Gå til innhold

Problemer med ny harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med å få pcen til å gjenkjenne den nye hardisken eg har koblet til.

Hardisken eg har koblet til er Western Digital 150GB Raptor X SATA

Fra tidligere har eg Harddisk 400.0GB 7200RPM SATA 16MB 3.5" NoiseGuard 8.9ms NCQ 166GB/P T166Harddisk 400.0GB 7200RPM SATA 16MB 3.5" NoiseGuard 8.9ms NCQ 166GB/P T166[ som eg har instalert windows på men ville heller ha raptor som hovedhardisk og derfor har eg satt Raptor som Master og den på 400Gb som slave.

Forøvrig har eg koblet raptor til sata-1 kabelen og 400gb til sata-3, sata-2 blir brukt til brenner.

Eg vet ikke ka eg har gjort feil ettersom eg har gjort d etter boken, iallefall som eg husket det skulle gjøres (lenge siden eg har fikset med flere harddisker).

Hadde vært konge om noen viste ka eg gjorde feil sånn at eg kunne fikset det sånn at pcen oppdager begge hardiskene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan hovedharddisk? Mener du a isntallere Windows pa nytt pa den HDDen?

Da ma du ihvertfall trykek F6 under installasjon og velge SATAdriverene fra disketten.

Skrevet
Hvordan hovedharddisk? Mener du a isntallere Windows pa nytt pa den HDDen?

Da ma du ihvertfall trykek F6 under installasjon og velge SATAdriverene fra disketten.

9162381[/snapback]

Ja har tenkt til å instalere windows, programmer og spill på den og bruke den andre til film og musikk, men har en del musikk på den 400gb som eg gjerne vil ta over til den andre og derfor vil eg helst fikse den før eg instalerer windows på nytt.

Skrevet (endret)

Ser du har andre sata disker, da trenger du vel ikke å trykke F6 ?

Ettersom Hk kjenner andre sata disker.

stt raptoren som master og cd-rom som slave, ta bort de andre.

..

(master = sata1) :blush:

Endret av carbon_nisse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...