Gå til innhold

der rød det toppspillet til xbox


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fps spill på xbox sin kontroll funger helt utmerket (halo, unreal championship++) mye mindre stress med alle knappene på en plass... :yes:

 

Funker? Ja, Helt utmerket? Nei. Alt er mye bedre med tast+mus, spiller du multiplayer med joystick feks har du ingen mulighet til å gjøre det skikkelig bra. Eneste grunnen til at Halo og slikt funker er at man gjør det lettere, eller gjør siktinga mindre viktig, for å kompansere for at man bruker håndkontroll.

 

AtW

 

Greit, det er aiming aid på Halo. Men det krever like mye dyktighet som på PC, kanskje ennå mer... SOm du sier så er det fordi det er en kontroll, og du vil ikke få på langtnær like stor nøyaktighet. Men generalisere å si "alle FPS stinker på konsoll siden det er en kontroll" blir helt på jordet synes jeg...

 

Halo har et utrolig på kontroll system, og det er noe av det som gjør Halo til det det er. Det funker ekstremt bra...

Lenke til kommentar

Og når det gjelder "Xbox er en PC" tullet så er det like sant som at GC er det.

 

Gearbox uttalte seg her om portingen av Halo fra Xbox til PC, og de sa det var en mye tøffere jobb enn de regnet med fordi chipen som sitter i Xbox-en ikke er en PC chip. Det er en kraftigmodifisert chip som passer mye bedre til konsoll enn en ren PC-chip ville gjort...

 

Og husk, alle konsoller har en CPU, GPU og et OS. :)

Lenke til kommentar

Greit, det er aiming aid på Halo. Men det krever like mye dyktighet som på PC, kanskje ennå mer... SOm du sier så er det fordi det er en kontroll, og du vil ikke få på langtnær like stor nøyaktighet. Men generalisere å si "alle FPS stinker på konsoll siden det er en kontroll" blir helt på jordet synes jeg...

 

Klart det er vanskeligere, men det er vanskeligere på feil måte, det er en "unødvendig" begrensing i ytre faktorer som gjør det vanskeligere (akkurat som feks cs er vanskeligere uten lyd). Om spillet hadde vært vanskeligere, og man hadde spillt med mus hadde det vært bedre. Og alle FPS stinker ikke på konsoll, det er bare det at de er bedre på pc.

 

AtW

Lenke til kommentar
spiller man med håndkontroll imot tastatur og mus vil man ikke ha sjanse til å vinne, men bruker alle sammen samme utstyr blir det jo likt for alle.

 

Helt riktig.. Derfor vil det bli uretferdig å innføre keyboard og mus på Xbox, siden ikke alle har muligheten eller lyst til å kjøpe det.

 

Jeg synes det er veldig gøy å spille FPS på konsoll hvis kontrollene er riktig, som i Halo. Og det er ikke alltid bedre på PC.. Men det er jo smak og behag! :)

Lenke til kommentar
spiller man med håndkontroll imot tastatur og mus vil man ikke ha sjanse til å vinne, men bruker alle sammen samme utstyr blir det jo likt for alle.

 

Helt riktig.. Derfor vil det bli uretferdig å innføre keyboard og mus på Xbox, siden ikke alle har muligheten eller lyst til å kjøpe det.

 

Ja, det stemmer, jeg glemte jo at det ikke er mulig å kjøpe bedre joysticks på xbox, så det er jo klin likt for alle.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror det er mye større forskjell på mus og keyboard i kvalitet enn kontrollere.

 

Tja, keyboard har en neglisjerbar kvalitetsforskjell seg immellom vil jeg si, om forskjellen mellom forskjellige mus er større en forskjellen mellom forskjellig joysticks kan såklart diskuteres, men synes allikevel argumentet om likhet er veldig svak.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror det er mye større forskjell på mus og keyboard i kvalitet enn kontrollere.

 

Tja, keyboard har en neglisjerbar kvalitetsforskjell seg immellom vil jeg si, om forskjellen mellom forskjellige mus er større en forskjellen mellom forskjellig joysticks kan såklart diskuteres, men synes allikevel argumentet om likhet er veldig svak.

