snubbel Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Altså.... denne saken har ikke noe å gjøre med "skandaletelefonen" Nokia 6280. Den har å gjøre med en forbruker som har fått væske i telefonen sin. Enkelt og greit. Det er ene og alene forbrukerens feil og ingen grunn til å reklamere. Kjøp deg ny telefon. -snubbel
frivilje Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Altså.... denne saken har ikke noe å gjøre med "skandaletelefonen" Nokia 6280. Den har å gjøre med en forbruker som har fått væske i telefonen sin. Enkelt og greit. Det er ene og alene forbrukerens feil og ingen grunn til å reklamere. Kjøp deg ny telefon. -snubbel 9409509[/snapback] Har du lest alt jeg har skrevet? Ok, er det væske i tlf er det tydeligvis min feil, jeg går med på det, når det er så mange som mener dette. Men telefonen er fortsatt en skandaletelefon, ser jeg bort i fra væskeskaden, har det fortsatt vært ekstremt mye trøbbel med den.. Bare jævli kjipt for meg at væskeskaden kom i tillegg til de andre problemene, hvis ikke kunne jeg hevet kjøpet. Det er der min frustrasjon over saken har ligget hele tiden..
snubbel Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Nope, dette er ingen skandaletelefon. Telenor klarte å f#cke den opp med sin programvare, det samme klarte Tele2 og et par operatører i utlandet. De 6280'ene som kom uten branding, har fungert helt fint. Jeg har selv en 6280 som har fungert knirkefritt i over et år. Skandalen er at Nokia ikke forteller publikum at problemet skyldes operatørenes dårlige programvare. Eller at operatørene ikke innrømmer at feilen ligger hos dem, ikke hos Nokia. En av de største el-kjedene i Norge sparket til og med en ansatt fordi vedkommende presterte å si til mediene at "ehm... vi har bare problemer på de 6280'ene som kommer fra Telenor..." -snubbel
B4stian Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Er det særiøst noen som sparker en ansatt for å fortelle sannheten til kunden? Ikke han/hun sin feil at ikke operatørene greier å lage skikkelig software og teste det før de sender ut et stort kvantum.
snubbel Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Er det særiøst noen som sparker en ansatt for å fortelle sannheten til kunden?Ikke han/hun sin feil at ikke operatørene greier å lage skikkelig software og teste det før de sender ut et stort kvantum. 9461376[/snapback] Det kan sees på som brudd på taushetsplikt og illojalitet mot leverandør/samarbeidspartner. -snubbel
Alastor Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Nope, dette er ingen skandaletelefon. Telenor klarte å f#cke den opp med sin programvare, det samme klarte Tele2 og et par operatører i utlandet. De 6280'ene som kom uten branding, har fungert helt fint. Jeg har selv en 6280 som har fungert knirkefritt i over et år. Skandalen er at Nokia ikke forteller publikum at problemet skyldes operatørenes dårlige programvare. Eller at operatørene ikke innrømmer at feilen ligger hos dem, ikke hos Nokia. En av de største el-kjedene i Norge sparket til og med en ansatt fordi vedkommende presterte å si til mediene at "ehm... vi har bare problemer på de 6280'ene som kommer fra Telenor..." -snubbel 9461207[/snapback] Da er isåfall den ansatte småteit som ikke går til sak på usaklig oppsigelse. Eller så kanskje det var andre ting som også førte til oppsigelse? Kanskje du ikke har fått hele sannheten? Jeg kjenner nå uansett null til en slik historie, synes bare det hørte villt ut .
frivilje Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Merkelig at samtlige jeg har snakka med har lagt skylda på Nokia. Det var en som nevnte at flere kjeder hadde trua Nokia med å slutte å føre telefonene deres. Kan ikke skjønne at de skal gidde å gjøre det hvis det er Telenor og Tele2 som har driti seg ut.. Jeg vil vel tro at det å lage software for de forskjellige telefonene ikke kun er teleoperatørens oppgave. Det er klart at dett blir laget i samarbeid med telefonprodusenten. Det blir for drøyt å påstå at Tele2/Telenor har ansatte som programmerer software for hver eneste telefon som blir sluppet. Teleoperatørene gjør bare små endringer i programvaren som er levert fra f.eks Nokia...
Nuffern Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Det er bare til å høre med de forskjellige mobilversktedene. De fleste vil si at mobilene som har mest feil er brandede telefoner. Dette var oppe i media ifjor sommer om jeg ikke husker helt feil.
snubbel Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Det er Nokia som lager og legger inn den spesialtilpassede softwaren. Det er like fullt Telenor, Tele2 og andre operatører som ber om den og som krever å få den laget. Som andre nevner, er det bare å spørre mobilverkstedene... -snubbel
magh Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Siba Kiellands Hus. At telefonen ikke tåler normal luftfuktighet er ikke min feil. De kan godt bevise at det er en fuktskade, men juridisk sett kan de aldri bevise at jeg har brukt telefonen uforsvarlig. 9344350[/snapback] Hahaa, jeg kom akkurat hjem fra en LANG dag på jobben - og når jeg leste dette steg humøret mange hakk. Det du sier her, er at hvis jeg kjøper en bil, vraker den og påberoper meg reklamasjon - har jeg faktisk en sak! <3 pappskaller!
ksvens1 Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hvis denne mobilen bare er pain in the ass og en skandale mobil, hvorfor i all verden gidde å kjempe så sinnsykt for den saken da?
Christian86 Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hvis denne mobilen bare er pain in the ass og en skandale mobil, hvorfor i all verden gidde å kjempe så sinnsykt for den saken da? 9469919[/snapback] så han skulle bare lagt den vekk og kjøpt seg ny? nei vettu hva, det er en slapp holdning. Er det noe galt med produktet du kjøper som ikke skyldes deg selv så syns jeg det står respekt av å kjempe for sin rett også.
ksvens1 Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Greit nok det, men det er jo liksom ikke lett å bortforklare en fuktighets skade heller... Og det virker som det bare tar tid, koster i telefon penger frem og tilbake med samtaler... Hadde da heller blitt så forbanna og kasta hele mobilen i trynet på evnt saksbehandler for hele greia
Hedonism Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Er det noe galt med produktet du kjøper som ikke skyldes deg selv så syns jeg det står respekt av å kjempe for sin rett også. 9469925[/snapback] Vel, i dette tilfellet var det noe galt med produktet som skyldes forbrukeren selv.
Christian86 Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Er det noe galt med produktet du kjøper som ikke skyldes deg selv så syns jeg det står respekt av å kjempe for sin rett også. 9469925[/snapback] Vel, i dette tilfellet var det noe galt med produktet som skyldes forbrukeren selv. 9470002[/snapback] Så er det vitterlig om å gjøre å lese hvem jeg skriver til og da. Den var myntet til en annen person en trådstarter og på generelt grunnlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå