Gå til innhold

Ventet 15 uker på reparasjon


Anbefalte innlegg

Sterkt uenig. Dersom ikke CDON eller Orange hadde tatt ansvar i en slik sak. Hvem skal da ordne opp? Er det forbrukeren som skal svi? Mobilen er produsert i England så denne Imei koden må ha kommet på avveie på ett eller annet vis.. Bra det løste seg til slutt. Absolutt en forbrukersak når kunden ser ut til å bli taperen! Mobilen var jo fortsatt istykker når IMEI var låst opp..

9188429[/snapback]

 

Du kan være så sterkt uenig som du bare vil, men fakta er det at verken Sony Ericsson eller CDON kan lastes for at telefonen blit sperret i EIR. Det at høyttaleren eller hva det var ikke virket er jo en helt annen sak. Det er selvfølgelig en reklamasjonssak. Men igjen synes jeg det virker som verkstedet har vært noe sløve her!

 

Hvorfor i all verden skal forbrukere slippe å ta noe eget ansvar? Det blir jo det samme som om man skulle skylde på selgeren hvis telefonen ble stjålet på virkelig!

9188528[/snapback]

Tja.. Sier ikke at forbrukeren ikke har et ansvar. Men om du mener at saksgangen i dette tilfellet er som det skal være så lurer jeg på hvilket land du kommer fra..

 

Viktig at Amobil belyser denne saken så vi forbrukere blir obs på at en slik situasjon faktisk kan oppstå.. Hvilken side står du på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare så forbaska irriterende når de forskjellige firmaene skal begynne å skylde på hverandre. I mine øyne så lever vi nå i et semi kapitalistisk samfunn i Norge, og derfor burde jo kundebehandling være i høysetet hos alle de tre - fire firmaene som det her er snakk om. Hadde det vært opp til meg burde det vært slik at man kun forholder seg til et firma i slike saker, og lot dem ordne opp i problemet. Ser ikke at det skulle være noe problem. Det har vel litt med "goodwill" å gjøre skulle en trooooooo. Men hva vet jeg? Når det gjelder opphold i kommunikasjonen mellom kunden og CDON synes jeg ikke det er noen unskyldning at CDON har ringt rundt og sjekket ditt og datt. Går an å skrive en mail tilbake at de sjekker opp i saken og at det kan gå en stund før de kan komme med noe endelig svar, eller løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Kan vel si at de som mener dette er CDON sin feil, absolutt ikke har innsikt i forhandler/forbruker -tvister?

 

Litt ekstrem sammmenligning, men det er som å kjøpe ny bil. Så blir bilen etterlyst av politiet for tyveri grunnet en tastefeil. Er det da forhandler som må levere ut en ny bil til kunde? NEI, så hvorfor skal da CDON "punge" ut med ny telefon i dette tilfellet?

 

Og det er vel videre kjent at Forbrukerrådet hater forhandlere og de gjør alt de kan for at forbruker skal ha rett?

Lenke til kommentar
Kan vel si at de som mener dette er CDON sin feil, absolutt ikke har innsikt i forhandler/forbruker -tvister?

 

Litt ekstrem sammmenligning, men det er som å kjøpe ny bil. Så blir bilen etterlyst av politiet for tyveri grunnet en tastefeil. Er det da forhandler som må levere ut en ny bil til kunde? NEI, så hvorfor skal da CDON "punge" ut med ny telefon i dette tilfellet?

 

Og det er vel videre kjent at Forbrukerrådet hater forhandlere og de gjør alt de kan for at forbruker skal ha rett?

9188624[/snapback]

Viktig å ha ei vaktbikkje som passer på forbrukerene! Desverre altfor få som bruker Forbrukerrådet.. Syns det bare var rett og rimelig at CDON la seg flate. Ellers hadde de mistet helt ansikt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

-CDON skulle selvfølgelig ordnet opp med lånetelefon.

-verkstedet har tilsynelatende vært svært så passive

-CDON skulle tatt opp IMEI sperringen med Netcom for å gjøre saken lettere for forbruker, er lettere for CDON å dokumentere at han har kjøpt telefonen hos dem og at IMEI er sperret ved en feil. Forøvrig er det jo komisk at CDON antyder at forbruker kan ha sperret IMEI ved en feil.

