!

Endret av ReVolvolution
Lenke til kommentar
Heisann, og grattis med stilig bil, med gromlyd i :)

 

Først og fremst vil jeg anbefale deg utbytte av eksos til 3", da kommer bokserlyden fram, og du får fram litt ekstra hk. Frittstående filter kan også monteres..

 

Her er en kompis av meg sin Legacy 2,2 GX 1993

 

"Bilder"

 

Han er ennå ikke ferdig med fronten, men skal poste bilde til deg når han blir det ;)

All stylingen er laget for hånd, så om du vil ha, så er det bare å gi meg en lyd, så setter han i gang..

 

Bilen er ikke senket enda, men coilovers er visstnok på vei.. Grym bil, som ser og låter bra ut!

9347392[/snapback]

Så stilig ut det der, er det ekstralys som er planen i front? noe ala de imprezaene fra samme tid.

 

Hvor mye har han brukt på prosjektet?

 

 

Senking dropper jeg selv, trenger klaringen her i finnmark. Hullete veier og fartdumper er noe herk.

 

En ting til som skal gjøres er å lakke grillen svart. vet ikke hvorfor den er hvit som den er.

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Hei igjen

 

Fronten er fra en Evo 3, som er kappet og modifisert litt. Planen er å ha ekstralykter i hullene ja, når lakk og alt annet er kommet på plass..

 

Vet ikke hvor mye han har brukt, men han har jo gjort alt selv, med lakkering, pussing, sparkling, støping.. Regner med rundt 10.000 med lakk og styling..

9348975[/snapback]

Kan si fra når jeg henter den, fiksa lån, forsikring etc i dag. Har veldig lite peiling på bil og motor. Så trenger en del hjelp. Trodde det kostet mer for lakkering/styling jeg.

 

Ekstralyktene er et must her oppe så det kittet hadde passet meg ypperlig. :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med fet bil!! Kan jeg spørre hvor mye du ga for den? Km stand?

 

Her er et par bilder av min (92 modell med det gamle utseendet):

 

93654.jpeg94526.jpeg0db004zt4.th.jpg71259.jpeg

 

 

Pen styling til disse er jo turbo-utseendet:

 

 

97882.jpeg

 

Som du ser er det forskjellig frontfanger og panser. Felgene er fra en Impreza GT. Alle felger fra andre Legacy, Forester, Impreza (untatt STI) passer til disse bilene! :)

Boltsirkel er 5x100 og standard innpress er 55!

 

Ellers syns jeg disse bilene tar seg best ut i litt rally stil:

97889.jpeg97890.jpeg97891.jpeg

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Takk, vet det er en fet bil og skal ha den helst rally styla. Felgene som er på liker jeg egentlig ganske godt, men et par Imprezafelger hadde ikke skadet. Om jeg setter på bodykit blir jeg nesten nødt til å heve den litt.

 

kmstand er rundt 140/160. gir 30 laken for den og henter den førstkommende fredag. Bildene tok jeg da den sto utenfor hos meg her i juni.

 

Og det er automatgir noe jeg liker.

Lenke til kommentar
30k er ingen upris om den ikke har gått langt og er godt holdt :)

 

Selv ga jeg 17k for min da den hadde gått 270kkm...

Si ifra om du skal selge felgene dine (hvis du ombestemmer deg)

9353257[/snapback]

Skal beholde dem en stund, hverftall til jeg får skrapt sammen litt mer penger. Eller bare går lei dem, syns de kler bilen ganske godt for øyeblikket.

 

Liker foresten lyktene dine. En orginalvinge (som min) hadde sett fett ut på din bil.

 

Blir vel lakkering etter styling, har funnet en farge jeg liker og den er på denne skjønnheten og på pappas 2007 rav 4

Stort bilde.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
dsc00045ng1.jpg
Endret av T.J.
Lenke til kommentar
30k er ingen upris om den ikke har gått langt og er godt holdt :)

 

Selv ga jeg 17k for min da den hadde gått 270kkm...

Si ifra om du skal selge felgene dine (hvis du ombestemmer deg)

9353257[/snapback]

Skal beholde dem en stund, hverftall til jeg får skrapt sammen litt mer penger. Eller bare går lei dem, syns de kler bilen ganske godt for øyeblikket.

 

Liker foresten lyktene dine. En orginalvinge (som min) hadde sett fett ut på din bil.

 

Blir vel lakkering etter styling, har funnet en farge jeg liker og den er på denne skjønnheten og på pappas 2007 rav 4

Stort bilde.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
dsc00045ng1.jpg

9353959[/snapback]

 

Jeg tror du skal sjekke logoen i fronten på din bil og den på pappa sin, så kanskje du revurderer om det virkelig er en Rav4 som er på det bildet. :tease:

Lenke til kommentar
Blir vel lakkering etter styling, har funnet en farge jeg liker og den er på denne skjønnheten og på pappas 2007 rav 4

9353959[/snapback]

Les en gang til^^

 

Hadde ingen bilder av vår bil, bare noen random pene bilder tatt med mobilen. Men faderns har samme farge. Har mest bilder av mine to biler. Men har ingen av bilene her enda :(

Endret av T.J.
Lenke til kommentar

Hei, Har en Subaru Legacy 2.0 GL 1993 modell selv, og har lyst på styling, har sjekket litt på nettet og fant en veldig stilig Legacy 2.0 VZ type R med rått interiør :cool:

 

http://www.cardomain.com/ride/2466424

 

Noe a'la det ville rocka bilen min villt! :thumbup:

 

Her er da Bilen min!

PUlykkestedet023.jpg

Bildet er tatt før jeg vasket den innvendig og utvendig, polerte den også, har orginale Subaru aluminiumsfelger på sommerhjula.

Har nettopp fått installert råne anlegg i bilen, så nå er det jordskjelv når jeg ser i speilene :w00t:

 

Wheee :dribble:

 

Men får vel ta nytt fotosession av bilen min :tease:

Endret av SeightN
Lenke til kommentar

Hva er de enkleste (og billigste) måtene å få litt ekstra hk fra motoren i disse bilene?

 

3" eksos vet jeg men hva mer? (har null peil på motor)

 

 

Skal dra innom den lokale bilglass foretninga når jeg har hentet bilen og høre. eventuelt pris på å få det gjort skikkelig.

 

Sykt mange pene legacyer her, har lyst å ta litt fra hver å fikse min, bare synd det blir å svir i min venstre lomme. (der kortholdern ligger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...