Gå til innhold

Premier League 2007/2008 - IKKE "VGLIVE" HER!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå er det ikke mange ukene før det braker løs 'over there' igjen. Alle storlagene har hentet inn forsterkninger, mens andre har kvittet seg med stjerner og profiler for å bytte de ut med yngre, mer ukjente spillere.

 

Noen av de største overgangene hittil denne sommeren er vel som kjent at Henry har forlatt Arsenal til fordel for Barcelona, Fernando Torres har ankommet Liverpool, Chelsea har hentet inn kvalitetsspillere gratis, og Manchester United har hentet inn noen unge talenter samt et par etablerte stjerner (hvis man teller med Tevez som ikke er klar enda).

 

Nå finnes det jo som kjent 16 andre lag i Premier League også, og det er jo vel så spennende å se hvem som rykker ned, og hvilke lag som ender hvor.

 

Noen som har noen nyheter, meninger o.l.?

 

Én ting er helt sikkert, og sesongens første kamp på Canal+ blir herlig! :w00t:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det blir den absolutt :D

 

er tottenham fan og må si at jeg aldri har hatt større forventninger til en sesong, kanskje bortsett fra 91/92 sesongen når vi skulle ut i cupvinnercup.

 

men aller best blir det at litt av den norske fotballen presses ut av media, er så leeeeeeei av bingoligaen nå!

Lenke til kommentar

Jeg synes jo det har vært veldig spennende de siste årene også jeg, da. Det eneste som ergrer meg er Chelsea. Jeg har aldri hatt noe til overs for dem, og de topper "hatlisten" (mer som mislikerlisten :p) milevis over både Liverpool og Arsenal.

 

Jeg har også høye forventninger til Tottenham, og jeg håper de kan leve opp til forventningene fansen har til dem.

 

Håper at de sender Bolton - Newcastle på lørdag (det blir vel to eller tre kamper som sendes, blir det ikke?) og Manchester United - Reading på søndag. 17 dager igjen til avspark!!

Lenke til kommentar

første kamp i år er vel sunderland - tottenham dersom jeg ikke er helt på viddene.

 

må innrømme at jeg har mindre til overs for manu enn for chelsea. artig å se at alle lagene som danna hylekor om at chelsea er et kjøpelag nå fremstår som enda større kjøpelag selv. og veldig spennende med all denne aktiviteten i transfervinduet :)

 

er det mange her på forumet som har tenkt seg på kamp i england denne sesongen? satser på å få med meg et par tottenham-kamper, og forhåpentligvis en bortekamp i UEFA-cuppen.

Lenke til kommentar

Ah, blir en flott sesong dette. Vedder på at ManU vinner hele greia :hrm:, og at Liverpool/Chelsea kriger om 2.plassen. Mens Arsenal ligger litt bak, og Tottenham tar nok noen pong mer enn i forrige sesong.

 

Jeg kommer også til å godt med Sunderland, som er et lag jeg liker godt.

 

Angående hylekor-saken:

 

Liverpool har faktisk ikke brukt så mye penger som det skal til. Alt i alt så er budjsettet nesten som i fjor, med unntak av flere salg som Bellamy og Garcia + Gonzales. Og det dusinet ungdommer som er kjøpt er nok ikke så dyre...

Lenke til kommentar
er det mange her på forumet som har tenkt seg på kamp i england denne sesongen? satser på å få med meg et par tottenham-kamper, og forhåpentligvis en bortekamp i UEFA-cuppen.

9138319[/snapback]

 

Har fått billetter til United - Tottenham, og søkte akkurat i dag om billetter til United - Chelsea. Håper og tror at jeg får billetter til den også, for da blir det to turer på en mnd :wee:

Lenke til kommentar

En liten oversikt over overgangene så langt:

 

Arsenal

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Eduardo Da Silva (Dinamo Zagreb, 8 millioner), Lukasz Fabianski (Legia Warsawa, 2 millioner), Håvard Nordveit (FK Haugesund, 2 millioner), Bacary Sagna (Auxerre, 6 millioner, kan øke 8).

 

UT: Jeremie Aliadiãre (Middlesbrough, 1,5 millioner), Thierry Henry (Barcelona, 16,2 millioner, kan øke til 20,2 millioner), Mart Poom (Watford, gratis), Arturo Lupoli (Fiorentina, gratis), Fabrice Muamba (Birmingham City, ukjent sum), Fredrik Ljungberg (West Ham, 3 millioner).

