Gå til innhold

De mest elendige oppfølgere noensinne


PgUp

Anbefalte innlegg

Harry Potter filmene.. Hvertfall den siste, bare 1ern var bra!

9362114[/snapback]

 

Vet ikk hvor gammel du er, men du er sikkert rundt 10 år? Forvandlingen til Harry Potter filmene er at de blir mer og mer voksne jo lenger utover man kommer. 1'ern var mer som en barnefilm.

9363927[/snapback]

 

Eg er 23 år, og delar delvis meininga til TobbelobbenQ: Harry Potter 1 er den beste filmen, og alle filmane etter det blir berre dårlegare. Harry Potter er barnsleg, og foregår i eit barnsleg univers. Synst berre det blir latterleg når ting skal bli seriøst i serien, og storslagne kampar foregår ved at dei spring rundt med pinnane sine og ropar tullete trylleord. Etter mi meining er Harry Potter best når filmen ikkje må følge historia slavisk, men kan bruke tid til å utforske det morosamme universet Rowling skapte.

9368023[/snapback]

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du ikke seriøst mener at kill bill vol. 2 er en av de mest elendige filmene du har sett!?!?

Okey, først, det er ikke en oppfølger det er en annen del av filmen. Alle har sine egne meninger og blabla men å si at den filmen er dårlig er like dumt som å si at Marlon Brando er en crappy skuespiller.

Lenke til kommentar

Slenger meg på hatsparaden mot Starship Troopers 2! Om den er det desidert dårligste av oppfølgere som har blitt spydd ut på DVD markedet vet jeg ikke, men det er neimen ikke mye lengre ned til bunnen!

 

Men man må oppleve det dårlige for virkelig å kunne nyte det fantastiske, men akkurat den der skraper bunnplata på flere dimensjoner på en gang. Den traff bunnen så fort at å hoppe fra Eiffeltårnet med en kanonkule i hånden, sementsko og en ryggsekk med 40 kilo på ryggen ville ikke kunnet måle seg. Digitalt møkk som skulle vært gravd ned i lag med diverse Atari spill fra '80-tallet :p

 

Så mye liker jeg den filmen :D

Endret av Imperfect
Lenke til kommentar
Slenger meg på hatsparaden mot Starship Troopers 2! Om den er det desidert dårligste av oppfølgere som har blitt spydd ut på DVD markedet vet jeg ikke, men det er neimen mye lengre ned til bunnen!

 

Men man må oppleve det dårlige for virkelig å kunne nyte det fantastiske, men akkurat den der skraper bunnplata på flere dimensjoner på en gang. Den traff bunnen så fort at å hoppe fra Eiffeltårnet med en kanonkule i hånden, sementsko og en ryggsekk med 40 kilo på ryggen ville ikke kunnet måle seg. Digitalt møkk som skulle vært gravd ned i lag med diverse Atari spill fra '80-tallet :p

 

Så mye liker jeg den filmen :D

9378342[/snapback]

 

:!:

Er så enig så enig. Var en riktig skuffelse å se den filmen ja! Ikke vet jeg, men det kan ikke ha vært samme folk bak 1'ern som lagde 2'ern?!

Lenke til kommentar
hva synes folket om XxX2 the nexst level eller noe der??

 

er den bra liksom. tenke kanskje hvorfor ikke spøre om det i denne tråden :)

9379089[/snapback]

Den filmen er bare noe tull som ikke er verdt å se. Eneren hadde sine gullkorn og en viss underholdningsverdi. Vin Diesel passet faktisk den rollen, noe Ice Cube så absolutt ikke gjorde. De har og byttet ut det gode soundtracket med en masse "gangster-musikk", slik at hele filmen begynner å minne mer om 8 mile, noe som bare ikke gir mening.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Var bare et overdrevent uttrykk for at filmen blir alt for gangster aktig, noe som ikke kler den. Det er vel og litt mer en musikken som gjør denne filmen gangster aktig, karakterene og uttrykkene for eksempel. Det skal vel nevnes at det er lenge siden jeg så filmen (ja, jeg har bare sett den en gang). Minnene mine kan ha blitt litt forvrengt av at jeg har lite til overs for hiphop og lignende.

 

Edit: kansje litt feil å si at jeg ikke liker gangstere, det finnes jo flere typer av dem også.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Jeg skal være enig med at deg at det var et kjipt trekk å gjøre oppfølgeren til en hiphop-film (når jeg nå tenker meg om gir også sammenligningen din mer mening, fordi både XXX2 og 8Mile er jo faktisk, på hver sin måte, hiphop-filmer). Og når vi er inne på det, hva skjer med Ice Cube om dagen? Han var med på å finne opp gangstarap og har spilt i noen gode filmer, men nå om dagen lager han billige familiekomedier og lignende crap. Han har garantert mista all street creden sin, vaffal.

Lenke til kommentar
Var snakk om en 4er. Mario Puzo godkjente det visstnok rett før han døde.

 

La oss virkelig håpe at det ikke blir noe av.

