Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg står på mitt. Jeg har sympati for spilleren, og laget, men jeg håper ikke laget vinner om det går på bekostning av mitt favorittlags gullsjanser.

 

Nå virker jeg sikkert følelseskald, men fakta er at jeg føler veldig sympati for Eduardo og det han gjennomgikk. Ja, det så jævlig vondt ut, jeg synes synd på han, men slikt skjer i fotball, og han er jo antagelig tilbake igjen om ni måneder. :) Kortere avbrudd enn jeg fryktet først, for den skaden så ikke god ut.

 

Ser at også forrige del av innlegget mitt kan feiltolkes, så velger å nevne at jeg mener at slike taklinger absolutt ikke hører hjemme i fotballen. Man går da ikke inn i en takling med knottene først og strakt ben, en fot over bakken. Han var uheldig, men når taktikken til laget tydeligvis er å gå svært hardt ut, og takle tøft skjer slike ting av og til. En suspensjon på omtrent 10 kamper er på sin plass i mine øyne. Latterlig om Aliadieres lille klaps forrige helg skal belønnes/straffes med likt antall kampers suspensjon.

 

Red.: Beklager den lite saklige tonen i mitt forrige innlegg.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Du kan mene sånt, det er lov :) Alle er forskjellige, skjønner ikke åffer folk reagerer voldsomt på hva jeg mener. Kanskje jeg er en sær fyr som synes det, men hva så? Jeg har opplevd det før, det var ikke direkte behagelig. Så dere reaksjon til Hleb, Cesc, Ade osv? Sånt følte jeg før, det er nok grunnen til at jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Ser at også forrige del av innlegget mitt kan feiltolkes, så velger å nevne at jeg mener at slike taklinger absolutt ikke hører hjemme i fotballen. Man går da ikke inn i en takling med knottene først og strakt ben, en fot over bakken. Han var uheldig, men når taktikken til laget tydeligvis er å gå svært hardt ut, og takle tøft skjer slike ting av og til. En suspensjon på omtrent 10 kamper er på sin plass i mine øyne. Latterlig om Aliadieres lille klaps forrige helg skal belønnes/straffes med likt antall kampers suspensjon.

Carvalho sin tofots takling for noen uker siden var mye verre, men utfallet der var ikke like ille. Skal han da slippe unna bare fordi han var heldig? Å deres egen Eboue gjør jo slike hver kamp, men slipper som regel unna med det. Jeg mener en voldelig handling skal straffes hardere enn noe man kan avskrive som et uhell. Skader skjer i fotball, det er en kontaktsport.

Lenke til kommentar

Eboue gjør ikke det i hver kamp, slapp av ;) Han har gjort det 3-4ganger, ikke noe mer. Nei,vi er ikke stolte av hans oppførsel. Men i denne situasjonen ER helt annerledes enn det Eboue gjorde, selv om Eboue er voldelig av seg og fortjente alle kortene han har fått.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Å deres egen Eboue gjør jo slike hver kamp, men slipper som regel unna med det. Jeg mener en voldelig handling skal straffes hardere enn noe man kan avskrive som et uhell. Skader skjer i fotball, det er en kontaktsport.

 

Jepp, Eboue går støtt og stadig inn med eit strakt bein med full kraft og knottane midt oppe på leggen. Det der var ikkje noko 'uhell'. Du går ikkje inn i ei takling på den måten om målet ikkje er å gi spelaren ein advarsel. At han ikkje meinte å brekke beinet er sant, men han prøvde ikkje å vinne ballen.

Lenke til kommentar

Uavhengig av hvem som går inn i en takling med knottene først og strakt ben, med benet hevet 30-40 cm over bakken, mener jeg at det er en takling som bør straffes betydelig strengere enn det lille klapset Aliadiere utførte.

 

Har ikke fått med meg denne taklingen til Carvalho, men om oppfatningen min stemmer mener jeg at den også bør straffes strengt. Det skal kunne takles hardt i PL, men man trenger ikke å gå inne hodeløst på denne måten.

 

Eboué går ikke inn slik hele tiden, "taklingen" som førte til rødt kort mot Man Utd var harmløs, den kunne ikke skade motstanderen alvorlig.

 

http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/empic...-st-andrews.jpg

Fortsatt enig i at dette bare er et hendelig uhell, Hyrlen?

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Eboué går ikke inn slik hele tiden, "taklingen" som førte til rødt kort mot Man Utd var harmløs, den kunne ikke skade motstanderen alvorlig.

 

Jeg håper ikke du mener at den taklingen ikke fortjente rødt kort? Eboue er støtt og stadig ute med grisetaklinger, men i motsetning til Tiny så er han heldig med de. Jeg sympatiserer fortsatt med Eduardo, men Wenger bør se over sin egen stall før han begynner å bable av gårde om at Tiny ikke har noe å gjøre på en fotballbane. Taklinger med knotter må dømmes strengere og det bør kunne gis en verre straff etter at dommeren også har hatt sitt og si.

Lenke til kommentar
Eboué går ikke inn slik hele tiden, "taklingen" som førte til rødt kort mot Man Utd var harmløs, den kunne ikke skade motstanderen alvorlig.

