Gå til innhold

Okseløpet i Pamplona


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har utrolig lyst til å være med på okseløpet i Pamplona til neste år, det blir holdt hver dag mellom 7-14 juli hvis jeg ikke tar helt feil.

Er det noen her på forumet som har vært med på dette?

I så fall, hvordan var det?

Og hvordan reiste dere til Pamplona, ser ikke ut som om det er så lett å komme seg ned ditt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvordan reiste dere til Pamplona, ser ikke ut som om det er så lett å komme seg ned ditt...

9177281[/snapback]

Det går bl.a. tog til Pamplona.

 

EDIT:

Buss og tog fra Madrid (henholdsvis 5 og 3 1/2 time) :

... existen trenes y autobuses. El tren tarda 3.30 horas, el autobús 5 horas. El tren es moderno, rápido y cómodo.

Og fly:

El aeropuerto de Pamplona se encuentra a 8 Km del centro de la ciudad. La única forma de ir del aeropuerto a Pamplona es en taxi (15 euros aproximadamente) o coche (10-15 minutos).

Tiene 5 vuelos diarios de/a Madrid y Barcelona. El horario de vuelos se encuentra en la página web www.iberia.com

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Du har lyst på en Darwin Award?

http://en.wikipedia.org/wiki/Darwin_award

 

Om ikke fulle idioter som prøver å løpe fra okser er tingen så er et alternativ å dra til Sunny Beach i Bulgaria, drikke seg sanseløs og så prøve å løpe fra mafiaen.  :!:

9179561[/snapback]

 

Hvis jeg blir drept under løpet (noe jeg ikke blir da det har blitt holdt hundrevis av løp siden forrige dødsfall, som var i 1995) så vil det ikke kvalifisere til en Darwin Award. Man må gjøre noe langt dummere enn det. Uansett hvorfor er vi fulle idioter?

Er jo bare et skikkelig adrenalinkick som så mange andre ting, men hvis du er for feig til å prøve slikt så veit du vil heller ikke hvor deilig et skikkelig kick er...

 

Uansett

 

Og hvordan reiste dere til Pamplona, ser ikke ut som om det er så lett å komme seg ned ditt...

9177281[/snapback]

Det går bl.a. tog til Pamplona.

 

EDIT:

Buss og tog fra Madrid (henholdsvis 5 og 3 1/2 time) :

... existen trenes y autobuses. El tren tarda 3.30 horas, el autobús 5 horas. El tren es moderno, rápido y cómodo.

Og fly:

El aeropuerto de Pamplona se encuentra a 8 Km del centro de la ciudad. La única forma de ir del aeropuerto a Pamplona es en taxi (15 euros aproximadamente) o coche (10-15 minutos).

Tiene 5 vuelos diarios de/a Madrid y Barcelona. El horario de vuelos se encuentra en la página web www.iberia.com

9179837[/snapback]

Strålende, takk for nyttig info, skal sjekke det ut litt nærmere.

Lenke til kommentar
Hva med å springe etter osten ned Coopers Hill?

9182513[/snapback]

 

Tja, tror ikke man får samme kick, men muligens langt større skader hvis man satser skikkelig, har hørt om store bruddskader på tidligere vinnere. Osten er det uansett umulig å holde følge med, langt lettere å løpe ved siden av en okse, hehe.

 

Har hørt om flere som har reist ned for å løpe foran oksene i Pamlona. Ender som oftest opp med at man ikke tør å løpe, men for all del sikkert veldig artig å se på :)

9182663[/snapback]

 

Hehe, det blir vel fort til det ja, men hvis jeg drar ned med en gjeng blir de som ikke tørr å stille hardt straffet av resten av gruppa, så tror jeg skulle klart å stille opp. Uansett, løypa er er jo ikke så kritisk hele veien, dog ville jeg ikke startet i den svingen de kaller dødens sving eller noe, der alle oksene blir presset inn mot en vegg...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...