Gå til innhold

Toll på importerte spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvis du bestiller et spill fra utlandet til over 200kr,  må du da betale toll?

Og hvis du laster ned fra en internasjonal/utenlandsk side?

bare lurer...

9329950[/snapback]

sånn som jeg har forstått dette fra andre tråder herp å forumet så vis du laster ned er det ikke tol. men vis du får pakke fra utlandet med et spill til verdi av over 200Kr som ikke er merket gave vil du måte betale toll.

:edit:

moms, toll... samme driten det går penger til staten :p

Endret av stich_it
Skrevet

vel. egentlig skal du vel betale toll..

men ved kjøp av online kode og laster ned klienten er det vel ingen som oppgir og betaler toll..

Ved bestilling av en "hardcopy" på cd/dvd har jeg kommet meg unna toll flere ganger handlet på nettbutikker som har ett kryss som sier noe sånt som "mark as gift". har kommet meg unna toll på alt jeg har bestilt, mesteparten verdi mellom 500-1000. tror alle ble sendt som "brevpost" (boble konvolutt,betalt med visa på forhånd)).

Skrevet (endret)

Som regel kan du ikke bestille spill fra utlanded grunnet norges konkurransetilsynet.

Har prøvd på en del jeg (hovedsakelig USA), og når du trykker "order" stopper det og du får beskjed at det ikke kan sendes til ditt land. Dette gjelder Spill og Software.

Les på sending og mailing info for å sjekke at du kan bestille.

Endret av nosync
Skrevet (endret)
Som regel kan du ikke bestille spill fra utlanded grunnet norges konkurransetilsynet.

Har prøvd på en del jeg (hovedsakelig USA), og når du trykker "order" stopper det og du får beskjed at det ikke kan sendes til ditt land. Dette gjelder Spill og Software.

9330054[/snapback]

ved de få anledningene jeg har bestilt fra usa, har jeg benyttet meg av en postboks i usa. ... har en robotstøvsuger jeg kjøpte for noen år siden.. va skikkelig bling bling helt til den døde.. litt vanskelig med rklamasjon...:p

... finner ikke mailn, men det er ett norsk shipping firma som oppretter postvoks til deg i usa og transporterer varene hit..

bruk englelske nettbutikker

edit: fant det. www.magnum.no

Endret av alleibruk
Skrevet

9330054[/snapback]

Det er jo helt forbanna fjernt!

kan ikke si annet enn typisk norge!

btw temaet var ikke om det heter toll/moms/skatt/avgift/irritasjon--samma faen! :p

Skrevet (endret)
play.com selger til Norge, men da må du passe på å velge å se euro og ikke GBP når du kommer inn på siden!

9330996[/snapback]

Går fint å handle med pund og det er billigere.

Edit: Det er ikke konkurransetilsynet som bestemmer hvorvidt et firma sender til Norge eller ei.

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Skrevet

[..]

9330054[/snapback]

Dette er ikke riktig. Det er ingen begrensninger på hva du kan bestille fra utlandet til Norge i forhold til spill og programvare, og det har såvisst ingenting med konkurransetilsynet å gjøre.

To ting her. For det første, de fleste varer som du importerer selv (kjøper fra utlandet) som har en pris over 200 kroner, er momspliktig. Det betyr at du må betale MVA for (for tiden 25%) varen ved import. I tillegg må du (alltid?) betale et gebyr til de som gjør fortollingen for deg, vanligvis posten, og vanligvis 75 kroner. Så hvis du er så uheldig og får stoppet en vare i tollen, kan du regne med et minimum påslag på 125,- kroner (50,- kroner i minimum mva ved NOK 200, og 75 kroner i gebyr).

Når det gjelder problemet med USA, så er det som regel begrensninger internt i USA som legger begrensninger, ikke ved Norge. Når det gjelder programvare så er det ofte ekstra spesielt, ettersom det ofte er ulike utgivere som sitter med lisens til å utgi et produkt i Europa og i USA. Dette kan du spesielt godt merke på en del produkter som ligger på Steam og/eller Direct2Drive.

Ellers er det (foreløpig) ingen MVA på produkter som kjøpes digitalt.

Skrevet (endret)

Som cetram sier så er nosync ikke bare på jordet men han er på feil jorde i tillegg.

Dette har ikke noe med "konkurransetilsynet" eller dobbeltimport, som han kanskje har hørt om, å gjøre. Det går rett og slett på at selgeren ikke har en avtale med de lokale distributørene (les: stort sett posten, men også UPS og andre distr.) eller de ønsker ikke å ta risikoen som hande med utlandet medfører.

Endret av Rookie_NO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...