Gå til innhold

Acer 5613 med en positiv feil


bjalle

Anbefalte innlegg

Ok, det fulgte bare med en tom CD-plate i et anonymt cover (sto ikke at dette var recovery cd). Kan du gi en rask beskrivelse på hvor den ligger på hard disken, så skal jeg sjekke det opp senere. Så den Vista CD-en har bare linker til de andre Vista versjonene (som du må betale ekstra for) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Recovery disken ligger på en egen 10 giga (skjult) partisjon på pc,anbefaler at du tar backup av den til 2 dvd plater,det fulgte ikke med noen recovery cd plate med min?? .Vista anytime cden er alle vista versjoner hvis du skal oppgradere til for eks ultimate.bortkastede penger spør du meg,for noen fancy tillegg som ikke blir brukt likevel.

9378150[/snapback]

Hvordan finner man denne disken for å kunne ta backup?

Lenke til kommentar

Den blir annerledes hvis man har kontakten i, da blir lysstyrke på max, og CPU settings på high (men ikke maximum), dette på "balanced". Dette kan du dog forandre selv slik som du vil:

 

kontrollpanel > husker ikke helt her, tror det var vedlikehold/strømstyring > så kan du velge på venstresida hvordan de forskjellige "strøm-typene" skal brukes.

Lenke til kommentar
blir det noe merkbar forsjell på og sette det på det høgeste ytelsen?

9381060[/snapback]

 

Du merker jo stor forskjell på høyeste og laveste da. CPU blir 1,7ghz mot 0,8ghz sånn ca. Det er merkbart. Men kommer jo helt ann på hva du gjør. Jeg bruker denne laptoppen på skolen og kjører på laveste ytelse i batterimodus for å spare. Går helt greit til å gå på nettet med og skrive i word og den slags uten at den henger. Men blir nok litt værre hvis du skal spille spill feks.

Lenke til kommentar

fant denne pc'en i butikkene til datakjeden og mamoz også, kosta rundt 6999,-kr der, med 2gb ram. På pc'ene var det et klistremerke om at det skulle være 7300-kort i de, men pc'ene sto på så jeg sjekket, og begge plassene var det 7600 som stod i :) ser ut til at alle butikkene som fører disse pc'ene har mottatt fra samme parti.

Endret av heriksen
Lenke til kommentar
blir det noe merkbar forsjell på og sette det på det høgeste ytelsen?

9381060[/snapback]

 

Du merker jo stor forskjell på høyeste og laveste da. CPU blir 1,7ghz mot 0,8ghz sånn ca. Det er merkbart. Men kommer jo helt ann på hva du gjør. Jeg bruker denne laptoppen på skolen og kjører på laveste ytelse i batterimodus for å spare. Går helt greit til å gå på nettet med og skrive i word og den slags uten at den henger. Men blir nok litt værre hvis du skal spille spill feks.

9381392[/snapback]

 

ja ok så viss eg foreksempel skal spille så er det en fordel og skru på maks ytelse? for viss eg har strøm ledning i så har det jo ingenting og si med batteriet?

Lenke til kommentar
Jeg skal dra å kjøpe denne pc'en nå i Bergen. Datakjeden påstod at det ikke var 7600 i de PC'ene de leverte. Er det noen som har noen oppdaterte opplysninger om hvor de selges med 7600 nå?

9391553[/snapback]

Jeg kan bekrefte at vi fremdeles har igjen av samme parti som tidligere beskrevet tidligere i tråden, dette gjelder også samtlige av våre butikker i Bergen.

 

MVH

www.elprice.no

Lenke til kommentar
Jeg kan knapt høre min Acer, og selv om vifta av og til skrur seg på (ikke ofte, kan nesten ikke legge merke til dette heller) så er den fryktelig stillegående! Skal prøve med spill etc og se om jeg merker forskjell.

9393568[/snapback]

 

Nå er det ikke snakk om av og til på de pc-ene det er feil på. De skrur seg på hvert minutt, og går ca et halvminutt. Hvis man logger tempen så kan man tydelig se at tempen stiger til over 50 grader, relativt raskt slik at viften starter. Dette gjentar seg i sykluser, og viften går så og si hele tiden.

Lenke til kommentar
Jeg kan knapt høre min Acer, og selv om vifta av og til skrur seg på (ikke ofte, kan nesten ikke legge merke til dette heller) så er den fryktelig stillegående! Skal prøve med spill etc og se om jeg merker forskjell.

9393568[/snapback]

 

Nå er det ikke snakk om av og til på de pc-ene det er feil på. De skrur seg på hvert minutt, og går ca et halvminutt. Hvis man logger tempen så kan man tydelig se at tempen stiger til over 50 grader, relativt raskt slik at viften starter. Dette gjentar seg i sykluser, og viften går så og si hele tiden.

9396999[/snapback]

 

Er dette en kjent feil? Jeg har også lagt merke til at vifta har begynt å gå litt ofte nå, spesielt når jeg ikke bruker den.

Lenke til kommentar
Tror kanskje det ikke er så dumt og vente om se hvilken pris arvtageren til 5613 får. (5720zg)

 

den har en t2310 prosessor, 8400gs kort og den er i acer sitt nye gemstone design!

 

Jeg vil tippe en pris på ca 7999,-

9398251[/snapback]

den hørtes jo artig ut, særlig om prisen stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...