Gå til innhold

Å være oppdatert i spillverdenen - En curse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner meg meget godt igjen i det trådstarter nevner her. Kan fortelle alt og alle jeg kjenner om kommende godspill til høsten og spill de bør se opp for i 2008, spill som er utsatt og når demoene kommer, men sliter med å sette meg ned time etter time og bare spille istedenfor.

 

Samtidig har jeg en merkelig greie med at jeg gleder meg fantastisk til enkelte spill(f.eks. God of War 2 og Forza 2), men med en gang de kommer blir det på en måte et antiklimaks. Blir aldri at jeg hopper over dem på den måten jeg hadde sett for meg, og begynner heller å se fremover mot neste storspill.

 

Som en konsekvens av dette har jeg rundt 20 spill liggende som jeg ikke har fått spilt nok/ikke begynt på, og det blir absolutt ikke bedre av at jeg flytter til Barcelona om 2 uker, når tidenes spillhøst kommer over oss. Mye å ta igjen over jul med andre ord ;)

Lenke til kommentar

Heh...har selv en ca 3 år gammel maskin, men tar megselv stadig i å lese om spill som Crysis osv som jeg bare kan drømme om å spille :blush: "Engang..." liksom.

 

Godt at det ikke bare er jeg som lider av denne "surfe-syken". Eneste spillene jeg virkelig tilbringer mye tid med er Total War spillene.

Spiller Overlord nå, da det er såpass grunt å lett at jeg slipper å dedikere så mye tid om gangen.

Lenke til kommentar

Godt at jeg ikke er den eneste som sliter ;)

 

Mange vil kanskje se på det som et luksusproblem, men min hang til å alltid glede meg til det som er i horisonten, ødelegger veldig mye av det jeg får ut av spillene jeg allerede har kjøpt. Det er ganske stort problem, for meg, at kanske 10 av spilla jeg kjøper i løpet av år (til full pris), ikke blir spilt mer enn et par timer. Sånt er dyrt...

 

Og ha så mange spill tilgjengelig har gjort meg utrolig kresen når det kommer til spill. Er det en seksjon av spillet som er kjedelig eller urettferdig vanskelig, så ender det ofte med at jeg bare dropper hele spillet, fordi jeg alltid har andre relativt nye spill i hylla.

 

:hmm:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Disiplin er tingen!

De siste par åra har jeg gjennomført et nytt "regime" når det gjelder spill. Kjøper ikke spill før 6 minimum mnd. etter utgivelse, da finnes så mye stoff om spillet at jeg kan lese meg til om jeg liker det. Dessuten har det da kommet Patcher, hater CTD! Dessuten er noen av spillene blitt rimeligere.

 

Så snart skal det vel bli S.T.A.L.K.E.R ...

 

Misliker sterkt spill som ikke lever opp til forventningene, undersøker nøye og spiller et spill om gangen. Unntak er type CS spill sånn for en halvtimes moro (offline, med bot's).

Lenke til kommentar

Kjenner igjen problemet!

Men jeg hadde ikke dette problemet før påska i år, da vi endelig fikk installert bredbånd her. Plutselig sitter jeg og surfer flere timer enn jeg spiller, og venter spent på at spill skal komme...

Skal prøve å trappe ned med å surfe rundt omkring på alle mulige sider, men heller se bare lese nyheter fra noen få sider, og heller snakke litt om spillene på forumet her. Kanskje får jeg mer tid og interesse for å spille spillene.

Jeg håper ihvertfall det.

Lenke til kommentar

Stopp verden, - jeg vil av!

 

Trådstarter starter flott med hvordan man " så lett lar seg rive med"".

 

Men, - der stoppet det liksom opp for meg. Jeg kjøper (ja faktisk!) spill til min supermaskin (PC) rett som det er og jeg spiller.. ser nå at det er en patch ute allerede.. og jeg spiller, og jeg spiller, til jeg har hakket av meg *galskapen* med det spillet og..

