Gå til innhold

mobilt bredbånd - Oslo-Moss


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ikek mulighet til å få xdsl hvor jeg bor (moss) pga at sentralen er full.

Tenker derfor på mobilt bredbånd...Det skal betales av jobben (om det har noe å si). Det kommer i hovedsak til å brukes i Moss, men også på toget frem og tilbake mellom moss og Oslo.

Hvordan er dekningen fra de forskjellige leverandørene for denne strekningen og i moss (regner med at den er ypperlig i oslo)?

Noen som vet hvilken løsning som vil være best for min bruk?

er network norway en real kandidat ift ncom, telenor og ice?

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok valgt Netcom da de har dekning hele veien med enten EDGE og/eller UMTS. Der koster det 499 kr. måneden for fritt bruk og du kan ha det som tilleggstjeneste på abonnementet ditt eller som et eget abonnement med ekstra simkort (som man f.eks. kan ha i et usb-adapter). Innenfor ring 3 kan du også nyte HSDPA!

ICE har ikke dekning langs togbanen noen steder ser det ut som så der kan du faktisk sitte uten dekning noen steder.

Telenor har jo også liknende abonnement, men hvis det skal brukes før kl. 17 på hverdager blir det fort et mye dyrere alternativ enn Netcom sitt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I tillegg kan man oppleve andre problemer også. Det gjelder i hvertfall flytoget, men jeg tror det gjelder enkelte typer av andre tog også. Vinduene er nemlig blyvinduer, som effektivt dreper signalene. Mobiltelefoner fungerer helt OK siden det er repeatere på toget, men repeaterene dekker ikke frekvensene til ICE. Jeg vet ICE jobbet med å få til en løsning med repeatere på (fly)toget, men jeg vet ikke om noe har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...