Gå til innhold

For tung CPUkjøler?


Submoose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest på omtalen av Noctua UH-12 at den er tung ved frakt. Er det fare for å brekke/sprekke/ødelegge hovedkortet ved bruk av for tung CPUkjøler?

9255349[/snapback]

 

Det skulle nok gå fint ;)

 

Leste en test et sted, der sa de at den hadde et spesielt festesystem som fint skulle klare å holde det på plass uten noen form for skade, selvom den overgår maksvekta til 775 systemet.

Lenke til kommentar
Hvor mye veier egentlig denne kjøleren?

 

Som en forhåndsregel, så frakt altid pcen liggende, så er du helt sikker på at det går bra..

9273721[/snapback]

 

Må bare påpeke at liggende - bør selvsagt være med HK nederst. Ellers gjelder fortsatt tommelfingerregelen: er du forsiktig går det som regel bra uansett hvordan PCèn står. Dvs ikke kjør i de største humpene, løft den forsiktig opp og ned etc.

Lenke til kommentar
Har lest på omtalen av Noctua UH-12 at den er tung ved frakt. Er det fare for å brekke/sprekke/ødelegge hovedkortet ved bruk av for tung CPUkjøler?

9255349[/snapback]

 

Jeg har denne kjøleren. Satte den på for 2 måneder siden og var kjempefornøyd. Har skrytt av den på forumet. Nå har tempen steget mye. Sjekket festene og den sitter godt. Jeg mistenker at vekten gjør at kontakten med cpu blir svekket aldri så lite. Jeg bruker alltid et veldig tynt lag med pasta, men nå lurer jeg på om det kan være lurt med littegranne ekstra. Noen sier at det bare vil gjøre ting værre, men det går vel an å ha for lite pasta også ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...