Gå til innhold

The Ultimate Age of Conan setup!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå fått innvilget å kjøpe ny rigg til AoC, og tenkte å samle litt tanker med dere hva som er den beste riggen for AoC. Syntes at pris kontra ytelse er viktig, blir altså for dumt å bare legge det dyreste inn og si at denne er den ultimate.

 

Spørsmålet er kanskje om det lønner seg og vente på AMD og andre leverandører?

 

Dagens rig ville vel vært q6600 og 8800 gx.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme situasjon som deg, sitter også og mekker ny pc med tanke på AoC.

Såvidt jeg har forstått er det ingen dum ide og gå for Q6600 siden det er gode priser nå samt at AMD vil være dyrt når det kommer. 8800gtx koster svin men det vil vel kanskje være verdt det... :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har nå fått innvilget å kjøpe ny rigg til AoC, og tenkte å samle litt tanker med dere hva som er den beste riggen for AoC. Syntes at pris kontra ytelse er viktig, blir altså for dumt å bare legge det dyreste inn og si at denne er den ultimate.

 

Spørsmålet er kanskje om det lønner seg og vente på AMD og andre leverandører?

 

Dagens rig ville vel vært q6600 og 8800 gx.

9172227[/snapback]

 

Jeg har fått intrykk av at AoC ikke kommer til å være særlig systemkrevende. Sånnsett virker 8800 gx som overkill. Skal du spille crysis o.l. gir det mer mening.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har nå fått innvilget å kjøpe ny rigg til AoC, og tenkte å samle litt tanker med dere hva som er den beste riggen for AoC. Syntes at pris kontra ytelse er viktig, blir altså for dumt å bare legge det dyreste inn og si at denne er den ultimate.

 

Spørsmålet er kanskje om det lønner seg og vente på AMD og andre leverandører?

 

Dagens rig ville vel vært q6600 og 8800 gx.

9172227[/snapback]

 

Jeg har fått intrykk av at AoC ikke kommer til å være særlig systemkrevende. Sånnsett virker 8800 gx som overkill. Skal du spille crysis o.l. gir det mer mening.

9173377[/snapback]

 

Er vel snakk om Oblivion-nivå, og er jo dx 10. Selv om det kanskje er overkill singleplayer, så er det viktig at det ikke er noen flaskehals når det er snakk om multiplayer/online - og derfor vil jeg tro at 8800 muligen vil kunne være for dårlig for max 1900 x 1200.

Lenke til kommentar
Jeg har fått intrykk av at AoC ikke kommer til å være særlig systemkrevende. Sånnsett virker 8800 gx som overkill. Skal du spille crysis o.l. gir det mer mening.

9173377[/snapback]

 

DX10 versjonen av AoC kan bli litt krevende, endog så lite vi vet om den.

 

Min Age of Conan PC

 

Veldig lik den til ToLi. Jeg mangler mus riktignok...

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
Jeg har fått intrykk av at AoC ikke kommer til å være særlig systemkrevende. Sånnsett virker 8800 gx som overkill. Skal du spille crysis o.l. gir det mer mening.

9173377[/snapback]

 

DX10 versjonen av AoC kan bli litt krevende, endog så lite vi vet om den.

 

Min Age of Conan PC

 

Veldig lik den til ToLi. Jeg mangler mus riktignok...

9173603[/snapback]

 

Ja, det jeg tenker. Tenkte jeg skulle kjøre ME II jeg da.

 

Som regel har jeg ikke tolmodighet til å vente hardware-messig, men lurer på om jeg skal drøye en del denne gangen... Kanskje prisene også faller litt til(de høyere) nærmere lansering av amd sine nye.

Lenke til kommentar
Jeg har fått intrykk av at AoC ikke kommer til å være særlig systemkrevende. Sånnsett virker 8800 gx som overkill. Skal du spille crysis o.l. gir det mer mening.

9173377[/snapback]

 

DX10 versjonen av AoC kan bli litt krevende, endog så lite vi vet om den.

 

Min Age of Conan PC

 

Veldig lik den til ToLi. Jeg mangler mus riktignok...

