ironduke Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Kjøpte meg nylig en Acer Aspire 5613 ZWLMi . Jeg har nå prøvt å spille Civilization IV og synes det går treigt selv etter å ha valgt LOW graphics på options i spillet. På esken oppgis det at recommended system requirements er: 1.8GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon Processor. 512 MB RAM. 128 MB Video card. Skulle ikke min maskin takle dette fint?
magnemoe Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Kjøpte meg nylig en Acer Aspire 5613 ZWLMi . Jeg har nå prøvt å spille Civilization IV og synes det går treigt selv etter å ha valgt LOW graphics på options i spillet. På esken oppgis det at recommended system requirements er: 1.8GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon Processor. 512 MB RAM. 128 MB Video card. Skulle ikke min maskin takle dette fint? 9341862[/snapback] Jo den skulle du takle helt fint. Sansynligvis har du noe annet kjørende i bakgrunnen, windows update, antivirus scan eller evt virus. Sjekk task manager og se om du har noe som bruker mye cpu, minne eller disk bruk. Det kan også være at spillet ikke liker vista helt, sjekk på hjemmesidene til spillet samt offiselt forum for å se om andre har samme problemet.
Cowboystrekk Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Har du med GMA950-skjermkort, 7300go eller 7600go?
ironduke Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Har du med GMA950-skjermkort, 7300go eller 7600go? 9342041[/snapback] er nok 7300 go.. Har prøvd å slukke det meste av ressursbruk i Vista, men det er fortsatt litt sirup her.... :/ Mulig spillet har et problem med vista?
9hdoksaet4 Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Har du lastet ned alle oppdateringer til Vista? Det finnes en del oppdateringer som øker ytelsen.
AndyF Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 oppdater alle mulige drivere. om du har mulighet kan du jo prøve å reformatere også.
ironduke Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 oppdater alle mulige drivere. om du har mulighet kan du jo prøve å reformatere også. 9345030[/snapback] Hmm... ved nærmere sjekk har jeg ikke gForce likevel. Det er visst Mobile Intel 945GM/GU står det. Alle oppdateringer til Vista er installert. Jeg får 3,0 på "opplevelsesindeksen" i Vista, der grafikkortet er det som får lavest verdi.
h0lg Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 oppdater alle mulige drivere. om du har mulighet kan du jo prøve å reformatere også. 9345030[/snapback] Hmm... ved nærmere sjekk har jeg ikke gForce likevel. Det er visst Mobile Intel 945GM/GU står det. Alle oppdateringer til Vista er installert. Jeg får 3,0 på "opplevelsesindeksen" i Vista, der grafikkortet er det som får lavest verdi. 9347797[/snapback] Du skal ikke se bort ifra at maskinen vil ligge litt etter da, det skjermkortet er ikke like bra som go serien, mer beregnet på videoredigering.
klilleng Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 oppdater alle mulige drivere. om du har mulighet kan du jo prøve å reformatere også. 9345030[/snapback] Hmm... ved nærmere sjekk har jeg ikke gForce likevel. Det er visst Mobile Intel 945GM/GU står det. 9347797[/snapback] Det skjermkortet duger dessverre ikke til moderne spill.
Kahuna Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Nå er jo ikke civ 4 noe kjapt spill akkurat da. Har du sett spillet på en annen maskin siden du kaller det tregt? Uansett, sjekk skjermdriveren. Hvis du ikke har en oppdatert versjon av den så går alt unntatt minesweeper tregt...
Timetraveler Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 hadde lett returnert den pc'n, hvis det ikke sitter et gforce kort i den. Slik som annonsen tilsier!
miceagol Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Nå er jo ikke civ 4 noe kjapt spill akkurat da. Har du sett spillet på en annen maskin siden du kaller det tregt? 9347921[/snapback] Har selv testet Civilization IV på en Mac med Intel-skjermkort, og på en PC med Windows XP og nVidia 8800 GTS 640 MB-skjermkort. Det går merkbart mye tregere (bl.a. scrolling på kartet er veldig tregt) på Mac'en med lave grafikkinnstillinger i 1280x800-oppløsning enn på PC'en med all grafikk på topp i 1920x1200. Helt klart Intel-skjermkortet ditt som treger det ned. Det står jo at du skal få nVidia-skjermkort på PC'en du kjøpte (linken). Da bør du klage.
Snorre Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Du har fått ett såkalt integrert skjermkort. Dette er integrert i hovedkortet og er beregnet på lett 3D-ytelse! Ifølge annonsen skulle du få et Nvidia Go 7300-kort. Da du ikke har fått dette har du full rett til å reklamere på produktet. Da vil du få en ny pc med riktig skjermkrot eller pengene tlbake.
Kahuna Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Eventuelt så kan det hende kortet er der men mangler drivere etc... Klag til brukerstøtte der du kjøpte den, så får du avklart om det er kort eller drivere som mangler.
ironduke Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Eventuelt så kan det hende kortet er der men mangler drivere etc... Klag til brukerstøtte der du kjøpte den, så får du avklart om det er kort eller drivere som mangler. 9348722[/snapback] Vel jeg ser nå på Elprice sine sider at min modell er utgått der de skriver at de har oppgradert den med nytt kort nettopp fordi den gikk treigt på spilling. Men kommer jeg noen vei med å klage på dette? Jeg føler meg hvertfall litt lurt siden prisen er akkurat den samme som jeg betalte bare for en måned siden da jeg kjøpte den i en Elprice butikk. Noen råd?
Kahuna Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Om du kommer noen vei kommer an på hva det sto i produktspesifikasjonen da du kjøpte pcen.
h0lg Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 (endret) Eventuelt så kan det hende kortet er der men mangler drivere etc... Klag til brukerstøtte der du kjøpte den, så får du avklart om det er kort eller drivere som mangler. 9348722[/snapback] Han fant ut at han hadde et annet kort, da vil det ikke vises noe 7300 kort uansett. Ring og hør, om du vil få et nytt kort kommer helt ann på hvordan annonsen så ut da du kjøpte den for en mnd siden. Endret 24. august 2007 av h0lg
klilleng Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Men kommer jeg noen vei med å klage på dette? Jeg føler meg hvertfall litt lurt siden prisen er akkurat den samme som jeg betalte bare for en måned siden da jeg kjøpte den i en Elprice butikk. 9348739[/snapback] Priser på datautstyr faller raskt. Go7300 er heller ikke så dyr å legge til for produsenten. Med mindre det var opplyst i annonsen at den egnet seg for spilling, eller spesifikasjonene som var opplyst var feil, så er det nok vanskelig å klage på dette.
ironduke Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Men kommer jeg noen vei med å klage på dette? Jeg føler meg hvertfall litt lurt siden prisen er akkurat den samme som jeg betalte bare for en måned siden da jeg kjøpte den i en Elprice butikk. 9348739[/snapback] Priser på datautstyr faller raskt. Go7300 er heller ikke så dyr å legge til for produsenten. Med mindre det var opplyst i annonsen at den egnet seg for spilling, eller spesifikasjonene som var opplyst var feil, så er det nok vanskelig å klage på dette. 9349398[/snapback] Kom nok ingen vei med klagen nei... Og de ville heller ikke installere noe nytt kort for meg, selv om jeg kjøpte kortet. Da ryker visst garantien fra Acer siden de ikke er sertifiserte.
Timetraveler Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Sånn går det desverre når man ikke helt vet hva man kjøper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå