Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped i lyskryss


simon_gj

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte i går på mopeden min, jeg stoppet på et rødt lys og der ble jeg stående... Jeg tror rett og slett at mopeden var for lett til at lyskrysset oppfattet at jeg stod der. Etter en liten stund kom det en bil som skulle samme vei som meg, så jeg fikk kjørt på grønt da... Men, hvis det det ikke hadde kommet en bil, hva skal man egentlig gjøre? En gang blir man jo nødt til å kjøre...

 

Moren min leste i avisa at man ville fortsatt få bot om man kjørte på rødt lys i en slik situasjon :ermm:

 

 

 

 

Jeg beklager viss dette temaet har vært oppe før, men jeg kunne ikke finne noe lignende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var ute å kjørte i går på mopeden min, jeg stoppet på et rødt lys og der ble jeg stående... Jeg tror rett og slett at mopeden var for lett til at lyskrysset oppfattet at jeg stod der. Etter en liten stund kom det en bil som skulle samme vei som meg, så jeg fikk kjørt på grønt da... Men, hvis det det ikke hadde kommet en bil, hva skal man egentlig gjøre? En gang blir man jo nødt til å kjøre...

 

Moren min leste i avisa at man ville fortsatt få bot om man kjørte på rødt lys i en slik situasjon  :ermm:

 

 

 

 

Jeg beklager viss dette temaet har vært oppe før, men jeg kunne ikke finne noe lignende...

9280652[/snapback]

Gå av mopeden og trill den over...

Lenke til kommentar
du ruller fram og tilbake litt og hopper med mopeden eller gynger så det blir noe markering, if not så leier du den over som tidligere nevnt i tråden. Eller ta en u sving hvis det er mulig hvis du blir så usikker at du vil heller prøve en annen vei.

9283894[/snapback]

U-sving er jo ikke alltid lov da..

Lenke til kommentar
Kjørelæreren min sa i sin tid at dersom hele lysrotasjonen har gått uten at du har fått kjøre, så får du bare kjøre på rødt når det passer.

9295598[/snapback]

 

Og hvis politiet da skulle komme og se deg i aksjon, får du bot/advarsel for å ha kjørt på rødt lys. :)

9296691[/snapback]

 

Da må du isåfall ha møtt på feil person! Er vel ikke så vanskelig å forstå at man er nødt til å kjøre hvis det ikke blir grønt, såfremt at en ikke skaper en farlig situasjon. Blir vel ikke noe bedre av å trille moppen midt ute i krysset!

Lenke til kommentar
Da må du isåfall ha møtt på feil person! Er vel ikke så vanskelig å forstå at man er nødt til å kjøre hvis det ikke blir grønt, såfremt at en ikke skaper en farlig situasjon. Blir vel ikke noe bedre av å trille moppen midt ute i krysset!

9297515[/snapback]

 

Har aldri hatt problemer med å vente, og nå kjører jeg bil, så møter ikke situasjonen så ofte.

Trill i vei, det er forbudt å kjøre på rødt lys. Reglene er klare, og møter du, etter dine ord, "rett person", så får du nok tilsnakk og evt. bot.

Men hold for all del på. :)

 

EDIT: Dette er forresten diskutert i en tidligere post.

Her er den!

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...