mad_arab Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Mad arab, det blir for snevert å kalle folk som av ulike grunner er litt "afk" i BG'er til tider som drittsekker og snyltere. Det å skaffe honor poeng er en endeløs farmefest og du kan ikke forvente at man skal være like gira all den tiden man er der, det må du skjønne. Jeg tror jeg nærmer meg en viss sannhet når jeg påstår at dette med å gjøre en innsats i BG'ene på en måte går på rundgang. Noen ganger er man ivrig og yter litt, mens han som sto på i 3-4 BG'er på rad gjerne er litt sliten og tar det litt med ro i dem neste...spise en skive..gå en kjapp tur på do osv...Både meg og han trenger dem honor poengene sårt for å henge med i gear kappløpet. INGEN av oss er drittsekker! Man er KUN drittsekk om man med overlegg går inn for å skape kvalme for andre. 9185866[/snapback] Joda, må man på do så selvsagt kan man ta seg en kjapp pause hvis kampen blir lang. Men det var heller ikke det som var poenget. Poenget var de som bevisst står stille og gjør noe helt annet mens andre jobber for dem.
mad_arab Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Jeg gidder ikke leke ordspill med deg. Du bare prøver å unngå å snakke om temaet. Hm?.. Jeg er da virkelig on-topic.. hvis du ikke har noe å komme med er det forsåvidt greit. Jeg ba deg svare på det veldig enkle faktum at når du bevisst lar andre jobbe for deg og gjør helt andre ting, så er det snylting. Enkelt og greit. Du unnlot å svare på det. Poenget mitt er så enkelt som det kan få blitt, likevel svarte du ikke på det. Jeg synes du burde være ærlig om hva det faktisk er. Er du redd for å innrømme at det er snylting? Bare se på tråden, det vil ikke skje noe dramatisk selv om du sier rett ut hva det faktisk er. Du snylter på andre. Punktum. Og du er åpenbart en av de som ikke engang klarer å innrømme det. Ingen kommer til å hogge hodet av deg, men du mangler likevel baller til å si at du faktisk snylter. Ikke imponerende akkurat 9185679[/snapback] Igjen du snakker om "snylting", "utnytting av andre" etc.. som nevnt rimelig "spesielle" begreper når det er snakk om et spill, men det sier jo forsåvidt litt om deg... men uansett.. hvorfor tror du det er relevant, eller mer presist: av betydning for andre, hva du definerer som snylting? Hva er det en som farmer HK i BG, f.eks, skal unnskylde? Eller en som sitter å trykker på spacebaren? Jeg tror ikke de unnskylder det i det hele tatt.... tror nemlig de syns det er helt uproblematisk... ikke noe å unnskylde. Og om du syns det er "lite imponerende" eller ikke er vel knekkende likgyldig... Som er en del av poenget.... 9185876[/snapback] Jeg har ikke bedt deg unnskylde. Jeg bare obsverer at du gang på gang begynner med filosofisk pjatt når du blir direkte oppfordret til å kalle en spade en spade. Du snylter når du bevisst står stille og gjør helt andre ting i BG. Vær mann til å ihvertfall innrømme det.
StorPeder Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg står å hopper av og til i AV. Er ikke noe flau for det, og ler tilbake når jeg får whispers "OMG U r liicher. I r reported u!" Folk som står på Field of Strife er verre enn folk som leecher litt. De er jo i det minste til stede og burde brukt tida si på noe bedre enn å farme HK's Endret 1. august 2007 av kristteo
gamer73 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Personlig innrømmer jeg at jeg til tider snylter i BG'er, men det gjør meg ikke til en drittsekk av deg grunn. Jeg føler som sagt at dette med iver i BG går litt på rundgang. Når jeg står å ikke gjør noe i BG'en, men bare hopper litt innimellom mens jeg ellers rydder...vasker litt osv..så tenker jeg at; håper laget mitt vinner og håper dem gjør det bra uten meg, også tenker jeg videre..neste gang er det jeg som går først i angrepet og lar en annen stakkar få seg en liten pause...sånn at vi begge får honorpoeng uten å spille oss halvt ihjel. Om noen ikke gjør noe annet enn å stå "afk" i BG så vil jeg ikke kalle dem drittsekker, men jeg vil lure på om dem faktisk syntes det er litt gøy å spille wow i det hele tatt hehe. Men slike personer er det svært svært få av:) Endret 1. august 2007 av gamer73
pax1 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Er du redd for å innrømme at det er snylting? Men herregud, Einstein, .. det er jo det som er poenget.. jeg ser ikke på det som "snylting"... Jeg driter langt i om det er noen på min side som er AFK - jeg spiller nesten ikke PVP (bare grinda litt på honor weekends for et par epics), men når jeg først gjør det så syns jeg det er morsomt å være aktiv...Med mindre jeg kommer inn i en 15v10 fight i Eye of the Storm hvor ene side kontrollerer alle tårn og det har blitt til en gank-fest.. da sitter jeg heller ut kampen... Men hva andre gjør og syns er morsomt er irrelevant for meg, og om de får honor + et mark for ikke å ha gjort noe er uvesentlig for meg.
