Gå til innhold

Installere Linux (ubuntu) utan CD-rom


Anbefalte innlegg

Hei,

 

som emnetittel seier: Eg vil installere Ubuntu (eller ein annan ganske brukarvennleg versjon av Linux) på ei bærbar datamaskin som ikkje har CD-rom. Til dette trenger eg hjelp.

 

Eg har nettopp kjøpt ei gamal bærbar datamaskin av typen Gateway Solo 3350. Det var allereie ein installert versjon av winXP utan godkjend lisensnøkkel på maskina. Det er denne eg brukar no, og alt fungerar som det skal, bortsett frå cd-drevet som følger med. Det er altså ein ekstern cd-drev av merket TEAC, men eg får den ikkje til å virke i XP. Eg får heller ikkje til å boote frå den. Det skal seiast at XP fungerar ok, men eg vil ikkje bruke 1000 kroner på å kjøpe ein lisens til XP - noko eg bør om eg skal behalde, ettersom eg treng oppdateringa og liknande. Dessutan har eg lyst til å sette meg meir inn i Linux. Eg brukar Linux både på skule og jobb, og har litt erfaring frå før, men eg har aldri installert og administrert Linux sjølv.

 

Så altså: Korleis kan eg bytte ut winXP med til dømes Ubuntu utan å boote frå CD? Eg har heller ingen gamaldags diskettstasjon tilgjengeleg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men då må eg likevel køyre windows? :(

 

Og eg såg nettopp på komplett.no, eg fann ingen ekstern dvd-rom for under 700 kroner, eg... som sagt treng eg ein ekstern, ettersom det er ei lita bærbar maskin utan plass til intern cd-rom.

 

BIOS har støtte for booting frå:

- ATAPI cdrom

- Removable disks (floppy drive)

- Hard disk

- Boot to Lan (3COM Network Boot)

 

BIOS er PhoenixBIOS. Eg er ikkje veldig erfaren med BIOS-bruk.

 

Edit: Reboota for å sjekke BIOS-ting...

Endret av pwisher
Lenke til kommentar

Du skrev ikke om du har diskettstasjon på laptopen? Isåfall kan du installere fra den. Trenger maks et par floppyer fordi det meste blir lastet ned fra FTP, så du trenger da naturligvis nett under installasjonen.

 

Ellers går det generelt fint å installere linux-distroer uten noen CD eller diskett, hvis man enten har GRUB inne fra før, eller greier å få det inn via f.eks. diskett, CD-ROM osv. Fra GRUB kan man nemlig boote opp riktig kernel og initrd, og installere derfra - enten net-install eller ved å ha en harddiskpartisjon med alle filene eller en .iso :) Nøyaktig framgangsmåte vil variere litt fra distro til distro.

 

Jeg har selv gjort dette mange ganger hvis jeg ikke har hatt en CD-R for hånda. Kjappere er det også

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...