Gå til innhold

Få enda en katt? - Lekekamerat


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For en uke siden fikk vi en liten kattunge. Vi hadde fra før av en annen katt, som er 8 år gammel. Den gamle katten er ikke så veldig intressert i å leke, men den har ingenting i mot den nye pusen. Begge to er gutter og bor inne, men får lov til å gå ut når de vil gjennom en katteluke (kattungen får ikke lov å gå ut enda).

 

Siden den gamle katten ikke vil leke, og heller ikke med kattungen blir det jo til at vi hele tiden må leke med den, og det har vi ikke alltid tid til.

 

Så det jeg lurte på:

Vil kattungen ha godt av å ha et søsken i tillegg? Vi kan få tak i en av brødrene hans da de enda ikke er gitt bort. Vil det være lurt?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, nå er han hjemme!

 

De to gikk sammen med en gang, og har lekt i ca. 1 time nå non-stop, så dette tror jeg skal gå veldig bra :)

 

Kommer med bilder senere! De leker helst under sofaen, så jeg får ikke tatt noe bilde før de roer seg litt, og det gjør de nok. Små kattunger går full guffe en liten stund, og så er det helt slutt.

 

Som sagt, bilder kommer!

Lenke til kommentar

Kattunger er veldig kos og gøy å se på. De kan holde på med et enormt energiutbrudd lenge, og deretter er det fullt stopp. Morro å se på begge deler synes eg :p

 

At gamle-pus ikke er intresert i å leke er ikke så rart. Av og til skjer det jo, men eg tror det hører til sjeldenheten.

 

Bilder hadde jo vært gøy! :)

 

Leker anbefales også. Kuler/baller som lager lyd eller spretter er innmari gøy for kattene og for deg, samt en type elastisk pinne som festes med sugekopp i gulvet. På toppen er det ei bjelle. Mange timer med underholdning bare der :)

Lenke til kommentar

Den nye (grå) tørr ikke helt å sove enda, og Trygve (den svarte) utnytter hver mulighet til å leke litt med den, som f.eks. dytte en labb borti den osv... Morro!

 

Dette er den gamle store pusen, Birger (8 år)

 

96537.jpeg

 

Dette er da Trygve og broren som vi enda ikke har gitt ett nytt navn (kan hende det blir Terje)

 

96538.jpeg

 

96540.jpeg

 

:love:

 

96545.jpeg

 

96546.jpeg

 

96547.jpeg

 

PS: Alle bildene er tatt uten å flytte på kattene, de la seg slik selv :D

 

Vi har kjøpt MASSE leker til dem, og de har hele huset å boltre seg på, så disse to får det nok veldig kjekt sammen :)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...