mad_arab Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) . Joda, jeg kan skjønne tankegangen, selv om jeg ikke er enig. Det er slett ikke alle som farmer BGs heller, og endel som faktisk skulle ønske at alle deltok de få gangene de faktisk spiller. Så, det er destruktivt, og etter min mening ikke en tjeneste mot de andre, slik som du fremstiller det, men regelrett snylting. Hvis BGs hadde hatt færre spillere og et skikkelig lagsystem der man kunne kicke, så hadde nok snylterne blitt slått hardere ned på. Det er slett ikke det verste man kan gjøre i wow, men snylting er vi ihvertfall enige om at det er. Jeg mener i tillegg at det er negativt og burde opphøre. Der er vi uenige. Endret 1. august 2007 av mad_arab
mad_arab Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Er du redd for å innrømme at det er snylting? Men herregud, Einstein, .. det er jo det som er poenget.. jeg ser ikke på det som "snylting"... Jeg driter langt i om det er noen på min side som er AFK - jeg spiller nesten ikke PVP (bare grinda litt på honor weekends for et par epics), men når jeg først gjør det så syns jeg det er morsomt å være aktiv...Med mindre jeg kommer inn i en 15v10 fight i Eye of the Storm hvor ene side kontrollerer alle tårn og det har blitt til en gank-fest.. da sitter jeg heller ut kampen... Men hva andre gjør og syns er morsomt er irrelevant for meg, og om de får honor + et mark for ikke å ha gjort noe er uvesentlig for meg. 9185967[/snapback] Hvis man lar andre gjøre jobben for seg, og i tillegg ved å ikke delta, gjør det vanskeligere for dem, hvordan er det da ikke snylting? Du sier du ikke bryr deg... kanskje de som ikke har så mye tid til wow men går BG for å vinne bryr seg? Det er jo ikke akkurat få tråder her på forumet der folk irriterer seg over dette fenomenet. Som sagt, det er ikke det største problemet i WoW, men det er en negativ ting, etter min og mange andres mening. At det er snylting ser jeg som helt åpenbart, og der er tydeligvis mange enige med meg, selv om de gjør det selv.
StarGazer Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Alterac valley er vel det som er lengst vekke fra pvp i WoW. Men ikke så mye du kan gjøre med leechere. Folk er stort sett idioter og driter i alle andre enn seg selv.
