Gå til innhold

Deling av filer, Vista-Vista. Få bort passord?


bomex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Satt opp nettverk med to pc-er med Vista (Ultimate). Slått på fil- og skriverdeling, men får ikke tilgang fra noen av pc-ene. Det som skjer er at jeg får beskjed om å logge på med brukernavn og passord, men ingen av navnene jeg har godkjent eller allerede har i bruk fungerer. Har delt mapper og lagt filer i fellesmappa fra begge pc-ene. Samme nettverk og workgroup på begge. I [Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverks- og delingssenter] (også bilde) står det imidlertid at "passord kreves" på deling av fellesmappe og skriver. Hvordan får jeg bort dette?

 

post-42218-1187044126_thumb.jpg

 

Hardware:

 

Thomson SpeedTouch 510i -> D-Link Wireless N (11-etellerannet) -> 2xPC

 

Internett funker forøvrig som bare det på begge to...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du der det står "Passord bestykket deling", åpne denne tabben og bare trykk AV ;)

9274424[/snapback]

 

Hm, nei det ser jeg ikke (hvis du ikke mener å slå AV på de punktene der det står "krever passord", men det funket hvertfall ikke). Hvor finner jeg dette valget?

Lenke til kommentar
Ser du der det står "Passord bestykket deling", åpne denne tabben og bare trykk AV ;)

9274424[/snapback]

 

Hm, nei det ser jeg ikke (hvis du ikke mener å slå AV på de punktene der det står "krever passord", men det funket hvertfall ikke). Hvor finner jeg dette valget?

9276095[/snapback]

post-72197-1187303591_thumb.jpg

Sett den til av så virker det nok.

Lenke til kommentar
Ser du der det står "Passord bestykket deling", åpne denne tabben og bare trykk AV ;)

9274424[/snapback]

 

Hm, nei det ser jeg ikke (hvis du ikke mener å slå AV på de punktene der det står "krever passord", men det funket hvertfall ikke). Hvor finner jeg dette valget?

9276095[/snapback]

post-72197-1187303591_thumb.jpg

Sett den til av så virker det nok.

9298351[/snapback]

 

Herregud! :blush: Jaja, takk for hjelpen, funker nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...