Gå til innhold

Grand Theft Auto eller Saints Row?

Stangern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes du er best? Rockstar Games' Grand Theft Auto, eller THQ's Saints Row?

Hvem har best byer? Hvem har best oppdrag? Våpen osv.

Diskuter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel en av de få som faktisk digga Saints Row, det er absolutt ikke noe dårlig spill og er en frisk konkurrent til Gta.. Men GTA er noe eget, det starta det hele og du kan aldri slå orginalen. Sånn er det bare.. Men det blir coolt med Saints Row 2 no doubt...

Skrevet

Saint's row er bedre på grafikk(naturligvis) og gameplay mens GTA har bedre atmosfære, bedre byer, bedre story og lengre holdbarhet. Jeg holder en knapp på GTA pga hvor imponert jeg ble over GTA3 første gangen jeg prøvde det.

Gleder meg også til Saint's row 2.

Blir spennende å se om det vil følge i fotsporene til GTA4 og gå for en mer realistisk fremtoning eller om det blir like overdrevent som SR1 ellr GTA:SA. Det hadde vært fint om det inkluderte en litt større og mer variert verden denne gangen.

Skrevet

Hvilket GTA-spill er det snakk om her?

Uansett så er svaret lett San Andreas. Må innrømme det hadde vært litt kjedelig å spilt SA nå etter alt det morsomme man kan finne på i Saints Row, men det blir litt feil å sammenligne siden SR kom lenge, lenge etter. Dessuten er det to forskjellige gens det er snakk om her, så mulighetene blir jo da mye større for SR som har 360 å bryne seg med.

Men med tanke på hvilket spill som har gitt meg mest glede og som jeg har sittet lengst med -> San Andreas.

Skrevet

GTA vinner klart i kategorier som miljø og story.

Saints row er vel det nærmeste man kommer GTA uten å ha GTA navnet på pakken. De har gjort en veldig veldig god kopi av GTA og lagt til en god del egne oppdrag som er litt artige.

Men GTA er på toppen og skimter over alle andre GTA kloner.

Skrevet

GTA 3 og GTA Vice City var fullstendig revolusjonerende (GTA3 med sitt konsept og Vice City med sitt gameplay og ekstremt engasjerende soundtrack) da de så dagens lys på PS2en, for x-antall år siden.

GTA San Andreas måtte jo videreføre dette, med en story tillagt 90-tallet.. En mye større by, med flere kjøretøy, oppdrag etc... Men for meg står GTA 3 og Vice City igjen som milepælene i vellykket "Hitn and run" spill.

360-en glimter med Just Cause (Et spill med nydelig grafikk, en men ellers ikke noe mer enn det) og Saints Row, en direkte GTA klone, med oppusset grafikk (Selv om spiller mangler luft fartøy, motorsykler, vann fartøyer etc.)

Så alt i alt.. Saints Row er en verdig tittel mens en venter på GTA IV.

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Jeg synes faktisk at Saints Row gav meg mer morro enn hva San Andreas gjorde, da det var en skikkelig nedtur etter å ha brukt så mange timer på Vice City. Har dog store forhåpninger til GTA IV, så her vil jeg nok tro at Saints Row kommer til kort.

Skrevet

Saints Row rekker ikke GTA til knærne engang...

GTA er langt mer gjennomført på de fleste områder. Bedre design på byene, mer variasjon, bedre interaktivitet, osv...

Dessuten, der GTA leverer skarp satire, er humoren i SR plump og billig.

Skrevet (endret)
Saints Row rekker ikke GTA til knærne engang...

GTA er langt mer gjennomført på de fleste områder. Bedre design på byene, mer variasjon, bedre interaktivitet, osv...

Dessuten, der GTA leverer skarp satire, er humoren i SR plump og billig.

9239183[/snapback]

For ikke å snakke om alle de irriterende bugsene Saints Row introduserer, som er helt fullstendig unødvendig, sett i lys av de glimrende GTA utgivelsene nevnt tidligere ( Broer/kjøretøy som forsvinner i løse luften, og "triggers" som ikke blir aktivert, som resulterer i at en ikke får gjennomført oppdraget).

En annen unødvendig ting med Saints Row er at en har tatt i gang en kjip/billig metode for å utvide game-play tiden. En må hele tiden skaffe seg nok "respekt", som en oppnår med å utføre diverse "side-quests" (som føles både repiterende og unødvendige, fra tid til annen), for å kunne fortsette med selve hoved-kampanjens oppdrag.

GTA 3 var et: WOW konsept.. Et stort grafisk sprang fra GTA 1 og 2.