 

Konklusjon:

- Forbruker har opptrådt på grei måte

- Verksted har gjort det stikk motsatte

- CDON burde vært langt mer involvert istedenfor å skyve alt ansvar over på forbruker

- Netcom burde løst det via Orange med en gang, ingen grunn til at forbruker skal måtte ta kontakt med utenlandsk operatør

Lenke til kommentar
Selger har brukt langt mer enn normal tid på å prøve å utbedre feilen. Dersom butikken vet at utbedring tar mer enn sju dager, har kunden rett på å straks få en lånetelefon. I dette tilfellet, der butikken ikke hadde noen lånetelefon, burde kunden blitt tilbudt en ny telefon med en gang, mener Vinje.

Hvor i loven står det at man har krav på en lånetelefon med en gang? Er etter 7 dager man har krav på det.

 

---

 

ThomasM: Hvorfor i all verden skulle Netcom ha bidratt her? Kunden har ikke engang kjøpt en Netcom-telefon, men en åpen telefon som ikke har noe tilknytning til Netcom i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Selger har brukt langt mer enn normal tid på å prøve å utbedre feilen. Dersom butikken vet at utbedring tar mer enn sju dager, har kunden rett på å straks få en lånetelefon. I dette tilfellet, der butikken ikke hadde noen lånetelefon, burde kunden blitt tilbudt en ny telefon med en gang, mener Vinje.

Hvor i loven står det at man har krav på en lånetelefon med en gang? Er etter 7 dager man har krav på det.

 

---

 

ThomasM: Hvorfor i all verden skulle Netcom ha bidratt her? Kunden har ikke engang kjøpt en Netcom-telefon, men en åpen telefon som ikke har noe tilknytning til Netcom i det hele tatt.

9189131[/snapback]

 

Netcom er da operatøren hans ?

Lenke til kommentar
Selger har brukt langt mer enn normal tid på å prøve å utbedre feilen. Dersom butikken vet at utbedring tar mer enn sju dager, har kunden rett på å straks få en lånetelefon. I dette tilfellet, der butikken ikke hadde noen lånetelefon, burde kunden blitt tilbudt en ny telefon med en gang, mener Vinje.

Hvor i loven står det at man har krav på en lånetelefon med en gang? Er etter 7 dager man har krav på det.

 

---

 

ThomasM: Hvorfor i all verden skulle Netcom ha bidratt her? Kunden har ikke engang kjøpt en Netcom-telefon, men en åpen telefon som ikke har noe tilknytning til Netcom i det hele tatt.

9189131[/snapback]

 

 

 

Hvis verkstedet forventer at reparasjonen tar mer enn syv dager har du krav på lånetelefon fra første dag.

Lenke til kommentar
datating - jeg er fagmann.......

Det er jævlig lett for NetCom. Det er bare noien tastetrykk unna, men dem gadd ikke ! Sikkert dårlig intern komunikasjon - hva vet jeg.

Det jeg vet er at det er jævlig dårlig service !

9189205[/snapback]

 

Det var da veldig bastante uttalelser fra en som kun ser saken fra utsiden. Hva er du fagmann i, sa du?

Lenke til kommentar

At han har vert så lenge uten telefon med det første og ikke har fått lånetelefon er vell det jeg synes er viktig.

Her har kommunikasjonen mellom verkstedet - CDON og kunde vert dårlig.

At den så var låst å CDON klarte å komme med en kommentar om at "han kan ha låst den ved en feil" viser hvor lite oversikt de egentligt har, eller hvordan de prøver å vri seg unda dette.

Det å erstatte telefonen er en billig løsning for dem i denne situasjonen for å vri seg unna, det e jo først og fremst de som forårsaket den lange tiden og dårlige kommunikasjonen.

At han ikke har prøvd å hevet lenge før dette forstår jeg ikke.

Det som andre her sier at forbrukerrådet har lite innsikt og peiling i saker kommer jo godt frem her.

