Gå til innhold

Dansband vs Hip-hop


Leeland

Hva kan denne nye sjangeren kalles?  

170 stemmer

  1. 1. Hva kan denne nye sjangeren kalles?

    • Dangsta
      78
    • Dans-hop
      18
    • Dans-rap
      11
    • Shizzle-swing
      50
    • Swing-Rap
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nah, det er ikke uvanlig at man lager ny tekst til en sang da. Vil ikke kalle det dangsta-påvirka, engang.

9648367[/snapback]

Men låta og videoen er en del av sin samtid og havner rett inn i tendensene av hysteriske eksempler på blanding av polariserte stiler, og i dette tilfellet passer den delvis inn i dangstastrømningen.

Lenke til kommentar

Hehe...

 

Jeg trodde helt ærlig at dette var noe som til å gå over, slik det som regel gjør med musikk jeg synes er kjempegøy med en gang (det er liksom de første 200 grammene med "smågodt" som er godt - alt over 1 kg er kvalmende...) Men neida, har i følge counteren hørt på Per Arnez låter over 300 ganger siden jeg startet denne tråden.. (andreplass er forøvrig foo fighters med 120 avspillinger...)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Geniale saker!

 

Har alltid hatt en ubevisst oppfatning av at hip hop er ungdommens dansebandmusikk, artig at sjangrene kler hverandre såpass at de høres bedre ut sammen enn hver for seg. :D

 

Har bare hørt gjennom en gang, men foreløpige favoritter er puppet master og married to marijuanna, kanskje fordi der er ikke vokalene mikset oppå hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...