Gå til innhold

Hjelp til valg av strømforsyning(er) i filserver.


Anbefalte innlegg

Hadde nettopp litt morro med serveren min som nettopp begynte å mase om lite strøm, ved piping og forsinket skriving. Jeg regner med at det er strøm som mangler? Sitter 2x600w mist i den nå. Hw'en som sitter i nå er:

Asus A8N - SLI Premium

AMD Athlon 64 3700+ San Diego

POV 7800GTX - skal byttes i annet kort, har vært gaming maskin før :p

2x1GB OCZ Premium

16 disker

 

Egentlig burde vell ikke disse to psu'ene ha no problem med å drive dette, men virker ikke som det nå lenger :no:

EDIT: glemte å skrive at det plutselig kom for første gang etter 34 dagers uptime, borte ved reboot :hmm:

Endret av Heatseeker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der burde vel omtrent kunne kjøre på EN Mist 600W PSU...

Virket litt merkelig ut... skal vertfall holde med 2 av dem.

Jeg kjører Mist sin 500W på min htpc med quad core og 8800gtx... kun 2 disker da... men diskene trekker jo ikke så vannvittig mye.

 

Jaja, ikke vet jeg... synes bare det hørtes veldig rart ut... tror kanskje problemet må være noe annet.

 

 

Vinci

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Piper den ved boot eller etter at OS er oppe?

 

Hvilke kontrollere er det? Om de ikke støtter "staggered spinup" kan det blir høy belastning når alle diskene spinner opp samtidig.

 

Det virker vel som om feilen ligger et annet sted, 1x500W bør være plenty.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

bare en tanke, men når min maskin maser om forsinket lesing og skriving, så har det aldri noe med strøm å gjøre.. som regel kommer feilmeldinga når jeg prøver å overføre noe til en ekstern disk som jeg vet ikke er helt stabil.

 

så jeg gjetter på at du har en eller flere disker som er døden nær, eller trenger litt opprydding.

 

har du mye gamle disker i maskinen din?

testa noen disk-sjekkeprogrammer i det siste?

Lenke til kommentar

Forsinket skriving opplever jeg bare før reboot og det er forsåvidt greit er den ulinga som ikke vil stoppe som plager meg...

Startet på nytt nå og nå mangla en disk + at dritten krasjer om jeg drar igang wd diagnose tool :cry: oppgitt, 19 umerka disker. Heldigvis "bare" 6 wd 500 disker.

Endret av Heatseeker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...