Gå til innhold

Crytek admits Far Cry ending was "horrible"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Crysis har de byttet ut monstrene med roboter, vet ikke hva som er verst ...

9193056[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er aliens. "Robotene" er bare skall. Når du kommer inn i romskipet vil du se dem i deres orginale form.
Endret av TCi
Lenke til kommentar

Nå var ikke det med mutantene veldig promotert i Far Cry riktignok. Det ble mer som en overraskelse. Uansett syns jeg det ble skikkelig spennende og uventet. Fikk mange stygge opplevelser med mutantene. Men i ettertid er de kanonfor i forhold. Spiller det gjennom igjen nå for n-te gang.

Lenke til kommentar

Monstrene gav en del mer spenning til spillet også ja.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Husker ene brettet hvor man startet uten våpen, omringet av monster. Det var litt gøy. Og mappet hvor man sprang rundt oppi trehyttene i mørket, med fullt av monster på bakken.

Fikk lyst til å fyre opp FarCry igjen nå. :)

Endret av stalker.
Lenke til kommentar
Det er så mange som griner om aliens, roboter og monstre i spill ... for all del, ikke spill spillene da!

9193350[/snapback]

 

Problemet er ikke at det er monstre med i spill. Det har jeg ingen problemer med. Problemet er simplethen at FarCry endret seg fra å være ett rimelig "realistisk" skytespill (og da tenker jeg realisme som i innhold, ikke funksjon) til å bli en sær, sci-fi horror shooter... "unadvertised content" rett og slett. Man kan si at forventingskurven stiger og stiger, for så å ramle ned under originalt nivå igjen når monsterne dukker opp.

 

Vi forventer det ikke av den sjangeren spillet utgir seg for å være i starten, derfor blir vi skuffet. Enkelt og greit.

 

 

Crysis derimot sier fra starten "vi er en sci-fi shooter med aliens og stæsj, enjoy!". Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar

For dei som følgte litt med på Far Cry var det ingen overrasking at det var mutantar der. For det første vart dette vist i minst ein trailer. Vidare var det fleire ting i historia som indikerte at det kom til å vere med noko monsteraktig.

 

Rett nok var ikkje dette det dei reklamerte mest for. Men dette var naturlegnok for å skape ei overrasking når mutantane først dukka opp.

Lenke til kommentar
Monstrene gav en del mer spenning til spillet også ja.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Husker ene brettet hvor man startet uten våpen, omringet av monster. Det var litt gøy. Og mappet hvor man sprang rundt oppi trehyttene i mørket, med fullt av monster på bakken.

Fikk lyst til å fyre opp FarCry igjen nå. :)

Jeg må innrømme at jeg aldri har forstått hvorfor så mange sutrer om monstrene i Far Cry, selv synes jeg de gjorde et allerede fantastisk spill bedre. Det siste brettet du nevner der sitter fortsatt helt klart i hukommelsen min, og om monstrene der hadde blitt byttet ut med leiesoldater tviler jeg sterkt på at jeg hadde husket det i det hele tatt.

 

Edit: Forresten, en god del av poenget med å holde monstrene hemmelig var jo at de skulle komme som en overraskelse. Spilleren trodde han hadde full kontroll, og så ble plutselig situasjonen snudd på hodet.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Forresten, en god del av poenget med å holde monstrene hemmelig var jo at de skulle komme som en overraskelse. Spilleren trodde han hadde full kontroll, og så ble plutselig situasjonen snudd på hodet.

 

Nettopp.

 

Synes selv det ikke var noe galt med mutantene. For meg ville spillet blitt kjedelig hvis man bare gikk rundt på øya og skøyt leiesoldatene. Var bare fint med en liten vri.

Lenke til kommentar
Det er så mange som griner om aliens, roboter og monstre i spill ... for all del, ikke spill spillene da!

9193350[/snapback]

 

Hehe. Jo stemmer det du sier der, Men jeg vil bare spille jeg og jeg syntes ikke at de skal whinne om monstrene i Far Cry når det er fuckings monstre i Crysis også. Mulig dem er mye bedre AI'er men fordet så er det monstre.

Lenke til kommentar

Syntes også monstrene i Far Cry var langt mer realistiske enn i mange andre spill, ihvertfall de dumme "apemonstrene" som kom i begynnelsen. Hvorfor man alltid ender opp med å kjempe mot en fire meter høy mann med bazookaarm i de fleste spill, er meg en gåte.

 

Synes monstergreiene i Crysis er løst på en ganske fiffig og balansert måte, med at de (naturlig nok) har en drakt utenpå seg for å takle andre mljøer. Spilleren har jo også en funksjonsforbedrende drakt på seg, så det blir jo litt av det samme for begge parter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg måtte ta en liten pause når monstrene først dukket opp, men det kan komme av at jeg nesten fikk hjerteinfarkt når de plutselig hoppet på meg. Husker jeg var pissredd fra og med den banen for monstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...