Aston Villa

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Nigel Reo-Coker (West Ham United, 8,5 millioner), Harry Forrester (Watford, ukjent sum), Marlon Harewood (West Ham United, ukjent sum)

 

UT: Aaron Hughes (Fulham, 1 million), J'Lloyd Samuel (Bolton Wanderers, gratis), Gavin McCann (Bolton Wanderers, 1 million), Stephen Henderson (Bristol City, gratis), Juan Pablo Ángel (New York Red Bulls, gratis), Lee Hendrie (frigitt), Steven Davis (Fulham, 4 millioner), Chris Sutton (lagt opp)

Birmingham

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Olivier Kapo (Juventus, 3 millioner), Fabrice Muamba (Arsenal, ukjent sum), Stuart Parnaby (Middlesbrough, gratis), Garry O’Connor (Lokomotiv Moscow, 2,6 millioner), Daniel de Ridder (Celta Vigo, gratis), Rafael Schmitz (Lille, lån), Richard Kingson (Ankaraspor, gratis)

 

UT: Bruno N’Gotty (Leicester City, gratis), Julian Gray (frigitt)

Blackburn

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Gunnar Nielsen (BK Frem København, ukjent sum), Marco Rigters (NAC Breda, 350,000)

 

UT: Michael Gray (frigitt), Andy Todd (Derby County, ukjent sum)

Bolton

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Gerald Cid (Bordeaux, gratis), Blerim Dzemaili (FC Zürich, gratis), Danny Guthrie (Liverpool, lån), Zoltan Harsanyi (FC Senec, ukjent sum), Gavin McCann (Aston Villa, 1 million), J'Lloyd Samuel (Aston Villa, gratis), Heidar Helguson (Fulham, 1,3 millioner), Mikel Alonso (Real Socieded, lån)

 

UT: Tal Ben Haim (Chelsea, gratis), Quinton Fortune, Cesar Martin, Henrik Pedersen, David Thompson (alle frigitt)

Chelsea

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Florent Malouda (Lyon, 13,5 millioner), Steve Sidwell (Reading, gratis), Claudio Pizarro (Bayern München, gratis), Alex (PSV Eindhoven, gratis), Tal Ben Haim (Bolton Wanderers, gratis), S Searle (Basingstoke Town, gratis), Danny Philliskirk (Oldham, ukjent sum).

 

UT: Nuno Morais (Apoel Nicosia, gratis), Yves Makabu-Ma-Kalambay (Hibernian, ukjent sum), Juan Sebastian Verón (kontraktløs), Jonas Elmer (FC Aarau, ukjent sum), Gérémi (Newcastle United, gratis), Khalid Boulahrouz (Seville, lån), Michael Mancienne (QPR, lån)

Derby

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Robbie Earnshaw (Norwich City, 3,5 millioner), Tyrone Mears (West Ham United, 1 million), Curtis Davis (Sheffield United, 3 millioner), Andy Todd (Blackburn Rovers, 750,000)

 

UT: Ryan Smith (Millwall, 150,000), Seth Johnson, Morten Bisgaard, Paul Boertien, Lee Grant, Paul Peschisolido (alle frigitt)

Everton

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Phil Jagielka (Sheffield United, 4 millioner), Steven Pienaar (Borussia Dortmund, lån)

 

UT: Alessandro Pistone (frigitt), Gary Naysmith (Sheffield United, 1 million), Richard Wright (West Ham United, gratis)

Fulham

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Aaron Hughes (Aston Villa, 1 million), Steven Davis (Aston Villa, 4 millioner), David Healy (Leeds United, 1,5 millioner), Paul Konchesky (West Ham United, 4 millioner), Chris Baird (Southampton, £3.025m), Lee Cook (Queens Park Rangers, 2,5 millioner), Diomansy Kamara (West Bromwich Albion, 5,5 millioner)

 

UT: M Collins (Swansea City, gratis), Mark Crossley (Oldham Athletic, gratis), Tomasz Radzinski, Claus Jensen, Mark Pembridge (alle frigitt), Heidar Helguson (Bolton, 1,3 millioner)

