Gå til innhold

Robust kabinett fra Hiper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke dum ut den der, nå kjøpte jeg nytt kabinett for 2-3 dager siden så det blir nok ikke så mange kjøp på den kanten fremover, skulle jeg trenge et til vil jeg nok vurdere dette.

Regner med det er mulighet for og plasere harddisk-modulen hvor du vil i høyden, det bør også være mulighet for og kjøpe flere av de, 3-4 plasser kan fort bli lite.

 

Håper Hiper produserer flere kvalitetskabinetter, så flott ut dette.

Lenke til kommentar

Dette kabinettet vurderer jeg sinnsykt nå... Bare kjipe var prisen, men kanskje jeg skal gå for et slikt?

 

 

Spør du meg var det masse for pengene! 10 kilo eloksert aluminium koster faktisk en hel del.

9325164[/snapback]

 

Hehe, så var det det å betale for ting man ikke trenger da :)

 

AtW

9325218[/snapback]

 

Sant nok. Har jo LianLi fra før og betalte jo en del for det og. Men man blir vel lei kabinettet sitt i lengden. Pluss at planen var å bygge en PC nr. 2 så da kunne jo kanskje dette vært alternativet.

Lenke til kommentar
Krever endel energi å smelte om råaluminium og valse det i de rette dyre maskinene som skal til for å lage alle delene i et helt kabinett, kan være glad det ikke skjer i norge med våre lønnskostnader i tillegg :p

9327129[/snapback]

Å lage profiler og plater av aluminium er faktisk svært lite energikrevende i forhold til å lage aluminium i utgangspunktet. Det krever bare ca 5-10% av energien. Det er nok arbeidskostnadene, særlig sveisinga, som trekker opp, samt at de sitter nok med en fet fortjeneste på et sånt designprodukt også.

Lenke til kommentar
Syns ikke prisen var så ille med tanke på hvor mye metall det er i det..

9325268[/snapback]

Industriell pris på råaluminium er for tida ca 15 kroner per kilo. Med andre ord er det Aluminium for ca 160 kroner i dette kabinettet.

9326303[/snapback]

 

Det må da være en betydelig del av produksjonskostnadene?

Lenke til kommentar
Syns ikke prisen var så ille med tanke på hvor mye metall det er i det..

9325268[/snapback]

Industriell pris på råaluminium er for tida ca 15 kroner per kilo. Med andre ord er det Aluminium for ca 160 kroner i dette kabinettet.

9326303[/snapback]

 

Det må da være en betydelig del av produksjonskostnadene?

9365681[/snapback]

Ja, det er det sikkert. Jeg tipper det er omtrent 30-50% av produksjonskostnaden, der det meste av resten går til arbeid, litt til plast og smådeler osv.

 

Resten av prisforskjellen mellom produksjoskostnad og utsalgspris så er dette et designprodukt der mye skal gå til designerne, utviklinglaget og eiere før man skal ut med fraktkostnad, fortjeneste til nettbutikkene i Norge, moms og miljøgebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...