Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Staten betaler skolebøker 07?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har vært mye snakk og pjatt om at staten skulle fra i år (?) betale skolebøkene til elever ved videregående skoler. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal tro, fatter'n mener klart og tydelig at vi får bøkene i år men vet ikke om jeg skal stole på det han sier såpass intergrert i samfunnet og debatter som han er...

Noen som vet om staten betaler bøkene våre i år?

Endret av snillest
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det har vært mye snakk og pjatt om at staten skulle fra i år (?) betale skolebøkene til elever ved videregående skoler. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal tro, fatter'n mener klart og tydelig at vi får bøkene i år men vet ikke om jeg skal stole på det han sier såpass intergrert i samfunnet og debatter som han er...

Noen som vet om staten betaler bøkene våres i år?

9230726[/snapback]

HAHA :!: :!: , vell hQrte noe rett fQr slutten at vi fikk gratis skolebQker neste Ar ja

Gjest member-101642
Skrevet

Vg2-elever får gratis bøker, ja.

Gjest member-101642
Skrevet

Ja, da blir det gratis bøker.

Skrevet
synes at det er bra at vi får gratis i bøker i år, vi måtte jo kjøpte pc, ordbøker  og bøker osv i vg1 i fjor

9233580[/snapback]

og det griner du for?

Latterlig hvis elever får pc, puss heller opp skole!

Skrevet
synes at det er bra at vi får gratis i bøker i år, vi måtte jo kjøpte pc, ordbøker  og bøker osv i vg1 i fjor

9233580[/snapback]

og det griner du for?

Latterlig hvis elever får pc, puss heller opp skole!

9240431[/snapback]

Det er kjipt å bruke såpass med penger ja. særlig når man ikke får stipend.

Skrevet

åffer trenger dere pc? papir og blyant funker helt fint, hvis du vil ha pc så kjøp sjølv! Som jeg har gjort en gang, og skal det imorra

Skrevet (endret)
Så...dårlig gjort. Hva med vi som skal i første?

9232280[/snapback]

Ganske rettferdig mtp at vi (fjorårets vg1-elever) måtte kjøpe helt nye bøker, mens dere får kjøpe brukte til halv pris. ;)

Endret av Ingar
Skrevet

"Nytt stipend til alle på VG2 - husk å søke

Fra skoleåret 2007-2008 får du som elev i VG2 gratis lærebøker på skolen. I tillegg får du et ikke-behovsprøvd stipend fra Lånekassen som skal bidra til å dekke utgifter til nødvendig individuelt utstyr som trengs i opplæringen (utstyrsstipend).

Du får stipendet med den første utbetalingen. Størrelsen på stipendet er avhengig av hvilken utdanning du tar. Sjekk beløpene på lånekassens hjemmeside."

Fra skolen min sin hjemmeside. http://svs.vfk.no

skikkelig dårlig gjort nå som jeg begynner i 3. altså vk2 etter den gamle ordningen. jeg får verken stipend eller bøker og får heller ikke solgt bøkene min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...