Liverpool

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Fernando Torres (A Madrid, 20,2 millioner), Ryan Babel (Ajax, 11,5 millioner), Yossi Benayoun (West Ham United, 5 millioner), Lucas Leiva (Grêmio, 6 millioner), Sebastian Leto (Lanus, 1,85 millioner), Nikolay Mihaylov (Levski Sofia, ukjent sum), Krisztian Nemeth, Andras Simon (begge fra MTK Hungaria, for 100,000 hver), Daniel Pacheco (Barcelona, 350,000), Mikel San José (Athletic Bilbao, 270,000), Andrej Voronin (B Leverkusen, gratis), M Alexandrov (CSKA Sofia, ukjent sum)

 

UT: Craig Bellamy (West Ham United, 7,5 millioner), Florent Sinama Pongolle (Recreativo Huelva, 2,7 millioner), Djibril Cissé (Olympique Marseille, 8 millioner), Luis GarcÍa (Atlético Madrid, 2,7 millioner), Robbie Fowler (Cardiff, gratis), Adam Hammill (Southampton, lån), Jerzy Dudek (Real Madrid, gratis), Boudewijn Zenden (Olympique Marseille, gratis), Danny O'Donnell (Crewe, 100.000), Daniele Padelli (Sampdoria, lån ferdig), Mark Gonzalez (Real Betis, 4 millioner), Danny Guthrie (Bolton, lån), Godwin Antwi (Hartlepool, lån), Paul Anderson (Swansea, lån)

Manchester City

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Rolando Bianchi (Reggina, £8.8m), Geovanni (Cruzeiro, gratis), Gelson Fernandes (Sion, ukjent sum)

 

UT: Joey Barton (Newcaste United, 5,8 millioner), Damarcus Beasley (PSV Eindhoven, lån ferdig), Sylvain Distin (Portsmouth, gratis), Nicky Weaver (Charlton Athletic, gratis), Stephen Jordan (Burnley, gratis), N D’Laryea (Rochdale, gratis), Trevor Sinclair (Cardiff City, gratis), L Matthewson, A Williams, Hatem Trabelsi (alle frigitt)

Manchester United

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Anderson (FC Porto, 8 millioner, kan øke til 20,4), Owen Hargreaves (Bayern München, 16,8 millioner, kan øke til 20,2), Nani (Sporting Lisboa, 8 millioner, kan øke til 17,3), Tomasz Kuszczak (West Bromwich Albion, ukjent sum)

 

UT: Kieran Richardson (Sunderland, 5,5 millioner), Phil Marsh, Floribert Ngalula, Jamie Mullan, Danny Rose (alle frigitt)

Middlesbrough

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Jonathan Woodgate (Real Madrid, 7 millioner), Jeremie Aliadiãre (Arsenal, 1,5 millioner), Tuncay Sanli (Fenerbahçe, gratis), Luke Young (Charlton, 2,5 millioner)

 

UT: Abel Xavier (Los Angeles Galaxy, gratis), Stuart Parnaby (Birmingham City, gratis), Mark Viduka (Newcastle United, gratis), Danny Graham (Carlisle United, gratis), Malcolm Christie (frigitt)

Newcastle

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Mark Viduka (Middlesbrough, gratis), Joey Barton (Manchester City, 5,8 millioner), David Rozehnal (Paris Saint-Germain, 2,9 millioner), Gérémi (Chelsea, gratis)

 

UT: Scott Parker (West Ham United, 7 millioner), Andy O’Brien (Hibernian, ukjent som), Titus Bramble (Wigan Athletic, gratis), Antoine Sibierski (Wigan Athletic, gratis), O Onyewu (Standard Liãge, lån ferdig), Craig Moore, Olivier Bernard og Pavel Srnicek (alle frigitt).

Portsmouth

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Sylvain Distin (Manchester City, gratis), Hermann Hreidarsson (Charlton Athletic, gratis), Sulley Muntari (Udinese, 7 millioner), Martin Cranie (Southampton, gratis), Arnold Mvuemba (Rennes, ukjent sum), David Nugent (Preston North End, 6 millioner), John Utaka (Rennes, 7 millioner)

 

UT: S Todorov (Charlton Athletic, gratis)

Reading

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Kalifa Cissé (Boavista, 1 million)

 

UT: Greg Halford (Sunderland, 3 millioner), Steve Sidwell (Chelsea, gratis)

Sunderland

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Michael Chopra (Cardiff City, 5 millioner), Kieran Richardson (Manchester United, 5,5 millioner), Dickson Etuhu (Norwich City, 1,5 millioner), Greg Halford (Reading, 3 millioner), Russell Anderson (Aberdeen, 1 million)

