Gå til innhold

Tips til kreative bryllupsbilder


Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg til neste sommer, og vi ønsker ikke de oppbrukte bryllupsmotivene foran et tre... :)

Ønsker derfor tips til kreative bilder, og gjerne link til nettsider med artige bilder. Alt er av interesse, da vi ikke har bestemt oss for hvordan det blir. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal gifte meg til neste sommer, og vi ønsker ikke de oppbrukte bryllupsmotivene foran et tre...  :)

Ønsker derfor tips til kreative bilder, og gjerne link til nettsider med artige bilder. Alt er av interesse, da vi ikke har bestemt oss for hvordan det blir. :thumbup:

9201475[/snapback]

 

ta bilder med alternativ kamera som feks holga, som gir et firkanta bilde med annerledes effekter, eller dobbelteksponer bildene

Lenke til kommentar

Firkanta bilder er ikke annerledes, det er jo standar for de fleste som bruker mellomformat =)

 

Holga bilder ovs gjør seg jo ikke utrolig bra i stortformat (50x50 osv). Han vil nok ha det annerledes bilder som fortsatt gjør seg på veggen og i albummet ^^

 

Du skal jo ikke ta bildene selv vet jeg? =)

Du kan jo sette opp en time med fotografen du skal ha og brainstorme litt sammen eller noe ^^

Lenke til kommentar

prøv dette ut, litt smal skogsvei med trær på begge sidene, eller du kan også finne urbane omgivelser, I stede for at dere står vent mot kamera så prøv og gå i fra kamera altså med ryggen til.Merk deg at dette ser best ut når bryllups plaggene er på, der hun er ved siden av deg i en hvit fin brudekjole og du bryter kontrastene med din sorte dress. Ganske heftig det der. Lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis dere har en felles interesse kunne kanskje det være et tema for brudebilde. Jeg tenker på musikk, film, jakt, fiske, biler, skogsturer, falskjermhopping, flyging, bading, båter, matlaging, osv osv.... Finn et tema som dere enten har sammen, eller kanskje noe dere ikke har vært borti før, men allikevel er litt nysgjerrige på. Det må da kunne skape en fin ramme for brudebildene deres. :)

 

Jeg liker tanken din om å ikke bare ta et bilde for at det skal være et bilde. Greit nok at det er brudebilde, men det er lov at det inneholder noe mer - forteller en historie om dere som par. Kanskje der dere traff hverandre er en mulighet?

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det beste er utebilder, etter min mening. Jeg syns studiobilder av brudepar fort blir veldig statiske og kan se litt reklameaktige ut. Kommer selvfølgelig an på paret også, men med f. eks natur rundt seg så er det enklere å variere bildene.

 

Noe som er kjempestilig er å ta bilder på et industriområde, f. eks et åpent område der de støper svære betongsaker, hvor det ligger store rustne maskiner med artige former, støpeformer for gigantiske ting o.l. Men det kommer jo an på hva slags par dere er også (bare tenkte siden du sa du ikke ville ha tragiske rett opp og ned-bilder).

Prøv også å få med bruden på å f. eks kunne legge seg ned, sette seg ned, lene seg inntil ting (går an å bruke en genser som underlag for henne), for den kjolen skal tross alt bare brukes èn dag. Stakkars kjolen som aldri får et eneste støvkorn på seg og bare blir hengt tilbake i skapet etter at den er "brukt" ;)

 

Andre tips er et strandområde, som har skog ganske nærme. Det er fint å posere ved trær, enten om man står ved siden av, sitter oppi treet, eller lener seg på det. En god fotograf hjelper dere med alt dette!

Gå til forskjellige fotografer, kikk på utstillingbildene og prøv å danne dere et bilde av hva slags bilder den fotografen tar. Tar h*n for det meste veldig klassiske bilder, gå til neste. Mange fotografer tar dere også gjerne inn til en gratis samtale hvor dere kan snakke litt om hva slags fotografering dere vil ha, og om dere f. eks vil ha med noen rekvisitter (f. eks fiskestang til fiskefolk, en gammel stilig bil til bilinteresserte osv.).

 

Det er bare kreativiteten som setter stopper for hva slags bilder dere kan få :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Jeg skal gifte meg til neste sommer, og vi ønsker ikke de oppbrukte bryllupsmotivene foran et tre... :)

Ønsker derfor tips til kreative bilder, og gjerne link til nettsider med artige bilder. Alt er av interesse, da vi ikke har bestemt oss for hvordan det blir. :thumbup:

 

 

Hei hei.. sjekk siden min. http://www.anyakol.wordpress.com

Samboeren min er ifra Vågå, så vi er ofte oppover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...