Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å ha for lite krefter, hva kommer det av?


salah

Anbefalte innlegg

Ja, sliter virkelig med dette, jeg sover 10 timer dagen, for å ikke sove for mye, og for å ikke sove for lite. Samtidig spiser jeg for det meste sunt, godteri har jeg ikke spist på... ja jeg husker ikke, kanskje 4 måneder siden, jeg drikker omtrent bare Pepsi Max (uten sukker) og spiser mye sunt, frukt og grønsaker elsker jeg, det er mitt godteri.

 

Likevel sliter jeg med krefter, jeg har ikke ork til noen ting, er konstant sulten og sliten, det kan hende jeg av og til sitter en halvtime og lurer på om jeg orker å dra på meg en bukse. Før trente jeg og hadde fin kropp, jeg løp trappa opp uten å merke noe som helst, mens nå orker jeg ikke å gå opp engang. Denne latskapen er rett og slett for drøyt.

 

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få slutt på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du ute? Får du tilstrekkelig med frisk luft?

Om du får tilstrekkelig med hvile, mosjon, og kostholdet er bra og du fortsatt er dårlig form ville jeg ha gått til en lege.

 

Eller sitter det i psyken?

9126333[/snapback]

Jeg er ute så og si hele tiden, mange timer om dagen, sitter som regel maks. 2 timer foran pcen tilsammen, da stikker jeg ut og f. eks. arbeider i hagen, stabler ved eller noe slikt. Fortsatt er det slit.

 

Men herregud da mann, du kan ikke bare starte å spise kun grønnsaker og kutte ut alt sukkerinntak uten at kroppen din blir fullstendig emo. Du er nok feilernært vil jeg tro.

9126337[/snapback]

 

Sukkerinntak har jeg, men meningen var at jeg spiser sunt og ikke bare fast-food, kroppen blir "emo" av andre grunner enn for lite sukkerinntak.

Lenke til kommentar
Hvordan står det til med humøret generelt om dagen?

9127046[/snapback]

 

Humøret er toppers, er glad, ler mye, opplever mye glede, ingen deprimisjoner eller ensomhet, alt er egentlig bare helt topp nå.

 

Søtsaker er ikke usunt så lenge du kontrollerer inntaket ditt.

Men prøvd å tatt kosttilskudd av noe slag?

9127068[/snapback]

Har ikke prøvd noe kostholdsskudd, jeg er ikke usikker på hva jeg skal ta det for.

 

salah du høres nesten ut som meg, kjente meg godt igjen i første posten du skrev...

 

leter selv etter en løsning, prøved å starte å trene men etter 1-3 dager så orker jeg faktisk ikke...  :(

9127234[/snapback]

 

Jeg er toppmotivert til å trene jeg også, er fullstendig gira på det, jeg har laget treningsplaner, kjøpt inn utstyr, og gleder meg som bare det til å starte, men med en gang jeg har tatt på meg treningsklær ser 1 KG med vekter ut som 1 tonn.

Lenke til kommentar

Høyt blodsukker kanskje. Nedsatt insulinsensitivitet kanskje. Hadde jeg vært deg, ville jeg redusert sukkerinntaket helt til det minimale i en måneds tid, bare for å få stabilisert kroppen litt igjen. Og så ville jeg tatt noen rolige joggeturer hver dag, kanskje et kvarter hver gang, øk med 3-5 minutter for hver dag helt til du kommer opp til 1 time med jogging.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg slet/sliter med dette. Grunnen til at jeg fikk det var rett og slett Overtrening. I mitt tilfellet var det sykdommen "Mycoplasma" som jeg fikk, dette er da ett tretthetssyndrom etter hva legen forklarte meg. Slik det var for meg, så klarte jeg ikke å produsere like mye energi som jeg brukte, og ble konstant trøtt. Jeg klarte knapt å gå opp en trapp på 10 trinn uten å svette og omtrent måtte legge meg ned for å hvile.

 

Beste tipset mitt er å oppsøke lege for å finne ut av det fort.

Lenke til kommentar
jeg drikker omtrent bare Pepsi Max (uten sukker)

Dette er like vanndrivende som vanlig Pepsi, og drikker du for mye av dette og for lite vann får du for lite væske, og da blir du slapp. Prøv å bare drikke vann et par dager. Det er lurt å kjøpe seg 0,6-glass, da blir det automatisk til at man drikker mye hvis man har et stående til enhver tid.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Tviler på at utmattelse kommer av om du drikker for mye pepsi max i forhold til vann eller om du drikker for mye melk. Enten er det en reaksjon i kroppen, eller en sykdom som utløser dette. Du vil nok få alt for mye rare svar her på diskusjon, så råder deg til å gå til en lege slik at han/henne kan stille en ordentlig diagnose

Lenke til kommentar

Er i noe av det samme selv. Har følt meg trøtt og sliten i mange år, men vet fortsatt ikke hva det er...

Trener ca 3 ganger i uka, spiser variert/sunt, drikker melk/vann/brus, drikker sjelden alkohol, jobber i posten så er ute ca 6timer hver dag nå om sommeren, men føler meg ofte trøtt. Nok søvn får jeg også

 

Uansett, til trådstarter vil jeg anbefalt å ta noen jernpiller, det kan ofte hjelpe mot trøtthet har jeg hørt. Skal faktisk kjøpe det selv imorgen.

 

Men ta en tur til legen, ta blodprøver og snakk med legen om resultatene. Han er nerd, så han burde kunne klare å hjelpe deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...