Gå til innhold

Fikk HD, men ingen lyd..hjelp?


Pixl.

Anbefalte innlegg

da var det pån igjen..

fikk det klareste bilde jeg har sett på en tv så langt tilbake jeg kan huske..

men ingen lyd..

mitt problem er:

har nå fått satt i komponentkablene og kjører gjennom de(1080) på kanalen input2. input2 kanalen har to mulige løsninger:scart(rød, hvit, gul) og komponent(rød, blå, grønn)

får ikke noe lyd igjennom komponentkablene så prøvde gjennom scart(den eneste muligheten jeg kunne se)

ja, så her er jeg nå ingen lyd.. noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har en forsterker kan du bruke optisk fra Xbox'en til den. Hvis du ikke har innganger for RCA-lyd på TV'en så, vel, du sliter...

 

Kan være det fins noen innstillinger på komponent-inngangen om å hente lyd fra en annen kanal, men det høres tvilsomt ut.

 

Hvilken TV er det snakk om?

9212554[/snapback]

det er snakk om en pioneer 43"(ja 43") pdp-435pe men tviler på at hvis jeg nå gir dere navnet at det vil hjelpe, er nemlig en skjelden tv og lite info på nettet..

kan være no nyttig info her da: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=807772 min andre post..

Lenke til kommentar
Du hadde nå lydinngang rett under komponent inngangen så vidt jeg så ut i fra bildet jeg fant fra TV'en din (denne posten)

 

Personlig bruker jeg digital utgangen.

9213122[/snapback]

nei dessverre... han som satt inn det der tok feil..

det er en "monitor output", lyd til forsterkeren min så den er opptatt..

Lenke til kommentar

Trenger du egentlig hjelp, eller? Legger merke til en del ting når jeg leser denne tråden, ser du. For det første, så spør du masse spørsmål uten å bry deg noe særlig gjennom hva du får til svar. For det andre, hvis du leser skikkelig gjennom denne tråden så får du svar på alt du trenger å vite allerede, av både lyd- og bildeproblemer. Men du virker mer opptatt med å skrive spørsmål eller svare på andre ting enn å løse dine egne problemer.

 

Sorry, blir bare lett provosert på nattestider.

 

-WonderStivi OUT!

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Trenger du egentlig hjelp, eller? Legger merke til en del ting når jeg leser denne tråden, ser du. For det første, så spør du masse spørsmål uten å bry deg noe særlig gjennom hva du får til svar. For det andre, hvis du leser skikkelig gjennom denne tråden så får du svar på alt du trenger å vite allerede, av både lyd- og bildeproblemer. Men du virker mer opptatt med å skrive spørsmål eller svare på andre ting enn å løse dine egne problemer.

 

Sorry, blir bare lett provosert på nattestider.

 

-WonderStivi OUT!

9267994[/snapback]

har lest alt jo men ingenting har funket...

 

 

ps forsterker er :HARMAN/KARDON AVR 51.

Lenke til kommentar

Fant et bilde av baksiden av forsterkeren, men det var ganske lav oppløsning. Ut i fra det jeg kunne se, så det ut som om forsterkeren har to optiske innganger. Disse er tettet med en liten "plugg" som du kan nappe ut. Disse pluggene er der for å beskytte inngangen.

 

Hvis det stemmer at du har disse inngangene, så er det bare å kjøpe en optisk kabel hos f.eks. Clas Ohlson og sette den i 360'en og forsterkeren.

 

Hvis du ikke har disse inngangene må du sette den hvite og røde ledningen i forsterkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...