Gå til innhold

Lan regler...


Anbefalte innlegg

Hva er du? En firkant? CHEEEESEES. Man kan vel ikke føye seg etter ALT her i verden heller.

Nope :rofl: Har kopiert eg og men om du spørr så sier butikkene at du ikke har lovt å kopiere andre sine cd plater, det står faktisk og på cd platene Copyright exists in all records issued by polygrams record operations ltd.

Så derfor er det ikke tilatt etter mitt skjønn. Men om eg bryr meg om det NOPE

 

 

Lover er vel til for å brytes. I alle fall tøyes. Vi er bare dråper i havet, og "politiet" fisker med håv. Til alle dere der ute. Last og del. Nyt det mens dere kan. Snart kommer det lisenser og sperrer på ALT.

Sant at lover er til for å brytes, for mangen er så firkantet at du har ikke noe valg. Alle bryter en eller annen lov hvær dag, eg når eg kjører med bilen eller mottasen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope :rofl: Har kopiert eg og men om du spørr så sier butikkene at du ikke har lovt å kopiere andre sine cd plater, det står faktisk og på cd platene Copyright exists in all records issued by polygrams record operations ltd.

Så derfor er det ikke tilatt etter mitt skjønn. Men om eg bryr meg om det NOPE

Så hvis du kjøper en pistol fra Taiwan, og det står "TILLAT Å DREPE MED", så er det lov i ditt "skjønn"?

 

Vel... Så lenge en vare er solgt i dette landet, skal også Norges lover følges. Samme hva som står på pakningen til produktet.

Lenke til kommentar

de eneste som jeg har hørt om som har blitt tatt for piratkopiert software er de som selger det openlyst. viss noen skulle tatt et raid på alle som har ulisensiert (dvs warez) programmvare/spill på maskinen sin så ville det bety at omtrent 75% av verdens datamennesker hadde måtte blitt tatt. så må en tenke på hvor masse ressurser dette ville kreve fra et allerede strukket politivesen.

 

viss dette skulle ha blitt gjennomført måtte det nok ha vert 0 kriminalitet, fordi en sånn aksjon ville tatt alle politi og militære i verden for å få til.

 

og jeg tror faktisk ikke TG hadde hatt det bra viss de skulle ha sjekket gjennom 4500+ maskiner. det ville ha ført til opprør og kaos. nei de fleste har nok innsett at det å prøve å fjerne warez fra folk ville ende med at hele verden hadde blitt kastet inn i anarki. og det er ikke kødd engang

Lenke til kommentar

Nope :rofl: Har kopiert eg og men om du spørr så sier butikkene at du ikke har lovt å kopiere andre sine cd plater, det står faktisk og på cd platene Copyright exists in all records issued by polygrams record operations ltd.

Så derfor er det ikke tilatt etter mitt skjønn.

 

Da får vi prise oss lykkelig over at hverken du eller butikkene har noe som helst innvirkning på norsk lov.

Lenke til kommentar
Han bryr seg ikke om det NOPE......

Riktig, eg og kopierer cd'er. Det som eg sier at når det står copyright så har du ikke lovt å kopiere produktet. Hva er da vitsen med kopi beskyttelse på cd/dvd osv om norsk lov sier at du har. Det som eg har fått med meg er at du har lovt å ta sikkerhets kopi av dine egne cd'er som du har betalt for.

Lenke til kommentar

 

Så hvis du kjøper en pistol fra Taiwan, og det står "TILLAT Å DREPE MED", så er det lov i ditt "skjønn"?

Men jimmy da, du har lovt å tenke selv. den utalesen du har over er jo helt på bærtur

 

Vel... Så lenge en vare er solgt i dette landet, skal også Norges lover følges. Samme hva som står på pakningen til produktet.

Nå har eg sett gjennom mangen av linkene dine og kan ikke finne noen som sier at du har direkt lovt å kopiere cd. Bare dine egne cd'er er tillatt.

Og å dele mp3 som du har laget av dine egne cd'er er heller ikke tillat.

 

Det neste spørsmålet blir derfor om person A og B har denne rett hvis de kobler seg sammen gjennom Internett, og videre hvor mange kan koble seg sammen før det oppstår et brudd på privatkopieringsregelen. Slike spørsmål er ikke avklart.

