Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SYKT tregt nett ! ? løst


Anbefalte innlegg

Sitter på hybeln min. har en 3000/512 linje. og nettet er helt SYKT tregt :hrm:

alt går tregt. tar evighet å laste sider. laster heller ikke ned.

fikk tatt linje test. der sto det 3084/547 tok den flere ganger. står akkurat det samme nesten =) bare noen kb forskjell.

så jeg har den linja jeg skal ha. men alt går så innni hel**** tregt og så kommer jeg meg ikke på google engang :mad: :mad: :mad: kommer på nesten ALLE sider, "siden kan ikke vises" :mad:

 

noen som har peiling ?

 

bruker en trådløs router. Linksys wrt54gl

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan være forårsaket av en ødelagt domenenavntjener hos internetleverandøren din. Hvem leverer internet til deg?

 

Et annet alternativ kan være at du har virus, trojaner eller spionprogrammer på maskinen din. Jeg anbefaler alle å bruke antivirus og spionpoliti for å opprettholde ytelsen til maskinen. Dette sammen med ordinært vedlikehold som defragmentering og fjerning av gamle midlertidige filer hjelper til med å holde maskinen din i god stand.

Lenke til kommentar

Canal digital :hrm:

 

virus har jeg sikkert på stasjonær pcn. og jeg har laptop og. den formaterte jeg igår. installerte msn, firefox, virusporg, og winamp på den maskin. det var alt. nettet funka fint på begge pcne. det som er rart, er at nettet er tregere på laptopen enn stasjonær pcn.

 

OS: windows xp pro på begge pcn'e

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar

hæ ? kopiere ? hva mener du ? å ta en iso fil fra den ene til den andre ?

 

det er trådløst. så det ble 36 mb/s på laptopen og 54 på stasjonær pcn!

 

har prøvd. tar en liten stund å overføre over LAN.

 

men det har ingenting å si med internetten.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2001976678574147697_rs.jpg
Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar

Tror nok ikkje du kan fikse det, med mindre du kanskje har satt opp bare en av DNS'ene i routeren? Er ofte 2 DNS'er som er oppgitt i arket man får fra leverandør.

Du kunne jo prøvd å ringt til Nettleverandøren, eller sendt en mail, og hørt med de?

Om det er DNS'en som de har satt opp som er litt fucka så har de sikkert allerede hørt om det, visst ikkje så er det i hvert fall på tide nå ^_^

Lenke til kommentar

Har du mulighet å koble til maskinen din med kabel? For eksempel den kabelen som linksysen er kobla i? Test så internetten for å eventuelt utelukke det trådløse nettet. Har du fortsatt problemer kjør ipconfig -all for å se på dns server. Legg inn denne informasjonen som statisk på nettverkstilkoblingen din, men med en av disse DNS adressene istedet.

 

195.134.40.18

195.134.40.14

 

Dette er Canal Digital sine DNS servere direkte, dem som routeren din mest sannsynlig har fått tildelt. Ved å legge inn disse går du utenom dns serveren i routeren din og direkte til Canal Digital. Håper dette er noe hjelp i.

Lenke til kommentar

Det som er DOMT! er at jeg bor på hybel. og det er de jeg bor hos som har nettet. og de er på jobb. de er noe vakt greier for noe til klokka 11-12 om kvelden :hrm:

 

og da har jeg lagt meg som regel. og routern står oppe. jeg var for 2 dager siden selv oppe å satte opp routern. pga dem kan ikke mye med slikt ;/

 

sååeh... ja...'

 

edit: NÅ er nettet rask :D

 

 

downloadinga gikk plutselig i 70 kb/s opp og 370 ned :whistle::dribble:

 

men takk for svar :D

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar
downloadinga gikk plutselig i 70 kb/s opp og 370 ned  :whistle:  :dribble:

9335363[/snapback]

 

downloding opp? Det høres ut som bittorrent. Bittorrent er INGEN indikasjon på hvor rask nettilkobling du har. Siden Bittorrent er et peer-to-peer-nettverk så er du avhengig av hastigheten ut fra de som sender data samt hvor mange du får data fra.

 

Når det gjelder "siden ble ikke funnet" så vil en bittorrentklient ofte bruke den båndbredden som er tilgjengelig. Det fører til at nettleseren ikke har noe båndbredde til overs som den kan bruke og dermed får du "siden kan ikke vises". Når du bruker nettet til husverten så mener jeg det er litt uhøffelig av deg å laste opp/ned mer enn en torrent av gangen eller iallfall begrense båndbredden bittorrentklienten bruker til 1/3 eller 1/2 av tilgjengelig båndbredde.

Lenke til kommentar
det et torrent.

 

men uansett. nå fikk jeg samme problemet ;//

 

nettet er tregt ijen ;S

 

men jeg måler fordet 3 mb ned og 512 kb opp :S

 

hva kan være galt ? :S

9363747[/snapback]

Få seedere og leechere. Feil oppsett i router slik at andre brukere ikke finner maskinen din. Men er det KUN torrent som går det tregt å åpne nettsider når du _ikke_ laster ned med bittorrent?

 

Hvis det kun er bittorrent som går tregt så anbefaler jeg at du leser litt på hvordan bittorrent virker.

Lenke til kommentar

bruker utorrent og får samme problemet selv. Hastigheten dropper til sirup så fort jeg åpner programmet, uavhengig av DL/UL hastigheten, eller om noen er koblet til i det hele tatt. Derfor kjører jeg kun torrent programmet når jeg gjør noe annet. Aner ikke om dette gjelder deg også, men personlig har jeg gitt opp å få bukt med dette problemet, og tilpasser heller nettbruken utifra om jeg ønsker å titte på sider, eller laste ned spilldemoer etc. :innocent:

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Jeg kjenner igjen problemstillingen, og jeg vet at i min ende, så er det firefox som er problemet..

Når jeg åpner akkurat samme siden i Opera, så skjer det med en gang, mens firefox timer ut gang på gang..

 

Jeg vet ikke hva det kommer av, men jeg har hørt flere sporadiske tilfeller av lignende..

Hvis du ikke er altfor opphengt i å bruke firefox som nettleser ville jeg anbefalt deg å prøve Opera eller IE neste gang det låser seg for å se om det er det som er tilfellet..

 

btw, jeg har prøvd FF uten noen extensions, samme resultat.

Lenke til kommentar
bruker utorrent og  får samme problemet selv. Hastigheten dropper til sirup så fort jeg åpner programmet, uavhengig av DL/UL hastigheten, eller om noen er koblet til i det hele tatt. Derfor kjører jeg kun torrent programmet når jeg gjør noe annet. Aner ikke om dette gjelder deg også, men personlig har jeg gitt opp å få bukt med dette problemet, og tilpasser heller nettbruken utifra om jeg ønsker å titte på sider, eller laste ned spilldemoer etc. :innocent:

9367217[/snapback]

Det som skjer er at man får for mange 'connections' i torrentprogrammet.

Dette kan man justere i oppsettet til programmet. Mange routere tåler svært få forbindelser før routeren blir overbelastet.

En 'annen' årsak til at det går tregt å surfe er at routeren bruker lang tid på å lete opp sideinformasjon (DNS).

Man kan bedre dette ved å sette opp fast DNS under TCP-IP på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...