Gå til innhold

Hvilke hodetelefoner skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Lyden i Koss PortaPro er da heller ikke god. Det er alt for mye bass. Vil annbefale deg å kjøpe ett av AKG's headset i samme prisklasse.

 

Wiken

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT231 skal visst være veldig bra, og lukkede nok til at de ikke lekker mye lyd. De isolerer dog ikke veldig godt mot støy utenfra.

 

Ellers har du AKG K24P, K26P og Sennheiser PX100 som gode forslag. Kan være en ide å prøve disse i butikk eller hos venner, siden lyden (balanse mellom bass/mellomtone/diskant) og passform varierer.

Lenke til kommentar

Sennheiser PX200 er ikke noe særlig. Dårlig lydkvalitet, og ikke særlig lukkede heller. Lekker neppe mye lyd.

(Godt mulig at det er lettest å forsøke å prøve DT231 eller K26P, det er ikke veldig mange hodetelefoner av lukket type innenfor prisklassen.)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvor mye lyd lekker Sennheiser PX100 iforhold til Koss porta pro?

9167714[/snapback]

begge er mer eller mindre like ille.... siden begge er åpne.

du finner ikke gode lukkede hodetelefoner som både har god lyd og lukker godt, ikke så billig. Du har hodetelefoner som AKG pisset som er lukka og har "god lyd" ifølge folk som ikke har prøvd noe annet, og du har "lukka" hodetelefoner som i realiteten ikke isolerer en dritt (dt231). ath-es7 og hd25 er gode lukka hodetelefoner, men begge over 1000 kr, i hd25's tilfelle godt over

Lenke til kommentar

Synes lyden i PX100 er helt utmerket for den prisklassen. Stoffet rundt har holdt seg veldig bra. Sansynligvis vil du slite i stykker ledningen* før stoffet begynner å bli løst i fisken.

 

 

* PX100 har "rett" plugg, dvs uten 90 graders bøy på. Dermed vil det bli mye bøying og slitasje på akkurat det punktet der ledningen går inn i pluggen. Min varte 8 måneder før jeg så det første hullet i isolasjonen, deretter gikk det 1 måned før jeg mistet lyden i en av klokkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...