9173603[/snapback]

 

Ja, det jeg tenker. Tenkte jeg skulle kjøre ME II jeg da.

 

Som regel har jeg ikke tolmodighet til å vente hardware-messig, men lurer på om jeg skal drøye en del denne gangen... Kanskje prisene også faller litt til(de høyere) nærmere lansering av amd sine nye.

9173667[/snapback]

 

Tja, spørs litt. Hvis man kan vente til litt over en måned etter release av spillet så kan man kanskje plukke med seg andregenerasjons DX10 kort fra nvidia (9800 GTX?) som jeg har lest skal bli sluppet i nov-des engang.

Alternativt vil jo kanskje 8800 GTX prisene falle litt.

 

Ellers ville jeg nok kjøpt nytt når jeg hadde råd, tror ikke det kommer så mye ny revolusjonerende hardware mellom nå og november.

 

Personlig kjøper jeg når jeg får neste lønning. :)

Lenke til kommentar
Jeg har fått intrykk av at AoC ikke kommer til å være særlig systemkrevende. Sånnsett virker 8800 gx som overkill. Skal du spille crysis o.l. gir det mer mening.

9173377[/snapback]

 

DX10 versjonen av AoC kan bli litt krevende, endog så lite vi vet om den.

 

Min Age of Conan PC

 

Veldig lik den til ToLi. Jeg mangler mus riktignok...

9173603[/snapback]

 

Ja, det jeg tenker. Tenkte jeg skulle kjøre ME II jeg da.

 

Som regel har jeg ikke tolmodighet til å vente hardware-messig, men lurer på om jeg skal drøye en del denne gangen... Kanskje prisene også faller litt til(de høyere) nærmere lansering av amd sine nye.

9173667[/snapback]

 

Tja, spørs litt. Hvis man kan vente til litt over en måned etter release av spillet så kan man kanskje plukke med seg andregenerasjons DX10 kort fra nvidia (9800 GTX?) som jeg har lest skal bli sluppet i nov-des engang.

Alternativt vil jo kanskje 8800 GTX prisene falle litt.

 

Ellers ville jeg nok kjøpt nytt når jeg hadde råd, tror ikke det kommer så mye ny revolusjonerende hardware mellom nå og november.

 

Personlig kjøper jeg når jeg får neste lønning. :)

9173746[/snapback]

 

Sett prisene på det nye fabrikkoverklokkede GTX kortet til MSI?

Ikke avskrekkende :)http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334386

Burde vel bli en schlager i høst.

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/lanseringsguide/tim...e.php?catId=229

Ettersom det kommer nye gfx kort angivelig i oktober, så er det et must å vente til da med dette.

 

CPU-wise, så er jo håpet på AMD sin K10 skal innfri. Gjør den dette, så er jo dette et veldig aktuellt oppsett, men kan gjøre at riggen ikke blir klar til lansering 30. okt. Og da begynner vel den vanlige "vente på noe bedre"... altså aldri får den i hus. :blush::blush:

Lenke til kommentar
http://www.hardware.no/lanseringsguide/tim...e.php?catId=229

Ettersom det kommer nye gfx kort angivelig i oktober, så er det et must å vente til da med dette.

 

CPU-wise, så er jo håpet på AMD sin K10 skal innfri. Gjør den dette, så er jo dette et veldig aktuellt oppsett, men kan gjøre at riggen ikke blir klar til lansering 30. okt. Og da begynner vel den vanlige "vente på noe bedre"... altså aldri får den i hus. :blush:  :blush:

9179390[/snapback]

 

Det G90 kortet kommer vel uti november-desember en gang, så da får du det ikke til release nei. Hvis du kan vente, så for all del :)

Lenke til kommentar

Gigabyte har et rimelig 8800 GTX kort ute, 1000lappen eller mer under de fleste.

 

Gigabyte 8800 GTX

 

Er ikke så vanskelig å kjøpe GTX når en får det til den prisen. Mener også at jeg har lest at G90 skulle yte dårligere enn G80. Mulig dette er flisespikkeri og rykter skapt av ATI fanboys??

 

Prosessormessig kan jo kanskje E6750 være noe å se på. Den er billigere enn E6600 etter prisfallet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...