GTA Vice City videreførte dette med et EKSTREMT vel gjennomført soundtrack, en veldig satirisk og engasjerende game-play del.(Som inkluderte helikoptre og motorsykler, til forskjell fra GTA3)

GTA San Andreas så jeg ikke som noe annet enn en krampetrekkning fra produsentens side. Ja, spillet var greit.. Det var større, det hadde mer av det meste.. Men det var ingen ting mer revolusjonerende. Vi hadde sett mer ellere mindre akkurat det samme to ganger tidligere, bare i en litt annen innpakning.

Det kan sammenlignes med å spise en bløtekake. Den første biten av toppen smaker enormt godt. Den andre biten smaker bedre, når en kommer inn mot fyllet. Men etter hvert, så begynner en å bli små kvalm og lei. Da tranger man en liten pause, og smake på noe annet, og mer forfriskende. Vel, nå er det lenge siden jeg har spist kake, og jeg venter siklende på GTA IV.

Endret av SAS1984
Skrevet (endret)
For ikke å snakke om alle de irriterende bugsene Saints Row introduserer, som er helt fullstendig unødvendig, sett i lys av de glimrende GTA utgivelsene nevnt tidligere ( Broer/kjøretøy som forsvinner i løse luften, og "triggers" som ikke blir aktivert, som resulterer i at en ikke får gjennomført oppdraget).

En annen unødvendig ting med Saints Row er at en har tatt i gang en kjip/billig metode for å utvide game-play tiden. En må hele tiden skaffe seg nok "respekt", som en oppnår med å utføre diverse "side-quests" (som føles både repiterende og unødvendige, fra tid til annen), for å kunne fortsette med selve hoved-kampanjens oppdrag.

GTA 3 var et: WOW konsept.. Et stort grafisk sprang fra GTA 1 og 2.

GTA Vice City videreførte dette med et EKSTREMT vel gjennomført soundtrack, en veldig satirisk og engasjerende game-play del.(Som inkluderte helikoptre og motorsykler, til forskjell fra GTA3)

GTA San Andreas så jeg ikke som noe annet enn en krampetrekkning fra produsentens side. Ja, spillet var greit.. Det var større, det hadde mer av det meste.. Men det var ingen ting mer revolusjonerende. Vi hadde sett mer ellere mindre akkurat det samme to ganger tidligere, bare i en litt annen innpakning.

Det kan sammenlignes med å spise en bløtekake. Den første biten av toppen smaker enormt godt. Den andre biten smaker bedre, når en kommer inn mot fyllet. Men etter hvert, så begynner en å bli små kvalm og lei. Da tranger man en liten pause, og smake på noe annet, og mer forfriskende. Vel, nå er det lenge siden jeg har spist kake, og jeg venter siklende på GTA IV.

Som eg skulle sagt det selv. Dette var veldig bra SAS1984, du kan virkelig skrive utfyllende inlegg. Sier meg enig med det som står der, GTA. :love:

Endret av Narrie
Skrevet

Uten tvil GTA. SR var bare kjedelig synes jeg, spilte kanskje 1-2 timer når spillet kom ut og siden da har SR funket som støvsamler. Irriterte meg at mann ikke kunne svømme, kjøre sykkel eller fly.

Skrevet

Av alle disse, står Vice City igjen som et høydepunkt for meg. Gjennomført 80-tall, vanvittig bra humor og stemning, kule karakterer og soundtrack... Alt klaffa skikkelig bra.

San Andreas var også morsomt, med ekstremt mye å finne på for meg som har ganske god fantasi. Dessverre ødela "gængsta yo-yo"-greia for meg.

Saints Row hadde grafikk, fysikk, en del kule biler og mye bedre skyting enn GTA. Men historien var ikke allverdens og byen var ikke mye til lekeplass.

Min konklusjon er at GTA ligger stødig på førsteplass, men Saints Row gjorde et veldig bra forsøk på å ta den. En god andreplass.

Og dette er MINE meninger.

Skrevet (endret)
Av alle disse, står Vice City igjen som et høydepunkt for meg. Gjennomført 80-tall, vanvittig bra humor og stemning, kule karakterer og soundtrack... Alt klaffa skikkelig bra.

San Andreas var også morsomt, med ekstremt mye å finne på for meg som har ganske god fantasi. Dessverre ødela "gængsta yo-yo"-greia for meg.

Saints Row hadde grafikk, fysikk, en del kule biler og mye bedre skyting enn GTA. Men historien var ikke allverdens og byen var ikke mye til lekeplass.

Min konklusjon er at GTA ligger stødig på førsteplass, men Saints Row gjorde et veldig bra forsøk på å ta den. En god andreplass.

Og dette er MINE meninger.

9243093[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv :) Saints Row var rett og slett altfor stivt, eneste jeg likte var forsikringsvindel greie der man skal kaste seg foran biler. God fysikk!

Endret av Zaleeeek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...