Gå til innhold

Beste Donald historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fantomet i Notre Duck.

 

"No ser eg atter slike fjell og dalar"

 

9331823[/snapback]

 

Fantastisk oversettelse, er det ikke? :)

 

Når jeg leste topic tenkte jeg "Den lure onkel Skrue", men når jeg ble minnet på "Eggemysteriet" må jeg gå for den jeg også. Alt stemmer i den historien. Og for en avslutningsrute.

 

Bruno99, Eggemysteriet er gitt ut mange ganger her i Norge, så let etter disse utgivelsene:

  • Donald Duck & Co 1963-13 (1963) Eggemysteriet (del 1) 1963-14 (del 2) 1963-15 (del 3) 1963-16 (del 4) 1963-17 (del 5)
    Kjempebok 1 (1974) Egg-mysteriet [12 sider]
    Walt Disney's Godbiter 30 (1981) Eggmysteriet
    Donald Duck & Co 1990B15 (1990) Eggemysteriet
    Donald Duck & Co 1998-26 (1998) Eggmysteriet
    Carl Barks 100 år 2 (2001) samme
    Donald Duck & Co 2006B15 (2006) Eggemysteriet
    Carl Barks samlede verk 6 (2007) Donald Duck in "Lost in the Andes!"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Firkanteggene... aldri vært så oppslukt av en Donaldhistorie noen gang... leste den om og om igjen, og den er alltid like suveren!

9430425[/snapback]

 

Ja, jeg liker den og :)

 

Av nyere historier liker jeg bl.a. den første historien om den sorte ridder, og de historiene som omhandler de to magiske kulene som er tiltrukket av Donald og Mikke. De er spennende, spesiellt den siste. Jeg liker måten hvor det dukket opp en fortsettelse gjerne etter 5-6 blad, som omhandlet den samme historien, men her var det gjerne måten Donald fikk tak i kulen etc. God avslutning også.

 

Jeg liker generellt historier av Don Rosa og av Carl Barks :thumbup:

Lenke til kommentar

Åh, de sorte kulene hadde jeg glemt helt. Var ikke de historier som gikk i 4-5 blad julen 1999, en spesiell markering for tusenårsskiftet? Jeg greide å få med meg alle historiene bortsett fra den siste, noe jeg fremdeles ikke har fått lest og ergrer meg over. Noen som faktisk husker svaret på premioppgaven de hadde i bladet for nest siste del, der de spurte om hvilket sted som går inn i nyttår aller sist?

Endret av myst84
Lenke til kommentar

aaaaahhh... altfor lenge sidan eg har lest donald no merkar eg!:p

 

Skrues liv har eg ikkje lest alle av, men det eg har lest av den er genialt!

 

Firkanteggene er jo sjølvskreve på lista sammen med den kulehistoria som er nevnt ovanfor her.. med Donald og Mikke. Genialt at dei blandar begge figurane inn i ei slik forteljing:D

 

"skipperen på cutty shark" hugsar eg eg likte veldig godt og ikkje minst "den sorte ridder".

 

hmm.. hugsar og nokre forteljingar med "de tre amigos" eller noko sånt. noko med ei sølvgruve... hjelp! kan ikkje komme på navnet no.

 

men.. øverst.. "Skrues liv og levnett"! :D

 

EDIT: glømte å ta med den historien der Donald, ole, dole og doffen er på ein husbåt på missisippi. der får stifte bekjentskap med ein sjøorm... har sjølvsagt glømt navnet på denne og -.- kom i eit ekstranummer hugsar eg..

Endret av Sokkhove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...