Gå til innhold

Fortsatt problemer med WD Raptor + Vista?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer bare på om problemene med WD Raptor disker + Vista + 8800 kort er fikset? Noen som har noen anelse?

 

Tom's Hardware hadde en sak om det bl.a.:

http://www.tomshardware.co.uk/wd-raptor-nv...eview-2336.html

 

 

Sitter på et 8800 kort og hadde planer om å oppgradere til Raptor + Vista (dualboot med Xp), men hvis det stadig er problemer er det bare å legge den ideen på is og vente litt med DX10 moro. ;)

 

Takk for svar,

-ZB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.....

Har nå kjørt Vista 32 bits siden RC1-tiden med WD Raptor X og 8800GTX som en drøm, jeg da.......

 

Ble veldig overrasket første gang jeg leste om dette, da jeg ikke helt kjente igjen problemstillingen.

 

Eneste jeg kan tenkte meg, er at problemet "forsvinner" i RAID. Kjører nemlig 2 Raptor X disker i RAID 0 via "driverless raid" innstillingen på hovedkortet.

 

Ihvertfall ingen problemer da.

Lenke til kommentar

Så det er DERFOR at WD Raptor 74GB har tatt kvelden hos meg! Har hatt 2 slike disker, og nå siste gang bytta jeg den mot en Samsung 500GB. Ble ordentlig lei av at PC'en funka i 3-4 måneder før bluescreenene kom og feilmeldingene rant inn. Det viste seg at raptoren tok kvelden. Begge gangene.

 

Veldig merkelig!

Lenke til kommentar
Tja.....

Har nå kjørt Vista 32 bits siden RC1-tiden med WD Raptor X og 8800GTX som en drøm, jeg da.......

 

Ble veldig overrasket første gang jeg leste om dette, da jeg ikke helt kjente igjen problemstillingen.

 

Eneste jeg kan tenkte meg, er at problemet "forsvinner" i RAID.  Kjører nemlig 2 Raptor X disker i RAID 0 via "driverless raid" innstillingen på hovedkortet.

 

Ihvertfall ingen problemer da.

9331350[/snapback]

 

 

Problemet forsvinner IKKE når du kjører 2 disker i raid, men det er ikke alle som opplever dette problemet.

 

Og jo, diskene KAN bli ødelagt av dette.

Begge mine ble ødelagt, sendt i retur, og skiftet til de i sign.

bekreftet fra MPX at de var ødelagt.

 

Noen er heldig, og slipper dette, mens andre får hele pakka :thumbdown:

 

Kult med data :D

Lenke til kommentar
Problemer med Raptor, Vista SP1 og 8800Ultra? Ikke eksisterende her, har alle 3.

9332370[/snapback]

 

Kan det være rene tilfeldigheter som gjør at dette skjer? Aner ikke jeg. Eneste jeg er sikker på er at jeg ikke tar noen sjanser med viktige data. Derfor byttet jeg disk. Anyway er det kjipt å måtte ha ny hele tiden, så det forsvarer ikke at jeg må kjøre backup hver dag for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Problemer med Raptor, Vista SP1 og 8800Ultra? Ikke eksisterende her, har alle 3.

9332370[/snapback]

 

 

Så du har Vista SP1 du :thumbup:

 

Vell, da kan jo det være grunnen til at du slapp unna problemer da?

 

Hvis dere TVILER på at det stemmer det jeg skriver her, er jo det veldig trist da, for det jeg har skrevet, har jeg da erfart selv. :yes:

 

Det finnes også flere tråder om akkurat dette temaet på forumet. :roll:

Lenke til kommentar

Selv har jeg eksakt samme disken som Toms Hardware har testet.

Sammen med 8800 og Windows Vista 32bit.

Dette har da fungert feilfritt siden februar.

 

Men feilene de beskriver i artikkelen er helt identisk med det fruen opplever på sin bærbare.

Kanskje disse tech gutta på Toms hadde funnet ut noe av den...

Jeg blir i hvertfall nysgjerrig på hva de hadde klart å koke opp da.

 

Dog hadde jeg to 74GB Raptor som tok kvelden rett etter hverandre-

Men jeg tviler sterkt på at jeg kommer langt hvis jeg ringer Microsoft og sier at de må erstatte de da jeg hadde Windows XP innstallert på de :)

Lenke til kommentar

Folk burde vel forstå at dette er driverkonflikter o.l .

Et skjermkort (hw) skal ikke påvirke en disk kontroller eller disk .

Jeg vil anta at de med disse problemene hadde ungått de ved å benytte Microsofts standard IDE driver for wd disken /sata kontrolleren, og passe på å slå av NCQ - istedet for nv-sw ide driver.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...