Gå til innhold

Kommer ikke på nett med linksys usb. (Belkin ruter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal flytte på hybel til Sandnes, og da har jeg sefølgeli tatt med meg den stasjonære pc'en :thumbup:

 

Men jeg har et problem: Jeg kommer ikke på nett.

 

Eigeren av huset har en Belkin tråløs ruter, og han kommer på nett med sin laptop. Det samme gjør vi med vår laptop.

 

Men problemet er med den stasjonære. Jeg har en slik: 322676.jpg og den funker fint hjemme, der har jeg en Linksys ruter.

 

Kan problemet være at jeg har Linksys usb og at ruteren er Belkin?

 

Kan jeg ikke ha en driver eller et program for å få nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Du sier at du ikke kommer på nett, dette er jo en ganske bred formulering. Kan du spesifisere mer nøyaktig hva problemet er, f.eks: ser ikke SSID ("navnet på det trådløse nettverket"), får ikke ip-adresse, mister forbindelsen, etc... Er nettverket kryptert, i tilfelle - hvilken krypteringsalgoritme benyttes? Har du forsøkt uten kryptering?

 

Så lenge utstyret/maskinvaren du benytter følger den samme 808.11-standarden skal det i utgangspunktet fungere sammen!

 

Hvis nettverket er kryptert så kan det hende at USB-dongelen din trenger en oppdatert driver. Hvis den er gammel er det ikke sikkert den støtter krypteringsalgoritmen som huseieren benytter, selv ikke med en oppdatert driver!

 

Hadde også vært fint om du spesifiserer navn og type/modell-betegnelse på den Linksys dongelen din =)

 

Lykke til!

 

- Werewolf85

Lenke til kommentar
Hei! Du sier at du ikke kommer på nett, dette er jo en ganske bred formulering. Kan du spesifisere mer nøyaktig hva problemet er, f.eks: ser ikke SSID ("navnet på det trådløse nettverket"), får ikke ip-adresse, mister forbindelsen, etc... Er nettverket kryptert, i tilfelle - hvilken krypteringsalgoritme benyttes? Har du forsøkt uten kryptering?

 

Så lenge utstyret/maskinvaren du benytter følger den samme 808.11-standarden skal det i utgangspunktet fungere sammen!

 

Hvis nettverket er kryptert så kan det hende at USB-dongelen din trenger en oppdatert driver. Hvis den er gammel er det ikke sikkert den støtter krypteringsalgoritmen som huseieren benytter, selv ikke med en oppdatert driver!

 

Hadde også vært fint om du spesifiserer navn og type/modell-betegnelse på den Linksys dongelen din =)

 

Lykke til!

 

- Werewolf85

9311432[/snapback]

 

Pc'en finner ikke noe tråløst nettverk innen rekkevidde... Tror ikke nettverket er kryptert, tror ikke de fikk det til :p

 

Her er navnet og linken til den usb tingen: Linksys Wireless-G Compact USB Adapter 54 Mbps 802.11g, WPA http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322676

Her er navnet og linken til ruteren: Belkin Wireless G Plus Router http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage...oduct_Id=179477

Lenke til kommentar
Åja, da er det nok godt mulig at det rett og slett er for dårlig antenne på den USB-saken. Hvor god er signelstyrken når du bruker laptopen?

 

- Werewolf85

9316588[/snapback]

 

Har fått nett nå, måtte lage nettverket manuelt...

 

Men signalstyrken er Utmerket, men alikevel er det bare 1mbps og på den bærbare er det 54 på utmerket... :confused:

 

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...