Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første lett MC

n4w

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo! :)

Er på kikk etter min først lett MC men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Har kikket litt på Yamaha Virago 125 97 mod.

Den kom på 20000 uten hjelm osv...

Også lurte jeg da på om det er en fin sykkel, eller om dere kan nevne non andre greie lett MC. :)

Gjerne som selger hansker, hjelm, drakt, ryggbeskyter osv...

Maks penger tenker jeg er 23000 men den må jo være i orden da så klart :!:

Takk for svar :thumbup:

Edit:

Yamaha Virago

Her er den jeg har kikket på BTW...

Endret av NerosMind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får kjøpt utstyr pakker fra 5000kr vet jeg. spørs hvor du handler. da får du sko, bukse med kne og hofte beskyttelse. jakke, vet ikke om skinne i ryggen. har sett på jakker fant ingen med ryggskinne i, ryggskinne er vel noe en helst kjøper utenom. hjelm, hansker. halsvarmer. kansje vinter hansker utenom. du ser jo.

Skrevet (endret)

hmm... har jo en butikk som selger sånt like nedenfor meg men kunne man ha brukt slalom ryggskinn?

Edit:

Hva er maks kubikk på lett MC for 16 årige?

Og hvor fort kan man kjøre da?

Endret av NerosMind
Skrevet (endret)

125ccm og 11kW er maks hvis du er under 18 år. Det er ikke noen hastighetsbegrensning, tror jeg.

Endret av Edorph
Skrevet
125ccm og 11kW er maks hvis du er under 18 år. Det er ikke noen hastighetsbegrensning, tror jeg.

9286935[/snapback]

så omtrent 50-75cc er maks for 16 årige da altså?

Skrevet (endret)

9286935[/snapback]

9294330[/snapback]

Ehm, nei? Har skriver jo at 125ccm er maks, ikke 50-70 :ermm:

Edit: Den tyngste motorsykkel-klassen du kan ta når du er 16, er lettlappen.. Med lettlappen kan man kjøre motorsykler med opptill 125ccm, eller 11kW.

Endret av Gastaa
Skrevet
hmm... har jo en butikk som selger sånt like nedenfor meg men kunne man ha brukt slalom ryggskinn?

9283717[/snapback]

Slike er vel ikke godkjent for veibruk, så de hjelper vel kanskje, men er ikkenoe å satse på tror jeg. Sikkerhetsutstyr sparer man ikke penger på!

Skrevet

9286935[/snapback]

9294330[/snapback]

Ehm, nei? Har skriver jo at 125ccm er maks, ikke 50-70 :ermm:

Edit: Den tyngste motorsykkel-klassen du kan ta når du er 16, er lettlappen.. Med lettlappen kan man kjøre motorsykler med opptill 125ccm, eller 11kW.

9295679[/snapback]

ja sorry må ha blingsa :!:

Skrevet
Ryggplate til Slalom/snowboard og Mc er helt likt. Noen av Ryggplatene til Slalom egner seg faktisk bedre til MC en andre ryggplater!

9303457[/snapback]

Vel, da ser jeg ikke helt poenget i merkelappene som ofte sier "Not For Road Safety Use / Non-Athletic Use" bla bla. Men, dine ord er vel lov. :)

Skrevet (endret)

tviler på de til slalom/snowboard er bedre enn de som er beregnet til mc, virker ubeskrivelig ulogisk.. Tryning i 80-150 km/t vs. tryning på fast/løs snø i max 80 kmt, det gjelder vertfall ikke fra kvalitetsmerkene, f.eks dainese..

http://www.oslosportslager.no/product/2718..._ryggplate.html

denne er fin.

Forøvrig funker det bra om du har ei plate fra før, bare den dekker hele ryggen og du kjenner deg trygg i den. Men om du ikke har plate, er det ikke noe vits å spare penger på sikkerhetsutstyr som de sier her. Da gjør du deg bare en bjørnetjeneste.

selv kjører jeg med en sånn en:

Prod01004_01837s.jpg

Endret av r0zie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...