Gå til innhold

DRM-fri musikk vinner frem


Anbefalte innlegg

Filene er ikke vannmerket, men deler av kontoinformasjonen ligger i en tag i filen. Dette ligger i klartekst og er trivielt å endre eller fjerne. Og dette er da uansett ikke filer du skal dele med noen, så jeg ser ikke helt problemet med det.

9161491[/snapback]

Det er flere problemer med å inkludere denne personinformasjonen i filen. Ett av problemene er overvåking, som jeg mener er prinsippielt forkastelig i en slik sak, og et annet er hva som skjer med en evt. straffeforfølging av den overvåkede. Det er tillatt i Norge å dele slikt med familie og nære venner, selv om jeg ikke har tenkt å gjøre det.

 

Hvis noen allikevel gjør dette og ens nære venn igjen deler filen med sin nære venn igjen, men en du ikke er venn med, da har det skjedd noe ulovlig som du ikke har initiert eller hadde herredømme over. Du har altså ikke gjort noe ulovlig, men siden ditt navn og adresse følger filen risikerer du å bli straffeforfulgt. Derfor er det fullt mulig å bli straffeforfulgt for en ting man ikke har gjort. Ett tredje problem er at bevisbyrden for uskyld blir også da lagt på den anklagede - stikk i strid med rettspraksis i vår del av verden.

 

Det er også andre problemer med dette, i tillegg til de tre jeg her har nevnt.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Han har rett i enkelte ting rundt mer kompliserte drivere og vansekligere utvvikling, men Microsoft har tidligere gått ut og nektet for nettopp at "vanlig" HD-materiale får dårligere kvalitet, så dette er i så fall helt nye opplysninger.

 

Kunne vært svært spennende å se noe dokumentasjon her.

9261536[/snapback]

 

Ja, det er ille nok at alle ukrypterte utganger stenges ned når man kjører beskyttet materiale, og at driverene blir dårligere, man kan i det minste få ordnet endel ved å fjerne idiotkrypteringen, men om det gjelder ukryptert materiale også, så er det jo skandale.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...