Gå til innhold

Postens ekspress over natten, virkelig ekspress?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte en pakke fra mpx idag, og det står på siden deres at pakker som bestilles før kl 14 med bedrift ekspress over natten vil være fremme neste dag.

Siden det var fredag så ringte jeg for sikkerhetsskyld til posten og spurte, og de sa det gikk greit så lenge pakken hadde påskrevet "lørdagsutlevering". Og jeg fikk MPX til å skrive dette på pakka.

Pakka ble innlevert på Stokke kl1710 idag. Klokka er nå 22:15 og det er fortsatt det eneste som står. Er systemet til Posten veldig tregt eller er det veldig usannsynlig at jeg vil få pakken i morgen, selv om jeg har betalt for det?

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
expresspakker blir som regel sortert og transportert natterstid

9252773[/snapback]

 

nå er nok jeg veeeldig utålmodig, men jeg tenker slik at den vil gå fra stokke i natt og komme til oslo men ikke videre. De kjører vel ikke ut ifra oslo til trondheim flere ganger om natta?

Endret av kaieks
Lenke til kommentar

Spitfire: Da vet du feil :) Så lenge det sendes som "Bedrift - Ekspress over natten", og merkes for utkjøring på lørdag, så leveres det. Du trenger ikke være bedrift for å motta eller sende bedriftspakker.

 

Fikk sendt min nye bærbare med express over natten fra Trondheim til Kristiansand. Fristen der var kl 18 (varierer fra postkontor til postkontor, alt etter når de plukker opp pakkene).

 

Fikk oppdateringer noen timer på etterskudd helt til pakken var på Stokke klokken 02:20. Deretter ble det stilt. Pakken skulle leveres før klokken 10 forrige lørdag, så klokken 10:30 var jeg rimelig pissed off siden det ikke var kommet noe, eller oppdatert noe på internett. Vanligvis står det "Registrert omlastingsterminal Kristiansand", men altså intet denne gang...

 

Litt over klokken 11 ringte det heldigvis på døra, og pakken ble levert. Da hadde jeg allerede tenkt igjennom hva jeg skulle si til kundeservice på Posten. De garanterer nemlig at pakken skal komme fram, ellers får du pengene tilbake. Men den kom heldigvis :)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Spitfire: Da vet du feil :) Så lenge det sendes som "Bedrift - Ekspress over natten", og merkes for utkjøring på lørdag, så leveres det. Du trenger ikke være bedrift for å motta eller sende bedriftspakker.

 

Fikk sendt min nye bærbare med express over natten fra Trondheim til Kristiansand. Fristen der var kl 18 (varierer fra postkontor til postkontor, alt etter når de plukker opp pakkene).

 

Fikk oppdateringer noen timer på etterskudd helt til pakken var på Stokke klokken 02:20. Deretter ble det stilt. Pakken skulle leveres før klokken 10 forrige lørdag, så klokken 10:30 var jeg rimelig pissed off siden det ikke var kommet noe, eller oppdatert noe på internett. Vanligvis står det "Registrert omlastingsterminal Kristiansand", men altså intet denne gang...

 

Litt over klokken 11 ringte det heldigvis på døra, og pakken ble levert. Da hadde jeg allerede tenkt igjennom hva jeg skulle si til kundeservice på Posten. De garanterer nemlig at pakken skal komme fram, ellers får du pengene tilbake. Men den kom heldigvis :)

9253046[/snapback]

litt betryggende, men får vel bare vente og se om posten holder ord :ermm:

Endret av kaieks
Lenke til kommentar
Spitfire: Da vet du feil :) Så lenge det sendes som "Bedrift - Ekspress over natten", og merkes for utkjøring på lørdag, så leveres det. Du trenger ikke være bedrift for å motta eller sende bedriftspakker.

 

Fikk sendt min nye bærbare med express over natten fra Trondheim til Kristiansand. Fristen der var kl 18 (varierer fra postkontor til postkontor, alt etter når de plukker opp pakkene).

 

Fikk oppdateringer noen timer på etterskudd helt til pakken var på Stokke klokken 02:20. Deretter ble det stilt. Pakken skulle leveres før klokken 10 forrige lørdag, så klokken 10:30 var jeg rimelig pissed off siden det ikke var kommet noe, eller oppdatert noe på internett. Vanligvis står det "Registrert omlastingsterminal Kristiansand", men altså intet denne gang...

 

Litt over klokken 11 ringte det heldigvis på døra, og pakken ble levert. Da hadde jeg allerede tenkt igjennom hva jeg skulle si til kundeservice på Posten. De garanterer nemlig at pakken skal komme fram, ellers får du pengene tilbake. Men den kom heldigvis :)

9253046[/snapback]

litt betryggende, men får vel bare vente og se om posten holder ord :ermm:

9253165[/snapback]

 

da var klokken 1610 og fortsatt ingen pakke, selv om de garanterer at den skal være hos meg innen dette tidspunktet. Ringte kunderservice og eneste svar jeg fikk var at "da har vi desverre ikke gjort jobben vår." og så fikk jeg beskjed om at pakke n da vil blir utlevert på mandag.