9380323[/snapback]

 

Saw 4, Indiana Jones 4, Shrek 4, Jurassic Park 4, Rambo 4, Rocky 6, Jaws 4, Pirates of the Caribbean 3-4-5-6.... Terminator 3-4-5-6. Som man kan se så er det ganske så mange oppfølgere der ute. Noen er bra..andre er mindre bra.

 

Har sett for mange bra filmer bli latterliggjort av dårlige oppfølgere. Greit nok er hver film for seg selv, men det er allikevel irriterende å se underproduserte makkverk bli slengt ut på markedet hvert eneste år, bare fordi det selger siden forgjengeren var en suksess. Huff ja, finnes enkelte filmer man ikke burde gjøre melkeprodukter ut av.

Endret av Imperfect
Lenke til kommentar

Indy 4 tror jeg virkelig blir bra, Jurrassic Park har ikke vært god siden nummer 2, den nyeste Rambo ser virkelig kick-ass ut, Rocky 6 gjorde opp for en dårlig 5er, Jaws har ikke vært bra siden originalen, Terminator er jeg enig med og Saw 4 er teit å nevne, det blir som å si at Scary Movie først begynte å tape seg nylig. =D

Lenke til kommentar
Indy 4 tror jeg virkelig blir bra, Jurrassic Park har ikke vært god siden nummer 2, den nyeste Rambo ser virkelig kick-ass ut, Rocky 6 gjorde opp for en dårlig 5er, Jaws har ikke vært bra siden originalen, Terminator er jeg enig med og Saw 4 er teit å nevne, det blir som å si at Scary Movie først begynte å tape seg nylig. =D

9382108[/snapback]

 

Hehehe, Scary Movie 3 var jo fantastisk :w00t:

 

Neida, fra spøk til revolver så var filmene, eller heller antallet en uttalelse av hvor mange filmer som blir gjort om til triologier, kvadrilogier og så videre. Ikke for å ta alle under en kam, men desverre så er det ofte med en vektleggelse på ca$h kontra kvalitet. Var litt utydelig skrevet av meg, beklager det :p

 

Den første Saw filmen var faktisk ganske så fornøyelig, litt overspill fra Robin Hood til tross, men ellers så likte jeg den. Nummer to hadde et ok manus, og det var vel det. Nummer 3 kunne de strengt talt bare latt være å lage.

 

Indiana Jones 4 har jeg stor tro på, Spielberg er jo som oftest en stødig kar. Mener å ha lest at Harrison Ford skrev kontrakt om å være med i opptil 4 filmer eller noe, så håper de lar det være med nummer 4.

 

Shrek har jeg egentlig aldri hatt sansen for, eneren var grei, toeren ok. Nummer 3 var ganske så dårlig, og nå kommer det jo spin-off filmer i hytt og pine og en firer om noen år.

 

Jurassic Park; jeg elsket den første, liten pjokk og store dyr med 15 cm lange tenner som jeg tidligere kun hadde sett som små plastfigurer på gutterommet. Nummer 2 var underholdende, men langt på nær like bra.

 

Rambo serien burde holdt seg til filmen som ikke hadde Rambo i tittelen, men etter Rocky Balboa så ser jeg ikke lenger på nummer 4 med like tvilsomme øyne, håper selvfølgelig på at den blir bra.

 

Jaws. Den første filmen i serien var fantastisk, og definitivt en av filmene som gjorde Steven Spielberg til et av de virkelig store navnene i Hollywood. Men herrefred så den serien gikk til havets bunn etter det. Altså når haien i filmen som kom 12 år etter den første, faktisk så mindre realistisk ut da burde man jo begynne å lure. Treeren er for øvrig noe av det dårligste jeg har sett av film.

 

Pirates of the Caribbean. Første var bra, andre var ok (Johnny Depp er alltid like fornøyelig syns jeg), nummer 3 gikk litt overbords til tider, men som underholdning så funket den for meg.

 

Terminator 1 og 2 var begge to fantastiske filmer, der den tredje dro det hele betydelig ned. Ikke en direkte dårlig film, men forventningene ble ikke akkurat innfridd heller.

 

Så har vi Friday the 13th og Halloween også da, førstnevnte har jeg desverre sett alle oppfølgerne til :p

Endret av Imperfect
Lenke til kommentar
Kanskje ikke den mest elendige oppfølgeren i historien, men The Godfather Part III var ingen højdare ;) Kunne godt vært foruten akkurat den...

9380253[/snapback]

Enig. Null eleganse og overambisiøs. Det at Tom Hagen ble skrevet ut var bare helt på trynet... enda verre var det med slutten. (Den var noe i tråd med introen, men neh, typisk)

Lenke til kommentar

Når noen sier oppfølgere så tenker jeg på den gangen jeg var i en sjappe på Grønland (i Oslo) og så Bollywoodfilmer (eller er det Pollywood?) med titler som:

 

Kjærlighet og penger Vol. 56

 

eller

 

Skjult Kjærlighet Vol. 33

 

GRØSS!

 

 

PS. All respekt til bollywood, de klarer sikkert å lage gode filmer også. Kanskje jeg bare er for fordømmende :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...