Gå til innhold

Nå kan du bruke TrackID på alle mobiler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har prøvd med diverse sanger nå. Alle av kjente og store artister. (Metallica, Madonna o.l.) Ingen av gangene finner scriptet sangen.

9266483[/snapback]

Hva slags feilmelding få du da? Er det en .amr fil med opptak av f.eks. radio du prøver å laste opp?

Skrevet (endret)
Har prøvd med diverse sanger nå. Alle av kjente og store artister. (Metallica, Madonna o.l.) Ingen av gangene finner scriptet sangen.

9266483[/snapback]

Hva slags feilmelding få du da? Er det en .amr fil med opptak av f.eks. radio du prøver å laste opp?

9266673[/snapback]

Det er .amr opptak med opptak fra pc-høytalere. Veldig lett og høre hva sangen er av opptakene. Ok lydstyrke, og jeg har prøvd med ulike legder fra 5-15 sek.

Feilmeldingen er at sangen ikke ble funnet.

Men uansett, bra idè dette her. Kanskje det virker for andre bedre enn det gjør for meg. :)

Endret av Jonkybonky
Skrevet

TrackID har vel ikke alltid vært bare på Sony Ericsson telefoner? Blaze Media Pro har også en lignende løsning, som forsåvidt ikke fungerer. Denne er på lik linje også koblet opp mot Gracenote, som TrackID på SE telefonene.

Skrevet (endret)

Jeg prøvde ti tilfeldige sanger (hvert av klippene var ti sekunder langt, og uten noen forstyrrelser).

Gjenkjente sanger:

Michael Jackson - Thriller

Queen - Bohemian Rhapsody

Guns N' Roses - November Rain

Metallica - One

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Prince - Purple Rain

Opeth - In My Time Of Need

Enigma - Mea Culpa

Ikke gjenkjente sanger:

R.E.M. - Losing My Religion

AC/DC - Back In Black

8/10 gjenkjent, ikke verst. Virker som en god tjeneste.

EDIT: Haha! Når jeg prøvde Trond Viggo Torgersen - Det var en gang en, fikk jeg opp Cage - Under Satans Authority.

Endret av Kadmium
Skrevet

Hvilke sanger prøvde du da? Har funket ganske bra for meg. Den har også funnet en del sanger som jeg absolutt ikke hadde trodde den skulle finne ut av.

Skrevet (endret)
"Beklager, sangen ikke funnet" fikk jeg på  3av3 forsøk - kan ikke si meg imponert, prøvde å ta opp alt fra 5-25 sekunder, god lyd rett fra PC-en.

9267503[/snapback]

Fint om dere kan poste hvilken telefon dere bruker...? (gjelder både om du får det til å fungere, eller ikke fungere).

Og er dere sikker på at lydklippet er i AMR format? Ser det er en som nevner at N95 tar opp i wav - hvis det er tilfelle vil det f.eks. ikke fungere med N95, med mindre det går an å velge å ta opp i AMR.

Endret av Lurifaksen
Skrevet

Nokia 6290 her. :) Funka dårlig, men den tar opp i .amr ja. Men saken er at jeg må ta opp i "mms-kvalitet". Kanskje dette har noe og si, men hvis jeg tar opp i "høy kvalitet" så blir lydklippet veldig stort. (80-100 kb, mot 6-10 kb i "mms-kvalitet")

Skrevet

Jeg prøvde det også flere ganger uten å få opp navnet på sangen. Men da viste det seg at problemet var dårlig lydopptak. Kan vel tenkes noe er optimalisert (for gjenkjenning hos Gracenote) med måten TrackID tar opp lyden på.

Skrevet (endret)

Jeg tok opp samtidig med min 6300 og en kamerats W610 av Evanescence Bring me to life. Hans telefon kjente igjen sangen, ikke min. Men når jeg hører på opptaket på min telefon, så kjenner jeg det nesten ikke igjen selv heller. Tror taleopptakern på 6300 er akkurat det, og ikke beregnet for annet enn tale.

Endret av Tjohei
Skrevet

Stiller meg undrende til forfatterens hyllest til dette hacket. Dette er jo direkte stjeling, og ikke spesielt genialt. Mer interessant å lese om de som lager noe selv, ikke de som stjeler.....

Skrevet

Jeg prøvde nettopp å ta opp fra en skurrete radio.

Opptaket var ~10 sek, og det fungerte utmerket.

En gammel, sliten bob dylan-låt.

Telefonen er forresten en K800. sikkert samme opptaksinnstillinger der som på walkmantelefonene.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...