 

.. svært skjelden ser jeg meg tilbake, - unntatt ved ett spill:

 

Oblivion fra Bethesda er et spill i en serie som fenger meg som tenkende menneske, - og for å si synd og skam: Jeg har spillt Oblivion i over ett år nå..

 

Sluttpunkt som normal norsk skeptiker: Jeg tenker, - dermed lever jeg ennå. :D

 

BTW Trådstarter: "curse" er et engelsk ord for, - tja.. "NOE HELT ANDET" !?!

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
Stopp verden, - jeg vil av!

 

Trådstarter starter flott med hvordan man " så lett lar seg rive med"".

 

Men, - der stoppet det liksom opp for meg. Jeg kjøper (ja faktisk!) spill til min supermaskin (PC) rett som det er og jeg spiller.. ser nå at det er en patch ute allerede.. og jeg spiller, og jeg spiller, til jeg har hakket av meg *galskapen* med det spillet og.. 

 

.. svært skjelden ser jeg meg tilbake, - unntatt ved ett spill:

 

Oblivion fra Bethesda er et spill i en serie som fenger meg som tenkende menneske, - og for å si synd og skam: Jeg har spillt Oblivion i over ett år nå..

 

Sluttpunkt som  normal norsk skeptiker: Jeg tenker, - dermed lever jeg ennå. :D

 

BTW Trådstarter: "curse" er et engelsk ord for, - tja..  "NOE HELT ANDET" !?!

9306273[/snapback]

 

Jeg har alltid trodd at curse betydde forbannelse. Er det feil ? :!:

 

Men misunner deg nesten. Det virker som om du virkelig nyter spillene dine! Jeg har tenkt å prøve på det samme, hvert spill jeg kjøper skal spilles MYE, og jeg skal minst runde de en gang før jeg kjøper nytt. Får håpe det hjelper :)

 

Så har jeg bestemt meg for å lese mindre på nettet om spill o.l. Men det vet jeg ikke om jeg klarer.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg gitt helt opp å spille spill... inntil nå i Juli. Da dumpet Two Worlds ned i postkassa og gav med min beste spillopplevelse siden Oblivion :)

 

Men stort sett blir spillene testet i en halvtimes tid (hvis jeg i det hele tatt tar meg bryet med å åpne eskene) før de havner i hylla mi (som forøvrig teller godt over 300 spill til PC og konsoll nå).

 

Savner tiden da jeg var 16 og faktisk hadde nok fritid til å virkelig fordype meg i spill :)

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å finne meg et nytt spill å spille etter at jeg slutta med WoW :p

9311598[/snapback]

 

hehe ja kjenner igjen den følelsen.. Alt annet blir så meningsløst når det er singleplayer eller bare en kjapp runde multiplayer i et eller annet skytespill i forhold til at man kunne skaffet seg mer gull eller epix og vise til andre :p

Men er nesten over den perioden selv , tror jeg :p

Lenke til kommentar

Hmm nei jeg kan ikke si jeg er sån

 

starta på 80 tallet og har enda ikke problemer med og holde meg med et spill jeg liker

siden 2003 har jeg spillt Planetside nesten hver dag (selv åre da jeg var i milå)

Det er det eneste spillet jeg har likt siden de siste åra

resten er bare kjedelig

2006 var kom det ut hva da... 1-2 spill jeg brukte litt tid på men jeg falt tilbake til planetside

 

Dama kjøpte X-box 360 til meg som gave etter den kom ut

Jeg kjøpte meg lost planet (som jeg runda)

Dead rising (leker meg enda med det)

Gears of war (runda, og spiller nå med ein venn over x-box live)

 

Kjøpte PS3 nå i sommer når jeg var med dama i Singapore (3000KR for 3 spill og 2 kontrollere ikke gale det)

 

Resistance fall of man (har ikke gjort meg ferdige med det spillet ettersom det er kjedelig men jeg ska ta meg gjennom det)

 

Motorstom (Pleier ikke å være ein racer fan, men jeg liker virkelig og kjøre med sykkel rundt trailere)

 

Ninja gaiden (har ikke klart og komme gjennom det på min gamle x-box, eller på x-box 360 så da kjøpte jeg det på PS3 billig billig)

