Gå til innhold

Spill som fungerer med Windows Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt meg en ny laptop som jeg skal bruke til en del spilling. Laptopen er levert med Vista og jeg har ikke penger til å kjøpe Windows XP, ettersom at studiene snart er i gang igjen.

Akkurat nå driver jeg og lager en saftig handlekurv på gamezone.no, men jeg er usikker på hva som vil fungere med Vista. Hvordan vet jeg at det fungerer med Vista?

Er det slik at eldre spill som har blitt utgitt nylig av f.eks "best buy" osv vil fungere med Vista? Er helt noob på dette her, så det ville vert fint med litt hjelp&tips!

Takker for svar! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke sikkert, men både xp og vista er lagd av micro$oft burde det ikke være noe problem.

Men har hørt problemet er når det kommer til om du har 64 eller 32 bit.

Jeg har vista 64bit, og har enda ikke opplevd at programmer osv ikke fungerer.

Skrevet

Ok, jeg har 32bit vista home premium. Er redd for å gjøre bomkjøp om jeg bestiller gamle klassikere som nwn 1 også fungerer det ikke. Takk for svar

Skrevet

Du får vel bare vente til noen som vet det sikkert kan svare deg. Eller så kan du evt sende en mail til siden du skal bestille fra og spørre de.

Skrevet

Jeg tenker på spill som Never Winter Nights 1, Far Cry, Doom 3, F.E.A.R.

Ellers hadde jo det alltid vert gøy og spille Morrowind, Blaldurs Gate, Fallout, Icewind Dale og slikt.. Men det har vel ikke sjans på Vista?

Skrevet
Jeg tenker på spill som Never Winter Nights 1, Far Cry, Doom 3, F.E.A.R.

Ellers hadde jo det alltid vert gøy og spille Morrowind, Blaldurs Gate, Fallout, Icewind Dale og slikt.. Men det har vel ikke sjans på Vista?

9212152[/snapback]

Du har vel enda xp cd fra den gamle maskinen ? Bare installer den og drivere da vel ? Studenter nå til dags :p

Skrevet (endret)

Vist de ikke funker så er det vell bare til å sette at de skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2.

enda ikke hatt problemer med eldre spill, spiller blant annet AOE1, har prøvd Heroes2 på det og, Ghost recon 1 er vell også ganske gammelt, CS 1.6 BF1942 COD.

Skal nå fint kunne kjøres windows 95 spill på Vista vist du setter kompitibels modus på Windows 95.

Endret av NadaX7
Skrevet

Tusen takk for svar!

Skal ikke vere redd for å bestille litt eldre spill med andre ord, da :)

Du har vel enda xp cd fra den gamle maskinen ? Bare installer den og drivere da vel ? Studenter nå til dags tongue.gif

Jeg trodde det var ulovlig jeg.. Men ok, takker :)

Skrevet
Du har vel enda xp cd fra den gamle maskinen ? Bare installer den og drivere da vel ? Studenter nå til dags tongue.gif

Jeg trodde det var ulovlig jeg.. Men ok, takker :)

9212391[/snapback]

Dersom XP versjonen du har fulgte med den gamle PCen, er det mest sannsynlig en OEM versjon. Den kan du ikke lovlig flytte over til en annen PC.

Skrevet

Jeg tror jeg vil anbefale og beholde vista og kjøp spill, Viste er bedre/lettere på de fleste steder en Xp(jada sikkert 1000som ikke får det til som er uening men men) er min mening :thumbup:

Skrevet

De fleste spill går bra å kjøre på Vista.

Antallet kompatible spill stiger stadig, da det i hovedsak er skjermkortdrivere som er flaskehalsen for spillene. Det arbeides hardt med å forbedre driverne hele tiden.

En detalj som ikke alle eiere av Vista er klar over ennå er at hvis spillet spør om å innstallere DirextX 9.0c drivere, så gjør dette! Noen tror ennå at alle drivere ligger i det nyere DirectX 10 som Vista kommer med: Det er feil..

Så installer DX 9 drivere hvis spillet antyder det.

Happy gaming!

Skrevet

Jeg lurer også på om et spill virker på Vista: Splinter Cell Double Agent.

Det står bak på spillet ''XP Only'' Betyr det at det bare går på XP eller? :hmm:

Skrevet
Jeg lurer også på om et spill virker på Vista: Splinter Cell Double Agent.

Det står bak på spillet ''XP Only'' Betyr det at det bare går på XP eller?  :hmm:

9221193[/snapback]

de mener vel at spillet ikke fungerer på 2000 eller eldre windows versjoner. Men det kan jo alltid hende at det ikke virker på vista likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...