 

AtW

 

Du kan ikke mene at det er det samme og ha to forskjellige kontrollere som at en har en kontroller og en bruker mus og keyboard?

 

En grund til at Q3 på Dreamcast ikke ble en kjempe stor suksess online var fordi PC spillere hacket seg inn og spillte mot de med mus og keyboard. Tenk om de slipper mus og keyboard til Xbox og gjør det kompatibelt med Halo 2, 50% av spillerne online bruker det og den andre halvparten bruker det ikke. Tror det det blir så veldig gøy for de som ikke bruker det? Da må man i hvert fall lage to forskjellige "ligaer", og det funker ikke...

Lenke til kommentar

Du kan ikke mene at det er det samme og ha to forskjellige kontrollere som at en har en kontroller og en bruker mus og keyboard?

 

En grund til at Q3 på Dreamcast ikke ble en kjempe stor suksess online var fordi PC spillere hacket seg inn og spillte mot de med mus og keyboard. Tenk om de slipper mus og keyboard til Xbox og gjør det kompatibelt med Halo 2, 50% av spillerne online bruker det og den andre halvparten bruker det ikke. Tror det det blir så veldig gøy for de som ikke bruker det? Da må man i hvert fall lage to forskjellige "ligaer", og det funker ikke...

 

Nei det er det ikke, men hvis mus er "lov" vil alle bruke mus, og det ble argumentert med at det er forskjeller på mus, vel det er forskjeller på joysticker også. Mener du at det skal være "forbudt" å bruke joystick på flyspill på pc også, fordi ikke alle har det? Skal alle ha en 14 tommers tv, fordi store tver er dyrt? Gode høretelefoner gir fordeler i cs. Synes ikke det gir så mye mening at slike utvendige faktorer skal reguleres i noen særlig grad.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det med at det er begrenset hvor fort man kan snu seg med thumbsticks er jo ikke så farlig. Det krever bedre planlegging når du ikke kan snu deg på 5-øringen. Du må spille litt mer smooth ;) Spill handler om begrensninger.. som f.eks at du ikke kan løpe fortere en så og så mye etc.

 

å blande musespillere med folk som bruker andre kontroller blir bare tull synes nå jeg. Det blir som å kjøre om kapp i Lamborghini vs Lada.

Lenke til kommentar
Det med at det er begrenset hvor fort man kan snu seg med thumbsticks er jo ikke så farlig. Det krever bedre planlegging når du ikke kan snu deg på 5-øringen. Du må spille litt mer smooth ;)

 

Camping du snakker om her? ;)

 

Spill handler om begrensninger.. som f.eks at du ikke kan løpe fortere en så og så mye etc.

 

Indre begrensninger i spillet ja, disse bør ikke endres på, men ytre? Ja det bør kunne forandres.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som jeg mener er poenget i hvert fall... Ikke alle vil bruke mus, og jeg kjenner faktiskt flere med Xbox som ikke ville spillt Halo med mus hvis det var mulig... Jeg føler det også sånn! Det er noe av de spesielle med konsoll...

 

Det du snakker om, i størrelse på TV og kvalitet på lyd er jo litt mer et luksus problem. Du kan ha en fordel av og ha 5.1, men det er ikke snakk om så store fordeler du vil ha med muskeyboard kombo. Du vil ikke ha sjans med en kontroll mot en som ikke stinker totalt med mus og keyboard.. Men du kan fortsatt vinne mot en på en 32" og med 5.1 sorround selvom du har en 14" med forferdelig lyd.

Lenke til kommentar

Savner nytenkning innenfor kontrollere på konsoll. F.eks. NeGcon til Playstation var jo genial på racing spill (Wipeout!!!).

Det er jo alltids Tekki/Steel Batallion stikka da. Har sikla litt på den.

Nyko AirFlo er også et unntak. Kontroller med vifte, ja takk! Selv om den er schtøgg...

 

Freestyler Board, hva i all verden er det?!?!? Ser jo helt sykt ut. Noen som har testa? Minner meg om hoverboardet til Marty McFly i Back To the Future.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...