Gå til innhold

Kjøp av musematte. Hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt MS Habu i et halvt års tid nå, men ingen musematte, da jeg aldri fant ut hva slags jeg burde kjøpe.

Har hatt den direkte på skrivebordet og har fungert så som så, men nå er jeg lei av det ikke virker hundre prosent og at musen henger seg opp hist og her eller plutselig blir über-treig helt uten videre, samt at jeg føler meg mer komfy med en musematte.

 

 

Så, hva slags musematte passer godt til MS Habu, og bør jeg kjøpe skates eller noe sånt óg, når jeg først er i gang?

 

 

.sjur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Steelpad 5L på det aller sterkeste! Har hatt denne siden jul,jeg spiller veldig mye så den passet perfekt.. Det er nesten ikke særlig slitasje på den. Utenom at fargen er slitt vekk helt ute i kanten, er vel ca 1mm inn på matta, der jeg lener armen det viser..

 

Anbefales! :)

 

Edit : Jeg har hatt denne på Logitech G5, Logitech Mx518(har den nå) og Razer Deathadder.

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar
Kan anbefale Steelpad 5L på det aller sterkeste! Har hatt denne siden jul,jeg spiller veldig mye så den passet perfekt.. Det er nesten ikke særlig slitasje på den. Utenom at fargen er slitt vekk helt ute i kanten, er vel ca 1mm inn på matta, der jeg lener armen det viser..

 

Anbefales! :)

 

Edit : Jeg har hatt denne på Logitech G5, Logitech Mx518(har den nå) og Razer Deathadder.

9188515[/snapback]

 

 

mhm :) G5/Mx518 og Steelpad 5L er perf.. men jeg har stadig ikke merket noe til slitasje på matta.. og jeg har hatt den siden sent på høsten og tidlig på vinteren.. :p

Lenke til kommentar
kan anbefale Icemat 2nd Edition(men ikke hvit for lasermus)

9189121[/snapback]

 

IKKE Icemat.

 

Av alle matter jeg har prøvd, så er Icemat den aller værste. For det første, så fungerer bare en veldig liten håndfull mus på den, og de som fungerer skipper som oftest med litt stor hastighet.

 

Jeg vil anbefale Qpad CT 4mm. Den har jeg, og er veldig fornøyd med (sammen med både MX518 og Loguitech G3)

 

Som andre her har sagt, så virker Steelpad 5L som et veldig godt valg, kanskje bedre enn Qpad, men jeg anbefaler ikke denne, siden jeg ikke har erfaring med den.

Lenke til kommentar

Og alle som anbefaler Steelpad har anbefalt den siden de har en Logitech - grøss - mus, håper den funker fjell for MS-mus også.

 

Icemat har jeg egentlig bare dårlige erfaringer med, sånn helt for å være ærlig.

Qpad er så som så, men har vært trofast fan av Allsopp Bubble i 4-5 år, men fant ut at den fungerte heller dårlig med Habuen min (derimot var den perfekt til Intellimusa). :(

Lenke til kommentar

Har selv veldig gode erfaringer med Exactmat fra Razer. god størrelse uten å være så enorm at du ikke har plass til den, og har utrolig god bygg-kvalitet siden den har hovedstruktur av metall (ikke overflaten). Jeg har allerde hatt den i vel 2 år, og kan ikke se for meg at den nornagang kommer til å bli slitt nok til det det blir en faktor i bytte den ut.

 

Den har to sider, en med veldig fin overflate, og en mer litt ruere overflate med motstand. veldig tynne pads i hvert hjørne gjør at den har veldig bra bordgrep, og det skal dermed mye til for at den sklir langs bordet selv under intens-gaming. Kan vaskes med såpe og vann pga. den er så robust bygget. Dessutne ser den rett og slett klassisk stilig ut.

 

Her har du både bilde plus noen tester av den:

http://alatest.no/Razer_eXactMat/Other_Ele...s/32417265,310/

 

Det skal noe ganske spesiellt til for at jeg bytter denne ut, så den annbefales absolutt!

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Og alle som anbefaler Steelpad har anbefalt den siden de har en Logitech - grøss - mus, håper den funker fjell for MS-mus også.

 

Icemat har jeg egentlig bare dårlige erfaringer med, sånn helt for å være ærlig.

Qpad er så som så, men har vært trofast fan av Allsopp Bubble i 4-5 år, men fant ut at den fungerte heller dårlig med Habuen min (derimot var den perfekt til Intellimusa). :(

9191166[/snapback]

 

Allsop er en kalssiker :D

 

I mine øyne, så er det den desidert beste matten til under 100 kr. Hadde den vært større og bedre gli i, så kunne den lett målt meg med de beste tøymattene som finnes.

Lenke til kommentar
kan anbefale Icemat 2nd Edition(men ikke hvit for lasermus)

9189121[/snapback]

 

Hva er det for no tull?

 

Brukt G5 på hvit icemat i over 6 måneder jeg, det problemet du snakker om forsvant for minst 1 år siden.

9191281[/snapback]

Da så. Har hørt om noen som har hatt problemer med hvit Icemat og Lasermus.

 

Men jeg kan anbefale IceMat for alle penga. Musa glir som ingenting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...