Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC-leverandøren Hewlett-Packard har nå bekreftet at det finnes en alvorlig sårbarhet i programvare som leveres med en rekke bærbare PC-er fra selskapet.

 

82 HP-modeller skal potensielt være berørt, og en skadelig kode som utnytter sårbarheten er allerede fritt tilgjengelig på Internett.

 

Sårbarheten er en bakdør som skal ligge i ActiveX-komponenten HPInfoDLL.dll, som er en del av den såkalte "HP Info Center"-tjenesten. Den gjør at PC-en lettere kan angripes av skadelige programmer.

 

PC-en er kun sårbar dersom brukeren surfer med Internet Explorer fra PC-er med Windows 2000, XP eller Vista.

 

På nettsiden hp.com finner du en liste over hvilke HP-modeller som leveres med den sårbare programvaren.

 

Midlertidig fiks

HP har sluppet en midlertid løsning som deaktiverer "HP Info Center"-tjenesten. Last ned og installer filen sp38166.exe fra ftp.hp.com.

 

Det er på nåværende tidspunkt uklart når sårbarheten blir fikset på mer permanent basis.

HP Pavilion dv9500 Notebook PC Series er utsatt i følgende operativsystem:

Microsoft Windows 2000

Microsoft Windows Vista Business 32 Edition

Microsoft Windows Vista Business 64 Edition

Microsoft Windows Vista Enterprise 32 Edition

Microsoft Windows Vista Enterprise 64 Edition

Microsoft Windows Vista Home Basic 32 Edition

Microsoft Windows Vista Home Basic 64 Edition

Microsoft Windows Vista Home Premium 32 Edition

Microsoft Windows Vista Home Premium 64 Edition

Microsoft Windows Vista Starter 32 Edition

Microsoft Windows Vista Ultimate 32 Edition

Microsoft Windows Vista Ultimate 64 Edition

Microsoft Windows XP Embedded SP2

Microsoft Windows XP Home Edition

Microsoft Windows XP Media Center Edition

Microsoft Windows XP Professional

Microsoft Windows XP Professional x64 Edition

Microsoft Windows XP Tablet PC Edition

 

Glad jeg bruker FF :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Har problemer med HDMI på min LCD....

 

LCD støtter HDMI 1.3.

 

Har koblet inn på en eldre LG LCD tidligere, og da virket det perfekt, koblet til HDMI-kabel og fikk bilde. Skiftet deretter lyd-kilde til Realtek HD.

 

Men nå, nå kommer det INGEN lyd uansett om det er koblet opp... Skjønner det bare ikke..

 

Inne på nVidia kontrollpanel, på den nederste innstillingen, står det "Høyoppløsnings-TV over DVI" eller noe sånt, selv om det er koblet HDMI -> HDMI. Hva står det til dere? Og hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd gjenoppretningspartisjonen? Jeg tenkte å installere Vista på nytt.. er blitt så treigt. Men vil mine filer på D: bli bevart? Eller blir alt satt tilbake som før?

 

Jeg tenkte deretter å lage en ny partisjon... Kan jeg installere Vista på nytt, slette alle tulleprogrammene som følger med partisjonen, og deretter legge inn mine egne programmer, og opprette ny gjenopprettningspartisjon som inneholder mine programmer?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

Sender HP`en automatisk ut lyd gjennom HDMI kontakten? Eller er det en eller annen innstilling på selve dataen? Frykter litt jeg må inn i forsterken å trykke (den er et mellomledd til plasma tv), noe som er et kapitel for seg selv når jeg ikke er så kjent i menyene på den! :p

 

Bilde er det hvertfall ikke noe å si på! Det gikk over all forventinger! :O :D Skulle bare hatt litt bedre lyd en lyden ut fra den bærbare! :p

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar

Har problemer med å få det til å virke med HDMI...

 

HP's siste driver gjorde faktisk at det kom opp en feilmelding hver gang jeg koblet inn HDMI-kabelen, maskinen begynte å dumpe ram og avsluttet seg.

 

 

Jeg har nå 162.22 driveren.

Dette fungerer utmerket.. bortsett fra at jeg ikke kan se HD-film og ha lyd...

 

Jeg får KUN opp bilde, ingen lyd. Men om jeg spiller av en HD film i PowerDVD, så blir det svart inne på selve programmet... Selv om det er video på PC-en!!

 

Ved avspilling av vanlige AVI-filer i Media Player, så vises filmen på begge skjermer.

 

Lyd har jeg ikke i det hele tatt...

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Har problemer med å få det til å virke med HDMI...

 

HP's siste driver gjorde faktisk at det kom opp en feilmelding hver gang jeg koblet inn HDMI-kabelen, maskinen begynte å dumpe ram og avsluttet seg.

 

 

Jeg har nå 162.22 driveren.

Dette fungerer utmerket.. bortsett fra at jeg ikke kan se HD-film og ha lyd...

 

Jeg får KUN opp bilde, ingen lyd. Men om jeg spiller av en HD film i PowerDVD, så blir det svart inne på selve programmet... Selv om det er video på PC-en!!

 

Ved avspilling av vanlige AVI-filer i Media Player, så vises filmen på begge skjermer.

 

Lyd har jeg ikke i det hele tatt...

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Får bilde nå, bare endret til TV'en som primærskjerm... Men lydproblemet er der fortsatt.. Men kan kanskje ha noe med TV'en å gjøre. PC-en tror den kobler til en DVI-skjerm... Andre TV'er står det HDMI.

 

Skjønner ikke det der helt..

 

 

Noen som vet hvilke drivere som er best til 8600M GS nå?

 

Jeg bruker fortsatt 162.22 m/ moddet inf.

Lenke til kommentar

Kjører nå 169.09 m/moddet inf fra www.laptopvideo2go.com

 

Fungerer kjempebra! Nå får jeg 4700 poeng i 3Dmark 05.

 

Ingen problemer med dvale eller hvilemodus. Har ennå ikke funnet noen andre problemer.

 

Edit: Leif

 

Edit: Har problemer med å få HD-DVD til å fungere under PowerDVD...

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Kjører nå 169.09 m/moddet inf fra www.laptopvideo2go.com

 

Fungerer kjempebra! Nå får jeg 4700 poeng i 3Dmark 05.

 

Ingen problemer med dvale eller hvilemodus. Har ennå ikke funnet noen andre problemer.

 

kjører nVIDIA ForceWare X 169.09 for Windows Vista 32bit og fikk 4348 i 3D05

 

Laptop m/ 8600M GS og T7250 2GHz Intel Core Duo

 

burde jeg fått høyere ?

Endret av Jeracan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...