Gå til innhold

Bioshock - 2x Aktivering (old)


Anbefalte innlegg

jeg forstår hvorfor de gjøre det,og synes det det er en bra ting at spill bruker online aktivering.men de burde benyttet av samme systemet som steam bruker.så lenge man har kjøpt spillet og ativisert det kan man installere det så mange ganger som du vil.jeg kjøpte hl2 på steam og jeg har reinstallert win xp minst 5 ganger etter jeg kjøpte det.angrer på at jeg ikke kjøpte spillet på steam i steden for absoluttspill.da har jeg ikke hatt det problemet.

Endret av sykkopat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sykkopat, mener du at du angrer på at du ikke kjøpte Bioshock via steam? du ville nok vært i samme båt uansett. Se nederst i første post.

9339924[/snapback]

 

Er jo samma sak om du eier en fysisk kopi, via steam, eller d2d. Er jo (obviously) samme sikkerhetssystem.

 

*Edit*

 

Skulle quote Sykkopat, ikke genesis : :p

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Dette var jo ingen glad nyhet =(

9339258[/snapback]

Hvorfor sier du det? Hvis dette setter en stopper for at folk laster ned spillet ulovlig er jo det bare positivt.

9339443[/snapback]

Problemet er vel at dette på ingen måte hindrer piratkopiering av spillet. Det er derimot de som faktisk betaler for spillet som må slite.

Lenke til kommentar

Dette er heller med på at folk henter piratkopien, for da slipper de å bry seg om sånt crap. Blir på mange måter det samme som at jeg har lovlig lisens til winxp, men er mindre styr og stress å bruke en som ikke maser om key osv.

 

Edit; Glemte en ting, er litt offtopic, men blir irritert på bransjene når de f.eks legger med den "you wouldnt steal a car" reklamen på dvder, uten mulighet til å skippe, er jo forhåndsdømming på et høyt plan, merker at flere og flere av dvd'ene jeg kjøper har dette, må vel snart bare laste de ned i stedet.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Er akkurat det jeg mener, de vet at det vil komme en piratversjon. Så det eneste de oppnår er å irritere de som faktisk ønsker å gi dem penger for produktet deres.

 

Skulle tro de skjønte det var dårlig for salget, men er kanskje nok av folk som kjøper uansett, og ikke klager på det.

Lenke til kommentar

Herregud, har dere lest i det hele tatt det de skreiv som saken?

 

 

hey guys,

 

first, let me say this. you DO NOT NEED TO USE THE INTERNET EVERY TIME YOU PLAY THIS GAME. it is only the first time.

 

second, you can uninstall and reinstall this game, and if, by chance, you have 2 computers you want to simultaneously play this game on, you also can do that.

 

if by some chance you are reinstalling this game without uninstalling it first, a lot, there is a chance you may have to call securom and get a key, or deactivate some older installations.

 

but if you upgrade your hardware next week, you'll still be able to play the game. if you revamp your system and need to reinstall bioshock, just uninstall it before you go through the overhaul, and then do your reinstall.

 

calling it "hardware fingerprinting" is a bit alarmist. we do not transmit any of your data to any companies.

 

really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting bioshock on many pcs... if you use the game as you normally do, you won't notice this at all.

 

 

Dette er ingenting å klage på! De har tenkt på avinstallering og alt. Dessuten skulle du kommer over et problem er det bare å ta kontakt med support!

 

http://kotaku.com/gaming/more-bioshock-sho...wice-292222.php

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Herregud, har dere lest i det hele tatt det de skreiv som saken?

 

 

hey guys,

 

first, let me say this. you DO NOT NEED TO USE THE INTERNET EVERY TIME YOU PLAY THIS GAME. it is only the first time.

 

second, you can uninstall and reinstall this game, and if, by chance, you have 2 computers you want to simultaneously play this game on, you also can do that.

 

if by some chance you are reinstalling this game without uninstalling it first, a lot, there is a chance you may have to call securom and get a key, or deactivate some older installations.

 

but if you upgrade your hardware next week, you'll still be able to play the game. if you revamp your system and need to reinstall bioshock, just uninstall it before you go through the overhaul, and then do your reinstall.

 

calling it "hardware fingerprinting" is a bit alarmist. we do not transmit any of your data to any companies.

 

really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting bioshock on many pcs... if you use the game as you normally do, you won't notice this at all.

 

 

Dette er ingenting å klage på! De har tenkt på avinstallering og alt. Dessuten skulle du kommer over et problem er det bare å ta kontakt med support!

 

http://kotaku.com/gaming/more-bioshock-sho...wice-292222.php

9341645[/snapback]

 

Om du leser igjennom tråden dette er hentet fra så vil du finne ut at det er flere som mener dette ikke virker. Hva on du f.eks avinstallerer uten kontakt med internett? Hard-disk krasj? Du har det på en lap-top som blir stjålet?

Folk som har kontaktet Securom( som det blir anbefalt av 2K å gjøre) blir bare henvist tilbake til 2K.

Dette er et sikkerhetstiltak med mange hull :no:

 

Hadde tenkt å kjøpe dette i morgen, men jeg tror jeg lar være

Lenke til kommentar

Nosync: har DU i det hele tatt lest hva vi har skrevet/klaget på? Akkurat som han i posten over her nevner; hva om du avinstallerer og ikke får kontakt med serverene? Pleier du forresten å uninstallere det du har av programvare før du formaterer? Det gjør ikke jeg. Ganske mye man må venne seg til for at denne prosedyren skal funke ok. Er jo ganske facistisk spør du meg..

Lenke til kommentar

Klart jeg leste. Men å lese hva de andre kommentere gidder jeg ikke. De fleste tipper bare, og andre hvet ikke ka de driver med....er jo amrikanere tross alt....

 

Jeg velger å tro at 2K vet hva de snakker om. Det er ofte sånn med nye ting at folk ikke fatter helt hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Herregud, folk bruker jo bare dette for å ha en unnskyldning til å laste ned spillet. :!:

 

OM du får problemer etter du har kjøpt det, SÅ last det ned. Er det vanskeligere? NEI.

9343279[/snapback]

 

Er fortsatt ulvolig å laste det ned.

 

Og nei, ikke bare som unnskyldning til å laste ned, dette er mye av det samme som musikkbransjen setter restriksjoner så du ikke kan spille av cden på den avspilleren du selv ønsker. Det hemmer salget i stedet for å fremme det, og er heller med på å konvertere flere over til piratkopiering.

Lenke til kommentar
Herregud, folk bruker jo bare dette for å ha en unnskyldning til å laste ned spillet. :!:

9343279[/snapback]

Faktisk ikke. Hvis jeg punger ut såpass mye penger vil jeg ha et produkt som faktisk fungerer.

 

Finnes en fin beskrivelse av Bioshock nå: Defective By Design™

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...