Gå til innhold

Window guide c++


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har begynt med C++ og har kommet i gang med consol applikasjoner. Nå har jeg lyst til å begynne å lage vindu applikasjoner, men jeg sliter med å finne gode guider.

 

Så jeg lurer på om noen vet om noen bra guider eller har noen tips som kan hjelpe meg i gang.

 

Jeg bruker Dev.

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GUI i C++ er noe besj, bruk VS.NET.

Skal du ha til linux såvel som til windows anbefaler jeg GTKmm.

Det er bare en OOP basert C++ interface til GTK.

 

Er det kun til windows anbefaler jeg deg å bruke .NET pakken for det den er verdt.

Husk at de som skal kjøre programmet må da ha .NET installert.

Skal programmet fungere uten noe, er det bare å laste ned å Windows SDK eller noe å jobbe direkte mot vindu API.

(Sjeldent noen gjør det idag)

Lenke til kommentar

GTKmm er det da et helt nytt editor program som er spesielt laget for windows? Og hva er Glade?(ja jeg vet jeg sikkert kunne googla meg til det, men jeg er ganske nybegynner på dette feltet).

 

Skulle gjærene også hatt en guide eller noe, siden jeg kun har lært meg grunnleggen consol app. Erfaringer fra php er nok til at det grunleggen fikk lett, men nå sliter jeg litt.

Lenke til kommentar

Når du sier windows? Mener du vinduer eller OS: Windows?

 

GTKmm fungerer der du compiler det, med andre ord det er opensource.

Det er Objekt Basert så har du hørt om OOP?

PHP er vel funksjonsbasert :p

 

Bruk GTKmm hvis det skal funke på flere OS, hvis det kun er til windows bruk .NET.

Last ned VS.NET 2005 Express Edition.

 

Start heller med Console-app til du kan språket...

Lenke til kommentar

Vet forskjelden på php og c++, men det er jo mye av det som er ganske likt da.

Mener vel vinduer ja, som sakt jeg er helt ny på dette feltet.

 

Det jeg har lyst til er å vindre føre det jeg har klart med consol app til vindu format. For eksempel en enkel kalkulator..\

Lenke til kommentar

Jo, jeg ser det.

Men husk at når du starter med vinduer, så kommer du inn på en del konsepter og teknikker du ikke har vært bort i når du lagde kalkulatoren i Console.

Pekere, Constructor, Objects, Destructor, Events, Callbacks.

 

Listen er lang, GUI er egentlig avansert i den grad at selv et lite program anvender store deler av språket.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Jo, jeg ser det.

Men husk at når du starter med vinduer, så kommer du inn på en del konsepter og teknikker du ikke har vært bort i når du lagde kalkulatoren i Console.

Pekere, Constructor, Objects, Destructor, Events, Callbacks.

 

Listen er lang, GUI er egentlig avansert i den grad at selv et lite program anvender store deler av språket.

9287645[/snapback]

 

Det er et problem jeg har tenkt å løse, jeg klarte å lære meg html, css og php på egenhånd så da skal jeg jaggu klare c++ også.

Men ingen som har en guide eller noe sånn at jeg kan komme i gang, noe som tar det ganske fra bunden av.

Lenke til kommentar

Denne her er helt grei, så lenge du ikke har problemer med at det er på engelsk. :wee:

 

Men det er vanskelig å få en grundig innføring fra noe sånn som det over, det fungerer egentlig mer som et oppslagsverk når du lurer på noe.

Jeg vil egentlig anbefale deg å kjøpe en bok, følg boken.

Det er vel det beste du kan gjøre.

Lenke til kommentar
GTKmm er det da et helt nytt editor program som er spesielt laget for windows? Og hva er Glade?(ja jeg vet jeg sikkert kunne googla meg til det, men jeg er ganske nybegynner på dette feltet).

 

Skulle gjærene også hatt en guide eller noe, siden jeg kun har lært meg grunnleggen consol app. Erfaringer fra php er nok til at det grunleggen fikk lett, men nå sliter jeg litt.

9287510[/snapback]

Glade is a RAD tool to enable quick & easy development of user interfaces for the GTK+ toolkit and the GNOME desktop environment, released under the GNU GPL License.

 

The user interfaces designed in Glade are saved as XML, and by using the libglade library these can be loaded by applications dynamically as needed.

 

By using libglade, Glade XML files can be used in numerous programming languages including C, C++, Java, Perl, Python, C#, Pike, Ruby, Haskell, Objective Caml and Scheme. Adding support for other languages is easy too.

Glade lar deg tegne opp GUIet på samme måte som f.eks. Visual Studio. Hadde vurdert Glade uansett hvilken/hvilke plattform du sikter deg inn på.

 

.. Kan forøvrig anbefale Accelerated C++. Veldig god nybegynner bok.

Endret av staalezh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...