Gå til innhold

LCD. 19" 1280*1024 kontra 18,1" 1280*1024


duudee

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe samsung SyncMaster 191T. Denne skjermen har 1280*1024 oppløsning.

Samsung har også en 18,1" skjerm med akkuratt samme spesifikkasjoner.

Har hørt noen sier at vist en går opp i størrelse uten og øke oppløsning vil en få et litt "blassere" bilde.

Noen meninger om dette?

 

Eller har noen en annen skjerm og anbefale til samme pris? 8000 - 10.000,- Skjermen skal brukes til "alt" spilling, jobb osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver pixel vil jo bli større så du får et mer grovkornet bildet, det sier seg jo selv, men blassere? Den går jeg ikke med på. Er ingenting som tilsier at bildet skal bli blassere, men enkelte kan jo kanskje oppfatte et mer grovkorna blassere kanskje?

 

Ville nå valgt 191T jeg. Vet om alt for mange som sitter med høy oppløsning og foroverlent i stolen, ikke bra for ryggen. Det gjelder både gamle og unge selv om unge selvsagt ikke merker det før de blir 40. Bedre å ha litt avstand fra skjermen :)

 

men det blir en smakssak, endel vil finne 19" med 1280x1024 for stort. Du vet faktisk ikke før du har prøvd, noe jeg vil anbefale å gjøre når det gjelder skjermer. Trenger egentlig bare prøve en av dem. Er det ingen databutikk i nærheten av deg?

Lenke til kommentar
Du vet faktisk ikke før du har prøvd, noe jeg vil anbefale å gjøre når det gjelder skjermer. Trenger egentlig bare prøve en av dem. Er det ingen databutikk i nærheten av deg?

Overalt anbefales det å se skjermer i virkeligheten før du kjøper. Det har jeg prøvd å få til, men det er jammen lettere sagt enn gjort. Det virker håpløst å finne et sted som har et anstendig utvalg, og som ikke samtidig kjører en eller annen signalfordeler med samme, lavoppløselige bilde til alle skjermer, noe som gjør en sammenligning fullstendig ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...