 

Samme artikkelen som du linket til jimmy.

En ting til, eg ble enda mere forvirret når eg har lest mye av den infoen du linket til jimmy. Har ikke sett at det står direkte bare kopier cd'er til alle som har cd'er hjemme. Men at det er tillatt å legge dine egne cd'er inn viste eg at du hadde låv til å gjøre.

At det kommer en nye lov snart er eg sikker på. Les denne artikkelen?

http://odin.dep.no/kkd/norsk/regelverk/lov...k000-b-n-a.html

Lenke til kommentar

Så hvis du kjøper en pistol fra Taiwan, og det står "TILLAT Å DREPE MED", så er det lov i ditt "skjønn"?

Men jimmy da, du har lovt å tenke selv. den utalesen du har over er jo helt på bærtur

Vel, min gode mann.

...men om du spørr så sier butikkene at du ikke har lovt å kopiere andre sine cd plater, det står faktisk og på cd platene Copyright exists in all records issued by polygrams record operations ltd.

Hva er forskjellen i dette tilfellet? Gjelder ikke loven der, liksom. Når det er en rettighet å kunne kopiere musikk til privat bruk (som av Kulturdepartementet er def. som nære venner og familie)..

 

Uttalelsen din er faktisk like på bærtur. Beklager å måtte si det, men de to sakene er nokså likestilte.

Nå har eg sett gjennom mangen av linkene dine og kan ikke finne noen som sier at du har direkt lovt å kopiere cd. Bare dine egne cd'er er tillatt.

Og å dele mp3 som du har laget av dine egne cd'er er heller ikke tillat.

Hva med åndsverkloven §12? Der står det nemlig at kopiering er tillat til privat bruk. Som sagt ovenfor; definert som nære venner og familie.

 

At du da har lov til å koble opp din laptop til en kompis sin og dele musikk er en selvfølge. I henhold til ovennevnte lov.

 

Samme artikkelen som du linket til jimmy.

En ting til, eg ble enda mere forvirret når eg har lest mye av den infoen du linket til jimmy. Har ikke sett at det står direkte bare kopier cd'er til alle som har cd'er hjemme.

:roll:

Lenke til kommentar

Detta blir VELDIG detaljert gitt... Frøken Laura har et godt poeng. Copyright betyr copyright.

 

MEN: Bandet mitt har spilt inn cd og vi skrev Copyright med det derre © tegnet nederst bakpå cd'en. Ble veldig tøfft. Men copyright er et veldig lite skremmende ord disse dager. Misbrukt er det og. Så det går vel litt på moral hva man gjør med cd'en sin etter man har kjøpt den.

KopiSperrer...? hva er det? Vi har jo DVD-John. :woot:

 

I dag står det jo copyright på ALT.

 

FU** IT

Lenke til kommentar

Men hva betyr da den lille ©opyrighten deres?

 

Det betyr vel at personer ikke har lov til å ta tekstene deres og selge dem.

 

Og dessuten. Hvis det hadde stått på cd-en "Er du eier av dette produktet, kan du kjøre så fort du vil, og alle fartsgrenser vil bli opphevet".

 

Vel.. Dere hadde vel trodd på det, hadde dere ikke?

 

 

Som jeg sa så faller alle produkter solgt i Norge inn under den Norske Lov. UANSETT hva folk måtte finne på å skrive på coveret.

 

herre.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på eiendomsrett og copyright. Hva som er forskjellen er jeg ikke 100% sikker på(kan finne det ut når jeg IKKE er på jobb). Veldig mange tror at copyright er det samme som eiendomsrett. Det er FEIL.  

 

/me skal finne definisjoner på nett.

Fant disse sidene eg olsen. Nei copyright er ikke eiendomsrett, men du må ha tillatelse får å bruke matrialet i enkelte sammen heng. Var det feil mon tro?

 

http://www.copyright.com/ http://www.templetons.com/brad/copymyths.html http://www.whatiscopyright.org/ http://www.law.cornell.edu/topics/copyright.html http://copyright.iupui.edu/ http://www.fplc.edu/tfield/copynet.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...