 

Ser frem til Bioshock neste uke og ska kjøpe final fantasy samlinga på min nintendo DS så jeg har noge og gjøre på nattevakta mi

 

selv om jeg ska tilbake på skole og sånt så kommer jeg til og holde på med spill

Jeg er ein gamer av hjerte og dama har ikke noge imot det (jeg ska kjøpte nintendo wii til henne med mario galaxy så da blir det litt der og)

 

PLuss jeg kjøpte resident evil 4 til min PS2 her om dagen så jeg ska spille det på ny

Min gamle version klikka (kunne ikke lagre)

Ellers så går det litt i mario party og mario go-kart på Gamecuben når vi har guttekvelder

 

Ja jeg har mye og drive på med så jeg vil heller si at jeg finner meg spill som tiden går som jeg virkelig kan spille mye

resten runder jeg og legger i bunka

 

Jeg krever mye at et spill

men når jeg finner det som jeg liker så holder jeg meg til det i lange perioder

 

nå ska jeg tilbake til Planetside

VS holder på og kjemper mot oss (NC) på Amerish, og TR driver og kommer sør for oss

Dama sover og jeg har cola

pluss jeg er overtrøtt det her blir ei bra natt

 

oh oh

Bioshock demo på x-box live stein bra, har det nede med steam venter bare på og spille på tirsdag

 

Og stranglehold som kommer snart bør være gøy i korte stunder men ikke lengre en det for se om det er verd penga

 

erf mye her sorry at jeg rambla er bare for trøtt jobba 10 timer 2 dager på rad med 6 timer søvn til sammen på det 2 dagene

jaja

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen overhode, først nå kommer spillene jeg har sett frem til. Skal sies at jeg spiller kun på PC, synes jeg det har vært tynt. Så jeg venter å venter, får virkelig håpe Bio shock har det som skal til. Lei av å sitte på et villdyr av en PC og ingen tittler å bryne den på.

 

Må vel gjøre som Larry og joine NC på werner igjen. Gode gamle Planetside skuffer aldri.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid trodd at curse betydde forbannelse. Er det feil ?  :!:

9310447[/snapback]

Sidan du tydlegvis kjenner til det norske ordet, kvifor ikkje berre bruke det? :dontgetit:

 

Det blir nok til at eg kjøper fleire spel enn eg har tid til å spele, og på ein måte var det kanskje greiare slik det var før, når eg ikkje visste so mykje om kva som kom ut til ei kvar tid. På den andre sida, er der ein god sjanse for at eg då hadde gått glipp av ein del veldig bra spelopplevingar...som til dømes favorittspelet mitt til PC, Gothic 2.

 

Uansett, vi lev i ei anna tid. Etter at Internett kom, er det ikkje so lett å ikkje halde seg oppdatert om ting ein er interessert i. Vi får heller prøve å ha litt meir sjølvdisiplin, og ikkje kjøpe spel vi ikkje kjem til å spele.

 

Kay

Lenke til kommentar

Kjenner meg vel egentlig ikke så veldig bra igjen, jeg bruker riktignok endel tid på å lese reviews, previews osv om spill og liker veldig godt å følge med på det.

 

Utenom det er jeg ganske kresen på spill og spiller hovedsaklig kun FPS. Siden 1999 har det hovedsaklig gått i R6 serien tom RvS, OFP, BF serien og MOHAA.

Ellers har jeg kun spilt en liten håndfull med SP spill ved siden,

 

Jeg avgrenser meg naturlig og liker det best når jeg heller vil kjenne alle sidene ved et spill og bli god i det online, som også er årsaken til at jeg har spilt få spill.

 

Jeg innrømmer da at det er etpar spill som jeg godt kunne ha spilt men som blir innkjøpt når jeg kjøper ny PC ( er vel ca 5 spill ).

Selve beslutningen om å ikke oppgradere, noe som jeg kunne ha gjort for etpar år siden er tatt bevisst, har ikke noe problem å ligge en generasjon bak.

Endret av Archangel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...