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Først vil jeg si, etter en god natt søvn så har jeg ikke sjangs å svare alle xD Oj, så mange.. Men quotet noen, så svarer jeg på dem De andre sakene jeg irriterer meg over, er en sak som spesiellt foregår i AV. Folk som står i mitten og samler kills -_- AV er IKKE en BG for å samle kills, du får ca nada for dem. Dra da i AB/WSG eller..rundt om i verden? Ødelegg ikke for oss som gjerne vil vinne, å få honor.. 9184818[/snapback] Hva er galt med det? At noen av dere kun er grådige på honour får stå på deres regning, og jeg synes ikke dere skal få ødelegge for de som faktisk synes det er gøy å slakte hverandre ned i BG'en. Det var til PvP at BG'er ble introdusert, og det er ikke noe galt når folk bruker den til PvP heller, i motsetning til dere honour-slaver. 9184917[/snapback] Det har ingenting med å være grådig på honor, hadde det GAME systemet ennå vært, så hadde jeg gått god for en 2 timers AV. Men nå er det ikke slik lenger dsverre og folk vil ha honor kjappt. I AV i gamle dager, fikk du faktisk en god del honor av å stå der å ta kills. Den lengste jeg kom inn i, varte i 14timer. Det jeg sier er pr. i dag så FÅR du faktisk noe for killsene dine i wsg/ab i motsetning til AV. gå dit å snik til dere kills, i stede for AV der det ikke hjelper oss andre noe. Det at det er "vanlig" at folk snylter, betyr ikke at det er riktig. Er litt lei av "jammen alle andre jukser jo med [stipend, forsikring, reisefradrag+++]". Du utnytter andre, uansett hvordan du snur på det. Du kan sikkert mene at det ikke er så "farlig", men du kan ikke si at det ikke er snylting. Synes det er feigt og stakkarslig av folk å ikke i det minste innrømme at det er snylting. Men det taler jo egentlig for seg selv.... 9185580[/snapback] Jeg støtter mad_arab , slutt å ødelegg for oss som faktisk vil spille vær en BG slik det nå er ment de skal spilles. Blizz har faktisk tips om hvordan få mest honor, siden honorn ikke telles opp presis det som står der men er en balanse mellom honorn og kills etter som jeg forsto det. Klarer ikke finne tilbake til der det sto i skrivende øyeblikk.. AV = Honro AB/WSG/Eye of the storm = Kills Når listen blir som dette, hvorfor ikke la oss som liker AV ha den i fred?
pax1 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) AV = Honro AB/WSG/Eye of the storm = Kills Når listen blir som dette, hvorfor ikke la oss som liker AV ha den i fred? 9186079[/snapback] De fleste liker vel AV på honor-weekend fordi du kan få sinnsykt mye honor der i løpet av noen timer.... enten man gjør det ene eller det andre. Heldigvis (i mine øyne) virker det som de i fleste matchene fokuseres mest på PvE-delen og at det skal gå fort. Edit: også (i mine øyne): BG i seg selv er ikke noe mål..eneste målet er hva du kan kjøpe for den honor du får opparbeidet, og da er det "mest mulig kjappest mulig" som gjelder.. kanskje også "med minst mulig innsats". Så fort en kamp er over starter en ny om noen få minutter og "historien" viskes ut... så folk spiller det på forskjellig måte. Arena er noe annet.. der blir kampene og kampstatistikken tellene. Endret 1. august 2007 av pax1
Jon4s Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 http://img395.imageshack.us/my.php?image=gmwarningwy1.jpg en i battlegroupen min fikk denne fra en GM når han leecha i AV.
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 AV = Honro AB/WSG/Eye of the storm = Kills Når listen blir som dette, hvorfor ikke la oss som liker AV ha den i fred? 9186079[/snapback] De fleste liker vel AV på honor-weekend fordi du kan få sinnsykt mye honor der i løpet av noen timer.... enten man gjør det ene eller det andre. Heldigvis (i mine øyne) virker det som de i fleste matchene fokuseres mest på PvE-delen og at det skal gå fort. Edit: også (i mine øyne): BG i seg selv er ikke noe mål..eneste målet er hva du kan kjøpe for den honor du får opparbeidet, og da er det "mest mulig kjappest mulig" som gjelder.. kanskje også "med minst mulig innsats". Så fort en kamp er over starter en ny om noen få minutter og "historien" viskes ut... så folk spiller det på forskjellig måte. Arena er noe annet.. der blir kampene og kampstatistikken tellene. 9186115[/snapback] AV tar 10-15min, man gjør da ikke så veldig mye Så tar man en annen BG for ordentlig pvp når man har samlet en del honor
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 http://img395.imageshack.us/my.php?image=gmwarningwy1.jpg en i battlegroupen min fikk denne fra en GM når han leecha i AV. 9186131[/snapback] Ingen medlidenhet, han fortjente litt tilsnakk av GM
Paulex Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Hvis man er så forbannet over "nabbs" i AV, som kun enten leecher eller står på midten og suger balle. Så er det bare å skaffe seg en gruppe på 5 spillere evt. før du joiner. Bruke den saken som announcer hvilken BG man kommr inn i (for å komme inn i samma) og traske rundt og cappe bunkers ect. Personlig har jeg med 4 andre guildies omtrent samme effekt som 30 randoms i en AV, hvis man bare skjønner hvordan man skal klare det. Drepe,vente,løpe,drepe,vente,drepe,vinne. Man blir ALDRI kvitt det man her refererer til som "leechers" i AV'ene. Det blir det samme som å håpe på at alle 5 i en randomgruppe har over normal forståelse for wow game-mechanics.
