Gå til innhold

TES: Farming? Hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en tråd jeg håper blir kort siden jeg spør et (for mange) opplagt spørsmål, men ihvertfall så er mitt spørsmål ganske godt forklart i tittelen. :wee:

Her kommer det ihvertfall igjen:

Hva er farming? :hmm:

Jeg har hørt mye om det, men har liksom ikke klart å få et godt "bilde" av saken og håper derfor på at jeg kan få et kort og godt svar fra en eller annen, gjerne flere altså :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er å kjempe på ein plass eller eit område etter ein spesiel motstandar for å få t.d gull, experience eller items.

Eg visste ikkje at dette var så utbreidd i TES-spela. Det er veldig mykje av det i WOW og GW.

Skrevet

Ok, men tror ikke det var helt det jeg mente. Jeg har sett på innlegg der det er snakk om potions og slikt som man trenger ingredienser til at folk skriver om farming :hmm:

Skrevet

Si at det er en spesiel plante man trenger for å lage en potion da, om du blir i et område hele tiden for å få tak i det så blir vel det farming?

I Oblivion så kommer jo også plantene tilbake etter en stund.

Skrevet

I oblivion finnes det gårder og også spesielle områder hvor det finnes skjeldne vekster man trenger til potions. De kommer tilbake etter 3 dager. Man kan bruke vent funksjonen til samle ingredienser relativt hurtig.

Skrevet (endret)

I de fleste rollespill betyr "farming" å gjøre noe om og om igjen for å få, som Arne så fint sier, penger, erfaringspoeng eller ting. Denne teknikken, og derfor begrepet, er dog nesten kun brukt i massive onlinerollespill (MMORPG-er, som World of Warcraft), og er i Elder Scrolls-serien et lite utbredt fenomen, ettersom spillmekanikken ikke legger opp til det.

Dersom du har hørt snakk om farming i sammenheng med denne serien, vil jeg da tro at det er en mer bokstavelig tolkning av begrepet - at man faktisk går rundt i verdenen og høster inn diverse planter. Av dette får man nemlig ingredienser man kan bruke til å lage trylledrikker (potions). :)

Endret av MiSP
Skrevet

Takker for svarene, spesielt fra MISP fordi det forklarte en god del :thumbup:

Til admin: Tråden KAN nå stenges hvis dere vil ;)

Skrevet
Takker for svarene, spesielt fra MISP fordi det forklarte en god del :thumbup:

9134022[/snapback]

Bare hyggelig, selv om jeg ikke gjorde stort mer enn å omformulere på allerede gitte svar. Men det gjør ofte mirakler å få samme ting forklart på flere måter, det har jeg selv erfart. :)

Til admin: Tråden KAN nå stenges hvis dere vil ;)

9134022[/snapback]

Henger ikke så mange "adminer" her, de må nok kontaktes på annen måte. Dessuten, hvorfor skal tråden stenges? Kan hende noen vil bringe diskusjonen litt videre av en eller annen grunn. Det er mange eksempler på dette, dessuten hadde moderatorene hatt mye jobb dersom de skulle stenge alle tråder hvor trådstarter har fått spørsmålet sitt besvart. ;)

==========

Lykke til med videre spilling! :)

Skrevet

En ting jeg har stusset på med dette begrepet er at om det kan brukes om skills eller om det da bare kan brukes begrepet powerleveling. F.eks. for å få opp alterationskillen min sto jeg og spamma open lock på en dør en god stund. Vil det betegnes som farming, powerleveling eller begge? Slik jeg tolker det hittil så er det "farming av skills", som hvis klassen er rett kan bli brukt til powerleveling.

Skrevet
En ting jeg har stusset på med dette begrepet er at om det kan brukes om skills eller om det da bare kan brukes begrepet powerleveling. F.eks. for å få opp alterationskillen min sto jeg og spamma open lock på en dør en god stund. Vil det betegnes som farming, powerleveling eller begge? Slik jeg tolker det hittil så er det "farming av skills", som hvis klassen er rett kan bli brukt til powerleveling.

9136234[/snapback]

Det finnes et eget uttrykk for akkurat det å bruke magi om og om igjen for å komme opp i level, men jeg husker dessverre ikke termen akkurat nå.

Nei, eg trur nok det vert powerlvling.

9136443[/snapback]

Powerleveling går, såvidt jeg har skjønt, ut på å få x5 på alle attributtene ved levelup, og har ikke direkte noe å gjøre med å øke selve ferdighetene dine. Men man må gjerne øke Minor Skills på en slik måte for å oppnå x5 på alle attributtene.

Skrevet

Powerleveling i wowterm er å farme noe som gjør at du går fortere opp i level enn å spille spillet på konvensjonelle metoder. Eksempelvis bare gjør en viss type quests, farme en viss type mobs etc.

termene er noe forskjellig fra spill til spill, og kan være ganske forskjellig fra spilltype til spilltype, men slik jeg har fortstått det så er powerleveling i Oblivion slik at du levler deg opp raskt, slik at du får tak i utstyr med gode leveled enchantments tidligere.

Skrevet

Til MISP, det er helt greit at denne tråden er åpen det var nemlig derfor jeg skrev KAN med store bokstaver :thumbup: Tenkte også at det kanskje ble litt mye spam her og der hvis alle skulle ha opp trådene sine selv om de er besvart ;)

Ellers er det bra om tråden kan komme til nytte altså, good luck on dudes :cool:

Skrevet
Tenkte også at det kanskje ble litt mye spam her og der hvis alle skulle ha opp trådene sine selv om de er besvart ;)

9141681[/snapback]

Her blir det ikke spam. :) Det er på ingen måte vanlig praksis her på Diskusjon.no å stenge besvarte tråder med mindre trådstarter spesifikt bruker Rapporter-knappen og ber om stengning. Dette forekommer dog i relativt sjeldne og spesielle tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...