 

UT: Jonathan Evans (Manchester United, lån ferdig), Daniel Simpson (Manchester United, lån ferdig), Stephen Elliott (Wolverhampton Wanderers, ukjent sum), Tommy Miller (Ipswich, gratis), Kenny Cunningham (frigitt)

Tottenham

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Gareth Bale (Southampton, 6 millioner, kan øke til 10), Darren Bent (Charlton Athletic, 15,5 millioner, kan øke til 16,5), Adel Taarabt (Lens, ukjent sum), Yuri Berchiche (Athletic Bilbao, ukjent sum), Younes Kaboul (Auxerre, ukjent sum)

 

UT: Mido (Birimingham City, 6 millioner), C Lee (Peterborough United, gratis), M Yeates (Colchester United, ukjent sum), Reto Ziegler (Sampdoria, 1,4 millioner), R Burch (Sheffield Wednesday, gratis), Emil Hallfredsson, Lyn Oslo (gratis)

West Ham

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Scott Parker (Newcastle United, 7 millioner), Julien Faubert (Bordeaux, 6,1 millioner), Richard Wright (Everton, gratis), Craig Bellamy (Liverpool, 7,5 millioner), Fredrik Ljungberg (Arsenal, 3 millioner).

 

UT: Teddy Sheringham, Roy Carroll (begge frigitt), Nigel Reo-Coker (Aston Villa, 8,5 millioner), Shaun Newton (Leicester City, gratis), Tyrone Mears (Derby County, 1 million), Paul Konchesky (Fulham, 4 millioner), Marlon Harewood (Aston Villa, ukjent sum

Wigan

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
INN: Jason Koumas (West Bromwich Albion, 4,6 millioner, kan øke til 5,3), Titus Bramble (Newcastle United, gratis), Andreas Granqvist (Helsingborg, ukjent sum), Mario Melchiot (Rennes, gratis), Carlo Nash (Preston North End, 300,000), Antoine Sibierski (Newcastle United, gratis)

 

UT: Lee McCulloch (Rangers, 2,25 millioner), Arjan de Zeeuw, Matt Jackson, David Unsworth (alle frigitt), John Filan (lagt opp)

Kilde: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1238892.ece

Lenke til kommentar
Ah, blir en flott sesong dette. Vedder på at ManU vinner hele greia :hrm:, og at Liverpool/Chelsea kriger om 2.plassen. Mens Arsenal ligger litt bak, og Tottenham tar nok noen pong mer enn i forrige sesong.

 

Jeg kommer også til å godt med Sunderland, som er et lag jeg liker godt.

 

Angående hylekor-saken:

 

Liverpool har faktisk ikke brukt så mye penger som det skal til. Alt i alt så er budjsettet nesten som i fjor, med unntak av flere salg som Bellamy og Garcia + Gonzales. Og det dusinet ungdommer som er kjøpt er nok ikke så dyre...

9138383[/snapback]

 

mente ikke liverpool spesielt da, man u også og de fleste andre lag i PL har jo brukt vanvittig før denne sesongen. Og uansett hvor mange liverpool (og alle andre lag) selger så bruker de jo ikke noe mindre penger. Inntjeningen er bare bedre..

 

presset er absolutt på liverpool før sesongen, man u og chelsea er der de skal være uansett, men klarer pool å ta steget opp? var endel poeng som skilte dem fra topp 2 i fjor. Håper og tror at spurs tar arsenal i år, og kriger med liverpool om 3.plassen.

Lenke til kommentar

Jeg er redd Arsenal blir farligere uten Henry. Nå vil ikke angrepet dere savhenge av en mann, og være konsentrert rundt ham. De kan bli bedre enn i fjor, og mer målfarlige...

 

Rafael Benitez viser at han gjør Liverpool mer angrepsfarlig når han henter inn en ving som Babel og frigjør Zenden, og anskaffer en av Europas beste angrepsspillere...

 

Jeg håper Torres ikke bare blir enda en Fernando, men en ny Gud...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Gleder meg stort til Premier League starter opp igjen, det er litt traust nå uten PL-fotball. Ser frem til å se hva Liverpool kan prestere denne sesongen, tror de vil heve seg, men det er mange 'men' ved laget som må klaffe for å gå helt til topps. Men spennende blir det, og blir gøy å se alle de nye spillerne i PL også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...