Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til å flytte bil uten nøkler


Nstin

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil på gården min som jeg har mistet nøklene til. Jeg kommer inn i bilen, fordi dørene er åpne. Men bilen må nå flyttes. Hvordan får jeg flyttet den uten å måtte kjøpe nye nøkler? Noen måte å koble av rattlåsen?

 

Bilen er en 91 modell opel corsa. Er det kanskje mulig å kjøpe helt ny tenningslås med nøkkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får med 5-6 mann kan dere bare bære den bort. Du kan knekke av rattlåsen. sett deg i passasjer sete og spark til rattet. Bruk skrutrekker på tenningslåsen.

 

det er jo en gammel opel... prøv nøkkelen til et par andre opler, du skal ikke se bort ifra at det passer. Har et par historier ang det der...

Lenke til kommentar
Gjør som mekker'n sier, knekk av rattlåsen og tjuvstart, det er vell det enkleste vil jeg tro, rattlåsen på en gammel opel skal jo ikke være så vanskelige å knekke av.

9321856[/snapback]

 

 

Da skal man tross alt være forsiktig med å kjøre den i etterkant, da rattlåsen kan sørge for låst styring i en situasjon senere hvor styringen så ABSOLUTT skulle fungert. HAr selv opplved dette og fikk vite at dette dreide seg om noen små metall biter som ble liggende igjen inne i rattsatmmen og kilte fast styringen...... :hmm:

Lenke til kommentar

Ja rattet kan låse seg i ettertid og det er ikke til og tulle med... Det kan gå riktig galt!

 

Tenkte bare på "fort og gæli" løsning :D

 

Du får sikkert bestilt nøkkel eller ny komplett lås hos opel.. Tenningslås kan være litt "hjernetrim" og bytte så gå for ny nøkkel, hvis det er mulig.

 

Hvis du bor på en gård har du vel traktor?? da er saken biff!

Lenke til kommentar
Ja rattet kan låse seg i ettertid og det er ikke til og tulle med... Det kan gå riktig galt!

 

Tenkte bare på "fort og gæli" løsning :D

 

Du får sikkert bestilt nøkkel eller ny komplett lås hos opel.. Tenningslås kan være litt "hjernetrim" og bytte så gå for ny nøkkel, hvis det er mulig.

 

Hvis du bor på en gård har du vel traktor?? da er saken biff!

9327184[/snapback]

Åh, det tenkte jeg ikke over, da jeg gjorde det med gamle-volvoen skulle den bare kjøres rundt 50 meter (vrakpant)

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er så farlig, så knekker du rattlåsen.... for å slippe "stresset" med å bruke skrutrekker i tenningslåsen, så kan du legge en ledning fra + på batteriet, og til + på coilen, og så dytte igang bilen, eller kortslutte på starteren... ;)

9329815[/snapback]

Lykke til med å dytte igang en gammel opel :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...