pax1 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Man blir ALDRI kvitt det man her refererer til som "leechers" i AV'ene. 9186194[/snapback] Nettop. For øvrig.. hvis man virkelig irriterer seg over folk som er AFK i AV kan man jo gjøre som i . Om det han gjør er så veldig mye mer meningsfult, eller om han "leecher" mindre er jo et annet spørsmål...
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Hvis man er så forbannet over "nabbs" i AV, som kun enten leecher eller står på midten og suger balle. Så er det bare å skaffe seg en gruppe på 5 spillere evt. før du joiner.Bruke den saken som announcer hvilken BG man kommr inn i (for å komme inn i samma) og traske rundt og cappe bunkers ect. Personlig har jeg med 4 andre guildies omtrent samme effekt som 30 randoms i en AV, hvis man bare skjønner hvordan man skal klare det. Drepe,vente,løpe,drepe,vente,drepe,vinne. Man blir ALDRI kvitt det man her refererer til som "leechers" i AV'ene. Det blir det samme som å håpe på at alle 5 i en randomgruppe har over normal forståelse for wow game-mechanics. 9186194[/snapback] Om alle 5 ikke har forståelse, så leaver man group Derfor jeg ikke går med randoms, jeg nekter å dø fordi noen ikke har lært seg å spille fra 1-70. Har joinet AV flere ganger med typen og noen andre, men ikke nå.. alle er på ferie og han jobber Når han kommer hjem er det arena
Paulex Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Suger at de snowballsa er season-bonus :< hvis ikke hadde jeg ikke hatt noen i mot at folk sto og kasta ut leechers på den måten ^^ Om man skal leave en grp. fordi ikke alle 5 skjønner hva de driver med får man ikke gruppe. Endret 1. august 2007 av Paulex
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Suger at de snowballsa er season-bonus :<hvis ikke hadde jeg ikke hatt noen i mot at folk sto og kasta ut leechers på den måten ^^ Om man skal leave en grp. fordi ikke alle 5 skjønner hva de driver med får man ikke gruppe. 9186248[/snapback] hehe.. du får ønske deg snømaskin fra en engineer til neste år xD Nei da drar man med venner Så går alt knirkende glatt i forhold, siden man vet hvor man har hverandre, spille stil, ikke minst vet hva man skal gjøre/ikke gjøre
Paulex Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Personlig tar jeg kun runs med andre guild'alts. Før levde jeg etter "Det er ikke sikkert at denne random gruppen har retarded kids, så kanskje den er verdt å kjøre med" Men av erfaring vet jeg nå at MINST en av folka i randomgruppe, (iallefall 98% sikkert) kommer til å enten: 1. Gå AFK sånn tilsammen 30 minutter av instancen. 2. Breake alle sheeps/sapps/trapps. 3. Ikke KLARE å crowd-controlle med klassen sin. 4. Ikke vite hvordan klassen hans virker. Edit: Fant noen godbiter på hvor desperate folk kan være, og som viser at dette "spillet" er mer enn ett "spill for å ha det morro" for enkelte ^^ lol 2 Endret 1. august 2007 av Paulex
Tinyboom Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Personlig tar jeg kun runs med andre guild'alts.Før levde jeg etter "Det er ikke sikkert at denne random gruppen har retarded kids, så kanskje den er verdt å kjøre med" Men av erfaring vet jeg nå at MINST en av folka i randomgruppe, (iallefall 98% sikkert) kommer til å enten: 1. Gå AFK sånn tilsammen 30 minutter av instancen. 2. Breake alle sheeps/sapps/trapps. 3. Ikke KLARE å crowd-controlle med klassen sin. 4. Ikke vite hvordan klassen hans virker. 9186300[/snapback] agree, det er synd men det er sant. Men nå bever vi oss vell litt bort fra topic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå