Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

instrumentvisning i frontruta


Anbefalte innlegg

Kjørte en mr2 på jobben her om dagen som hadde en slags projektor som gjorde at man fikk se km/t og turtall nederst på frontruta. Var bare en liten svart boks(så ut som en mobil) men klarte ikke se produsent/merke uten og rive den løs.

 

Den hadde blått lys og man kunne velge mellom tall-visning eller kilometer/turteller med nål og alt.

 

Noen som vet hvor man får tak i en sånn? eller hva man kaller det?

 

Jeg MÅ ha en sånn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så engang en boks som kunne konfigureres til å vise hastighet, turtall og kanskje mer, husker ikke hva den het, men det skal endel arbeid til for å få korrekt visning. Stiller man ikke inn "bildet" etter frontruta, så vil det bli forvrengt, siden frontruta på de aller fleste biler er bøyd. Dette skulle visst være mer arbeid enn de fleste tror, iallfall på den enheten jeg så.

 

Ellers er det jo et genialt konsept. Det at det brukes i jagerfly sier jo sitt.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Ja, men det går visst på programmering på disse, det var iallfall det jeg hørte om den jeg så. Og den skulle visst være et h*lvete å programmere.

 

Edit: Forøvrig vil det være verre å korrigere for en projektor som peker mot en frontrute enn for en projektor som peker mot et lerret, fordi lerretet er flatt. Da er det bare å korrigere for at projektoren står skjevt mot lerretet. En frontrute buer gjerne ut midt på bildet som projiseres, bortsett fra på biler som eksempelvis en Hummer.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...