 

Det å bruke tilsammen ca. 20 timer på epost-sending og selv ringe til de forskjellige partene sier seg jo selv ikke er verdt det å kjøpe en telefon over nettet, i dette tilfellet hadde det nok vært lettere å hatt en vanlig forhandler å forhodle seg til.

 

Ble litt mange tanker her, men det er slike problemer som er daglige i dag i mobil markedet. Han er langt fra den eneste som må gå igjennom en slik prosess hvor alle parter skylder på hverandre, og dermed tar alfor lang tid.

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Tja.. Sier ikke at forbrukeren ikke har et ansvar. Men om du mener at saksgangen i dette tilfellet er som det skal være så lurer jeg på hvilket land du kommer fra..

 

Viktig at Amobil belyser denne saken så vi forbrukere blir obs på at en slik situasjon faktisk kan oppstå.. Hvilken side står du på?

9188613[/snapback]

Hvis man ser bort i fra alle som uttaler seg om ting de faktisk ikke har greie på her så er fakta uansett at det ikke er CDON sin skyld at telefonen ikke virker.

 

At verkstedet har vært under en hver kritikk er jeg enig i. Men det er ikke det som er diskusjonen her.

 

Kan vel si at de som mener dette er CDON sin feil, absolutt ikke har innsikt i forhandler/forbruker -tvister?

 

Litt ekstrem sammmenligning, men det er som å kjøpe ny bil. Så blir bilen etterlyst av politiet for tyveri grunnet en tastefeil. Er det da forhandler som må levere ut en ny bil til kunde? NEI, så hvorfor skal da CDON "punge" ut med ny telefon i dette tilfellet?

9188624[/snapback]

Synes det var en bra sammenligning jeg!

 

Du har ramla borti de værste drittsekka i bransjen !

Du er kunde to steder som begge burde trå til å hjelpe deg - men dem sniker seg unna med begrunnelsen : Det er ikke min skyld !

Jeg håper du gir f. i begge de firmaene og finner deg noen som er litt seviceminded !

9188670[/snapback]

Kan du forklare hvorfor CDON skal være skadelidende for at en eller annen tulling har klart å melde feil telefon stjålet? Kan faktisk skje at noen taster ett av 15 siffer feil. Men CDON har ingen mulighet til å sperre telefoner i EIR.

Vet du ikke hva du snakker om så la være å slenge usaklige kommentarer!

 

for det er i netcoms interesse å få kunden til å faktisk bruke abonnementet han har hos dem?

9189133[/snapback]

NetCom har kanskje solgt han et abonnement. Det er like sakelig å si at Eidsiva Energi burde hjelpe han også siden det er i deres interesse at han lader telefonen så ofte som mulig.....

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

Kan si det sånn at 7 uker på service, er ingen ting for meg..

 

Når angår dette lefdal og ikke CDON, men jeg har per i dag ventet på min bærbare pc siden 13.10.2006..

 

Altså 10mnd og 12 dager.. sånn ca blir det vel det..

 

Og det eneste de kan si er at den er høy prioritert, men ingen ting dem kan gjøre akuratt nå.. Skal ta en tlf i morra, for å se hva som har skjedd siden sist..

 

Hva mener dere?? Hvilke krav har jeg?

Lenke til kommentar
Kan si det sånn at 7 uker på service, er ingen ting for meg..

 

Når angår dette lefdal og ikke CDON, men jeg har per i dag ventet på min bærbare pc siden 13.10.2006..

 

Altså 10mnd og 12 dager.. sånn ca blir det vel det..

 

Og det eneste de kan si er at den er høy prioritert, men ingen ting dem kan gjøre akuratt nå.. Skal ta en tlf i morra, for å se hva som har skjedd siden sist..

 

Hva mener dere?? Hvilke krav har jeg?

9190641[/snapback]

Det hadde jeg faktisk ikke akseptert! 10 mnd er vel noe i overkant av hva som kan kalles rimelig. Maskinen er jo faktisk nesten utdatert innen du får den tilbake!

Hadde noen av mine kunder måtte vente så lenge hadde jeg faktisk ikke vært i tvil om at kunden skulle hatt en ny vare!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...