 

Jeg håper ikke du mener at den taklingen ikke fortjente rødt kort? Eboue er støtt og stadig ute med grisetaklinger, men i motsetning til Tiny så er han heldig med de. Jeg sympatiserer fortsatt med Eduardo, men Wenger bør se over sin egen stall før han begynner å bable av gårde om at Tiny ikke har noe å gjøre på en fotballbane. Taklinger med knotter må dømmes strengere og det bør kunne gis en verre straff etter at dommeren også har hatt sitt og si.

 

Eboue er ikke støtt og stadig ute med greisetaklinger. Han er derimot ofte ute med dumme, ikke fullt så "farlige" taklinger. Han har også noen taklinger som ser relativt tanketomme ut. Han fortjener selvfølgelig alle de kortene han får, men han er fortsatt ikke i nærheten av å drive med så farlige taklinger som vi har sett her(enda hvertfall. skulle ikke forundre meg om han plutselig begynte med deg også).

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/empic...-st-andrews.jpg

Fortsatt enig i at dette bare er et hendelig uhell, Hyrlen?

Hvordan kan du insiunere at en spiller som Tayor ville knekke beinet til Eduardo med viten og vilje? Helt latterlig. Det er en overilt handling med et fælt utfall, et uhell.

 

Eboué går ikke inn slik hele tiden, "taklingen" som førte til rødt kort mot Man Utd var harmløs, den kunne ikke skade motstanderen alvorlig.

Snakker ikke om den på Evra, som jeg forsåvidt visste ville komme når jeg så Eboue skulle møte Evra på kanten.

 

Jeg snakker om mange andre hodeløse taklinger Eboue har hatt i år, de fleste har han sluppet unna med. Eboue er vel kanskje den dummeste spilleren jeg har sett i PL, takler som en idiot.

Lenke til kommentar

Uklart formulert av meg, så her kommer en liten oppklaring: Poenget mitt var ikke at å insinuere at Taylor gikk inn for å skade Eduardo, men han gikk helt klart bevisst hardt inn for å sette en støkk i han, og da skal det svært lite til før dette skjer. Et strakt ben med knottene først bør ikke heves 30-40 cm over bakken i taklingen. Det bør ikke være mulig at dette skulle være et hendelig uhell.

 

Angående Eboué så er jeg absolutt ingen fan av de dumme taklingene hans, og han har så absolutt fortjent de fleste kortene han har fått, og sikkert en del han har sluppet unna med også. Her må jeg si meg enig med GrandMa, taklingene hans har vært tanketomme, og unødvendige, men til nå kan jeg ikke minnes noen som har vært så farlige. Forundrer meg ikke om dette har forekommet, men da vil jeg gjerne ha link til en video så jeg får se det.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Vil bare nevne at det er ingen som går inn i en slik takling 3 minutter inn i en kamp.

Det er jo bare helt meningsløst. Hva har han å tjene på det?

Selvfølgelig går folk inn i en "slik takling" tidlig i kampen. Det handler om å sette seg i respekt hos motstanderne, og det er helt normalt. At utfallet ble slikt er jo veldig synd, men selvfølgelig går man inn i taklingene tidlig i kampen for å skremme motstandere, noe Taylor jo på sett og vis klarte, dessverre.

Lenke til kommentar
Uklart formulert av meg, så her kommer en liten oppklaring: Poenget mitt var ikke at å insinuere at Taylor gikk inn for å skade Eduardo, men han gikk helt klart bevisst hardt inn for å sette en støkk i han, og da skal det svært lite til før dette skjer. Et strakt ben med knottene først bør ikke heves 30-40 cm over bakken i taklingen. Det bør ikke være mulig at dette skulle være et hendelig uhell.

 

Angående Eboué så er jeg absolutt ingen fan av de dumme taklingene hans, og han har så absolutt fortjent de fleste kortene han har fått, og sikkert en del han har sluppet unna med også. Her må jeg si meg enig med GrandMa, taklingene hans har vært tanketomme, og unødvendige, men til nå kan jeg ikke minnes noen som har vært så farlige. Forundrer meg ikke om dette har forekommet, men da vil jeg gjerne ha link til en video så jeg får se det.

Han takler ikke 40cm over bakken, han treffer Eduardo i ankelen på standfoten. Slike taklinger skjer hele tiden, eneste forskjellen er at motstanderen som regel har foten i bevegelse eller hopper. Foten til Eduardo blir låst.

 

Ettersom taklinger ikke er det mest populære å legge ut fant jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Greit, da lar jeg den delen ligge for nå.

 

Merkelig at du valgte det høyeste tallet ... Mulig det ikke var 30 cm over bakken heller, men jeg står på at den var unødvendig høy. At det skjer ofte er ikke en unskyldning, slike taklinger er farlige, og jeg mener at de generelt bør straffes hardere.

Lenke til kommentar
Merkelig at du valgte det høyeste tallet ... Mulig det ikke var 30 cm over bakken heller, men jeg står på at den var unødvendig høy. At det skjer ofte er ikke en unskyldning, slike taklinger er farlige, og jeg mener at de generelt bør straffes hardere.

Han er fortsatt ikke 30cm over bakken, å hva har det med saken og gjøre? Poenget mitt var ikke om han var 1cm eller 200cm over bakken. Men at slike taklinger skjer hver kamp. At slikt bør straffes hardere, vel jeg mener det er en sport med en viss risiko og gule kort deles flittig ut. Men ja taklinger med knotter og strake ben bør straffes hardere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...