Jeg er langt ifra fornøyd! :mad:

 

Pakken var merket med "L" for lørdagsutkjøring og alt....

Lenke til kommentar
Da skal du kreve fraktutgiftene tilbake.

 

Tidsgaranti

Fraktbeløpet refunderes ved forsinkelser, hvis ikke forsinkelsen skyldes force majeure (streik, innstilte ruter) eller feil fra avsenders side. Det forutsettes også at pakkene er påført riktig type adresse og at pakkene er innlevert innenfor lokale tidsfrister.

9257144[/snapback]

 

hvem skal jeg spørre om det? virka ikke som om dama på kundeservice var så villig til å prate om det?

Lenke til kommentar

Kundeservicen på Posten er den verste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Har hatt kontakt med de tre ganger den siste tiden, og har bare møtt på sure megger (unnskyld orbruken). Virker ikke som de som jobber på Posten Kundeservice har et spesielt godt liv (ihvertfall ikke de jeg har snakket med) og jeg er alltid høflig i telefonen, noe jeg vet da jeg aldri opplever samme tone andre steder.

 

Til og med en venninne av meg, som jobber i Posten (ikke kundeservice) sier at Kundeserviceavdelingen er elendig på... nettopp... service.

Lenke til kommentar

jeg tok idag kontakt med posten, og de innrømmet forsinkelsen. jeg fikk til slutt pakken i 1300 tida idag. Og jeg har skrevet dem en epost ang. at jeg vil ha refundert frakta, men fikk dette til svar:

 

"Forsinkelsen av pakken kvalifiserer til portorefusjon. En portorefusjon gis alltid til avsender av pakken. Be avsender ta kontakt med oss. "

 

Vil det si at MPX er de som har krav på refusjon? Det skjønner jeg ikke i hele tatt?

Lenke til kommentar
Nei han har ikke betalt frakten.

 

Han har betalt beløpet frakten koster til MPX, som igjen har kjøpt tjenesten av posten.

 

Så ja det blir tungvindt å få tilbake siden mpx må kontakte posten, og få refundert å så refundere til han.

9274695[/snapback]

 

 

Jada herr Kverulant. MPX bruker hans penger for å kjøpe tjenesten av posten. Likevel er posten bare vanskelig, og de burde ha bedre retningslinjer for slikt. MPX er bare en mellompart her, og har ikke gitt noen garanti. Posten har.

Lenke til kommentar
Nei han har ikke betalt frakten.

Han har betalt beløpet frakten koster til MPX, som igjen har kjøpt tjenesten av posten.

Så ja det blir tungvindt å få tilbake siden mpx må kontakte posten, og få refundert å så refundere til han.

9274695[/snapback]

Jada herr Kverulant. MPX bruker hans penger for å kjøpe tjenesten av posten. Likevel er posten bare vanskelig, og de burde ha bedre retningslinjer for slikt. MPX er bare en mellompart her, og har ikke gitt noen garanti. Posten har.

9276386[/snapback]

Uansett hva du mener, så er det slik Posten ser det. De "prøver ikke å være vanskelige", de følger sine egne regler. Kundeforholdet er mellom Posten og avsender, noe som er helt naturlig. At det av og til blir kronglete, slik som her, kan så være.

Lenke til kommentar
jeg tok nå og sendte en epost til MPX og høre om de er villige til å hjelpe meg.

9275276[/snapback]

 

Hadde en lignende situasjon med MPX og Posten selv, da var det en vanlig servicepakke som tok lengre tid enn garantert (10 dager kontra 5), og da var det ikke noe problem å få refundert portoen. Det hører riktignok med til historien at MPX klarte å refunderte portobeløpet på 185 kr to ganger, og deretter oppdaget fadesen og sendte meg en regning på 185kr. Litt regnskapskluss underveis, men det ble da rett til slutt...

Lenke til kommentar
Jada herr Kverulant. MPX bruker hans penger for å kjøpe tjenesten av posten. Likevel er posten bare vanskelig, og de burde ha bedre retningslinjer for slikt. MPX er bare en mellompart her, og har ikke gitt noen garanti. Posten har.

9276386[/snapback]

Dette er ikke kverrulering - kunden trenger ikke nødvendigvis å ha betalt det samme beløpet som MPX har betalt for portoen. Så med mindre du godtar å få tilbake mindre enn du betaler, er dette riktig fremgangsmåte.

 

Til trådstarter: Betalte du ekstra for å få den utlevert på lørdag? Hvis ikke er det nok MPX sin skyld, ikke Posten.

 

For at Express over natt skal leveres på en lørdag må MPX spesifikt velge dette når de lager etiketten og infoen de sender til Posten. Utkjøring på lørdag koster 110 kr ekstra, så hvis ikke du har betalt latterlig mye i porto, er det MPX sin feil.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...